کد خبر: 207920
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴

با ایجاد ۴ سایت جدید تولید تایر‌های باری اتوبوسی ، کشور تا سال ۱۴۰۰از واردات تایرهای باری اتوبوسی بی‌نیاز خواهد شد.

به گزارش اخبار خودرو ، دکتر محمدرضا گنجی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر در حالی خبر از بی‌نیازی کشور به واردات تایرهای TBR تا سال ۱۴۰۰را می‌دهد که درحال‌حاضر ۴۹درصد از بازار تایرهای رینگ ۲۲٫۵توسط گروه صنعتی بارز تولید و تامین می‌شوند.

دکتر گنجی ایجاد ۴سایت جدید تولید تایرهای باری اتوبوسی را براساس دستور رئیس‌جمهور برای خودکفایی بازار کشور و ایجاد اشتغال در ۴منطقه محروم دانست و گفت: بر این اساس مقرر شد ۴سایت با ظرفیت تولید ۵۰هزار تن تایر در سال ایجاد شده تا درنهایت با تولید سالانه ۲۰۰هزار تن تایر TBR در سال، کشور از واردات این دسته از تایرها بی‌نیاز شود.

[caption id="attachment_207921" align="alignleft" width="275"]تایرهای TBR تایرهای TBR[/caption]

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر کشور، محل ایجاد این چهار سایت را در شهرهای زابل، کردستان، اردبیل و خرم‌آباد اعلام کرد و گفت: شرکت گسترش تایر رازی، سایت هامون را در شهرستان زابل ایجاد خواهد کرد و هم‌زمان با آن ، گروه صنعتی بارز نسبت‌به توسعه کارخانه بارز کردستان و شرکت آرتاویل‌تایر نیز به توسعه کارخانه آرتاویل در اردبیل خواهد پرداخت.

به‌گفته مدیرعامل گروه صنعتی رازی، شرکت نیکران لاستیک نیز با ایجاد یک کارخانه‌ در خرم‌آباد اقدام به تولید تایر خواهد کرد و به این ترتیب بخشی از نیاز بازار را تامین می‌شود.

گنجی زمان بهره‌برداری از این کارخانه‌ها را حداکثر تا سال ۹۸اعلام کرد وگفت: با راه‌اندازی و توسعه این ۴ سایت، کشور تا سال۱۴۰۰ از واردات تایرهای باری و اتوبوسی بی‌نیاز خواهد شد.

وی تولید تایرهای TBR توسط آرتاویل تایر را تحت لیسانس یلوسی اعلام کرد که در‌حال‌حاضر به تولید تایرهای دانلوپ می‌پردازد.

در همین‌حال امیر‌علی زهره‌نژاد، مدیر‌عامل نیکران‌لاستیک با اشاره به تاسیس کارخانه تولید تایر با ظرفیت ۵۰هزار تن در سال در خرم‌آباد گفت: بیشترین تمرکز ما روی تولید تایرهای رادیال سواری است و بخشی از تولیدات خود را نیز به تولید تایرهای ویژه کامیونت اختصاص خواهیم داد.

مازیار روغنی، جانشین مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز، این شرکت را تنها تولیدکننده فعلی تایرهای TBR در ایران معرفی می‌کند و می‌گوید: درحال‌حاضر گروه صنعتی بارز ۴۹درصد از نیاز بازار در سه‌ سایز پرمصرف رینگ ۲۲٫۵را تامین می‌کند و با توسعه کارخانه بارز کردستان بخش عمده‌ای از نیاز بازار توسط بارز تامین و روانه بازار OE و بازارمصرف تایر خواهد شد.

وی پرمصرف‌ترین سایز تایرهای TBR را ۳۸۵/۶۵/R22.5 اعلام کرد و گفت: این سایز از تایر به‌دلیل پهن بودن، در تریلرهای سه‌محوره تولید‌شده در دو شرکت ماموت و مارال استفاده می‌شود و عمده سرمایه‌گذاری گروه صنعتی بارز روی خودکفایی در تولید سه سایز تایر پرمصرف در رینگ ۲۲٫۵ خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

آخرین اخبار