کد خبر: 207373
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷

در جدیدترین اظهارنظر درخصوص واردات خودرو، معاون وزیر صنعت به انتقاد از رسانه‌ها پرداخته و می‌گوید: بنده متوجه معنی این‌همه سروصدا برای یک نوع کالا نمی‌شوم...

به گزارش اخبار خودرو ، علی طجوزی در سرمقاله شماره امروز (دوشنبه -۱۳ آذر ۱۳۹۶) روزنامه دنیای خودرو، به موضوع «  واردات خودرو و انتقاد بی‌دلیل از رسانه‌ها » پرداخت.

دبیر گروه خبر روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت:

ثبت سفارش خودرو، بسته بودن سایت ثبت سفارش و عدم واردات خودرو، همگی کلیدواژه‌هایی هستند که در چند ماه گذشته و با وضعیت بی‌سامانی که در این خصوص پیش‌ آمده است، بسیار پررنگ شده‌اند و البته بسیاری از رسانه‌ها در همین ماه‌های گذشته به آن پرداخته‌اند.

موضوعی که ظاهرا پرداختن به آن به مذاق بسیاری خوش نیامده و موجب شده است آن را هیاهو عنوان‌ کرده و از رسانه‌ها برای پوشش خبر و نقد عملکرد نامشخص و بدون توضیح، انتقاد کنند.

[caption id="attachment_206179" align="aligncenter" width="700"]افت ۷۲ درصدی درآمدهای دولت از واردات خودرو کلاف سردرگم واردات خودرو و انتقاد بی‌دلیل از رسانه‌ها[/caption]

تنها چند ماه از مطرح شدن موضوع بسته شدن سایت ثبت سفارش می‌گذرد و رسانه‌ها به‌درستی اخبار هر دو سمت این ماجرا را پوشش داده‌اند. حتی با وجود عدم پاسخگویی و یا ابهام در پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران، رسانه‌ها همواره در جهت پوشش صحیح اخبار گام برداشته‌اند.

رسانه‌ها در سال‌های اخیر بارها از وضعیت کیفی خودروهای داخلی انتقاد کرده‌اند، اما هیچ‌گاه از سوی‌ مسئولین توجهی به آن‌ها نشده است. آن‌ها از نوع قیمت‌گذاری خودروها و نوع قراردادها و خودروهای انتخاب شده برای تولید در کشور و از عملکرد بسیاری خودروسازان داخلی که در همکاری با خودروسازان خارجی هستند و با وجود خدمات پس از فروش ضعیف و کیفیت نامطلوب خودرو اتفاقا فروش بسیار خوبی در بازار داشته‌اند، انتقاد کرده‌اند اما از سوی مسئولین واکنشی صورت نگرفته است.

اهمیت پایان یافتن نقش دولت در صنعت خودرو و پررنگ شدن نقش بخش خصوصی سال‌هاست که مطرح شده است اما باز هم توجهی به پوشش رسانه‌ها در این خصوص صورت نگرفته است. به همه این‌ها باید پوشش خبری رسانه‌ها در واردات بی‌رویه بسیاری از کالاها را نیز اضافه کرد.

در جدیدترین اظهارنظر درخصوص واردات خودرو، معاون وزیر صنعت به انتقاد از رسانه‌ها پرداخته و می‌گوید: «بنده متوجه معنی این‌همه سروصدا برای یک نوع کالا نمی‌شوم. در صورتی‌که ما برای تمام کالاهای وارداتی قوانین مشابهی داریم و گاهی با تغییر تعرفه و گاهی با جلوگیری از واردات، بازار کالاهای مختلف را کنترل می‌کنیم.»

این در حالی است که رسانه‌ها از عدم پاسخگویی و ارائه دلایل صحیح برای بسته بودن این سایت و وضعیت مبهم این بخش انتقاد کرده‌اند. زمان‌های بسیاری برای باز شدن این سایت در نظر گرفته شده و بارها از سوی مسئولین تاریخی برای باز شدن سایت ثبت سفارش خودرو با تغییر در برخی از قوانین واردات اعلام شده است، اما ظاهرا قرار نیست این مشکل حل شود.

خسروتاج درمورد دلیل بسته شدن سامانه ثبت سفارش گفت: «با توجه‌به شرایط اقتصادی کشور، ما باید منابع ارزی، اشتغال و تولید داخلی را کنترل کنیم، بنابراین نمی‌توانیم بگذاریم واردات بیش‌ازحد، این حوزه‌ها را به‌خطر بیندازد.»

این در حالی است که مساله کیفیت خودروهای داخلی و قیمت آن‌ها بارها تیتر یک رسانه‌ها بوده و ظاهرا قرار است اشتغال در صنعت خودرو به هر قیمت حفظ شود، حتی اگر کیفیت خودروها افزایش پیدا نکند.

فارغ از این مسائل، در این دعوای واردات و عدم واردات خودرو، بازهم قشر متوسط و کم درآمد جامعه آسیب خواهد دید، چراکه به‌هرصورت خودرو وارد خواهد شد و بسیاری از کسانی که امکان مالی برای خرید خودروهای خارجی را دارند، خودروی دلخواهشان را تهیه می‌کنند اما در این بین تنها اقشار متوسط کشور هستند که باید باز هم به بهانه اشتغال، خودروی بی‌کیفیت را با قیمتی بالا خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م. ز ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    از اظهارات قشنگ شما بسیار ممنونیم، که از زبان قشر ضعیف مملکت که کم هم نیستند صحبت کردین، ولی دولت مردان بدانند روزی نفرین مردم دامنشان را خواهدگرفت، با فروش خودروهای چینی ارز خارج نمی شود؟ آنها تنها چیزی که برایشان مهم نیست جان مردم بیچاره است، که با فروش خودروهای آشغال داخلی جیب وجان مردم را نشانه گرفته اند، وما اگر مجبور نبودیم هرگز خودرویی نمی خریدم که داخلی یا چینی باشد، فعلا هم حاضریم هرگز خودرو داخلی وچینی نداشته باشیم تا اینکه شاید دولت مردان ما بفهمند به جای بالا بردن کیفیت صورت مسئله را پاک نکند
  • احمد ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
    واقعا این مسولین از بازار و قوانین ان اگاهی دارند؟! من که بعید می دونم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =