کد خبر: 207969
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

حدود یک‌ماه بیش در در صفحه بازار «دنیای خودرو» پیش‌بینی کردیم که ثبت‌سفارش‌ خودروهای وارداتی در هفته اول دی‌ماه باز خواهد شد؛اتفاقی که به‌زودی رخ می‌دهد

به گزارش « اخبار خودرو » ، تا امروز در صفحه بازار «دنیای خودرو» رویدادها و اتفاقات زیادی را پیش‌بینی کردیم که اکثر آنها درست از آب درآمده است.

در همین خصوص حدود یک‌ماه بیش در این صفحه پیش‌بینی کردیم که ثبت‌سفارش‌ها در هفته اول دی‌ماه باز خواهد شد؛ اتفاقی که به‌زودی رخ می‌دهد. دلیل این موضوع را هم پایان یافتن مهلت شش‌ماه واردات از محل ثبت‌سفارش‌های قبلی اعلام کردیم.

[caption id="attachment_206179" align="aligncenter" width="700"]بازگشایی سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی ؛ هفته اول دی‌ماه بازگشایی سایت ثبت سفارش خودروهای وارداتی ؛ هفته اول دی‌ماه[/caption]

در آن مطلب به این موضوع اشاره شد که اگر در پایان مهلت شش‌ماه استفاده از ثبت‌سفارش‌های ثبت شده قبل از نیمه تیرماه سال‌جاری، دولت اقدام به بازگشایی ثبت‌سفارش خودرو نکند، عملا واردات را ممنوع کرده است؛ منطقی که کاملا درست به نظر می‌رسد و وزارت صمت نیز با اطلاع از همین موضوع و به‌دلیل اینکه علاقه‌ای به دریافت عنوان ممنوع‌کننده واردات خودرو ندارد حتما تا قبل از پایان این مهلت شش‌ماهه اقدام به بازگشایی ثبت‌سفارش خودرو خواهد کرد.

حال اخبار رسیده از منابع موثق این موضوع را تایید می‌کنند که در هفته اول دی‌ماه یا حتی روزهای آتی همین هفته سامانه ثبت‌سفارش، بازگشایی و امکان ترخیص خودروهای مانده در گمرک، مهیا خواهد شد؛ خودروهایی که تعداد آنها این روزها به حدود ۲۰هزار دستگاه رسیده است.

شرکت‌ها و نمایندگی‌های خودروهای وارداتی نیز با اطلاع از این موضوع در حال تدوین دستور‌العمل و شرایط فروش خود بر اساس تعرفه‌های جدید هستند.

در‌نهایت امید است بازار خودروهای وارداتی بعد از شش‌ماه سر‌گردانی در سه‌ماه پایانی سال جاری به‌سمت آرامش برود و خریداران واقعی به‌جای دلالان، واسطه‌ها و سود‌جویان، به بازار ورود کنند.

دلالان و سود‌جویان در این مدت به‌خصوص سه‌ماه گذشته سود‌های کلانی را از تلاطمات و افزایش‌قیمت‌های لحظه‌ای بازار خودروهای وارداتی و حتی داخلی به‌دست آورده‌اند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    نوشدارو پس از مرگ سهراب.......بعد از افزایش ۵۰ درصدی قیمتها ؟؟؟؟؟؟مافیا یا رانت؟؟؟؟؟؟؟
  • فرشید مصدق ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۷
    همه این بازیها برای بالا بردن تعرفه و گرون کردن خودروهای خارجی بود تا فاصله بین خودروهای جدید مونتاژکارهای داخلی و خودروهای خارجی حفظ بشه تا نکنه یه وقت آب تو دلشون تکون بخوره !!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =