کد خبر: 207880
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

با توجه‌به شرایط موجود و آلودگی کلان‌‌شهرهای کشور، استفاده از خودروهای برقی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش اخبار خودرو ، ضرورت استفاده از خودروهای برقی در سراسر جهان درک شده و هر روز تعداد بیشتری از این خودروها توسط خودروسازان به فروش می‌رسد. دراین سال‌ها به‌دلیل نبود زیرساخت‌ها واردات این خودروها و استفاده مردم از آن‌ها بسیار اندک بوده است. خودروسازان داخلی نیز باتوجه‌به نبود زیرساخت‌ها، هنوز فعالیت خاصی در تولید این خودروها نداشته‌اند.

در این زمینه با سیدمهدی مقدسی عضو کمیسیون صنعت، معدن و تجارت مجلس به گفت‌و‌گو پرداختیم.

[caption id="attachment_206445" align="aligncenter" width="600"]خودروهای برقی خودروهای برقی[/caption]

وضعیت تولید خودروهای برقی در کشورمان به چه‌صورت است؟

با توجه‌به شرایط موجود و آلودگی کلان‌‌شهرهای کشور، استفاده از خودروهای برقی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. در کشور‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است و برخی کشورها حتی به مرحله تولید رسیده‌اند.

در بازدید از شرکت رنو فرانسه مشاهده شد یک خط‌‌ ‌‌تولید محصولات برقی ایجاد شده است و آن‌ها به‌دنبال استفاده از باتری‌های قوی در بدنه این خودروها هستند. در ایران دلیل عدم تولید و استفاده از خودروهای برقی، نبود زیرساخت‌هاست.

برای تردد این‌گونه خودروها در کشور لازم است همانگونه که جایگاهای سوخت‌گیری مختلفی در جاده‌ها برای خودروهای بنزینی، گازی و گازوئیلی وجود دارد، جایگاه‌های شارژ باتری‌های خودروهای برقی نیز درنظر گرفته شود.

دولت دراین‌خصوص چه فعالیت‌هایی می‌تواند انجام دهد؟

دولت به‌منظور اقدامات تشویقی تولید و استفاده از خودروهای برقی باید این زیرساخت‌ها را فراهم کند. اگر دولت تسهیلات خاصی را درنظر بگیرد و زیرساخت‌های لازم را ایجاد کند، می‌توان از خودروهای برقی به‌عنوان تاکسی و اتوبوس استفاده کرد.

اگر در این زمینه هزینه نکنیم، باید هزینه‌های آلودگی هوا در کلان شهرها و آثار مخرب آن را تحمل کنیم، واردات صورت‌گرفته در زمینه خودروهای برقی نسبت‌به نیاز کلان‌شهرها بسیار اندک است.

وضعیت خودروهای هیبرید در کشورمان را چطور ارزیابی می‌کنید؟

قدرت مانور این خودروها برای استفاده از برق و باتری بسیار محدود است و بعد از طی مسافتی، باید از سوخت‌های فسیلی استفاده کنند، اما اگر زیرساخت استفاده از این خودروها در کشور افزایش یابد، گرایش به استفاده از آن‌ها زیاد می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =