کد خبر: 208170
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به مصوبه اخیر دولت در خصوص افزایش عوارض گمرکی خودروهای وارداتی در سال آینده، نسبت به سوءاستفاده احتمالی برخی از شرکت‌های غیرمجاز واردکننده خودرو از این مصوبه هشدار داد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس،حمیدرضا یاراحمدی اظهار کرد: با توجه به افزایش عوارض گمرکی خودروهای وارداتی در سال آینده، بعضاً شرکت‌های غیرمجاز اقدام به عقد قرارداد با متقاضیان خرید خودرو می‌کنند درحالی‌که این احتمال قویاً وجود دارد که شرکت‌های مذکور قادر به انجام تعهدات خود نباشند.

وی تصریح کرد: از کلیه شهروندان متقاضی خرید خودروهای وارداتی درخواست می‌شود تا پیش از هرگونه عقد قرارداد با این شرکت‌ها و پرداخت وجهی جهت خرید خودرو، بررسی کامل و دقیقی از قانونی‌بودن این شرکت‌ها و داشتن مجوز واردات خودرو توسط ایشان به عمل آوردند.

سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ بیان داشت: تأکید می‌شود صرف ثبت یک شرکت به‌منزله قانونی‌بودن آن نیست و لیزینگ و فروش اقساطی خودرو مشروط به دریافت مجوزهای قانونی از وزارت بازرگانی و بانک مرکزی است.

یاراحمدی با اشاره به لزوم‌داشتن اطلاع دقیق از متن قراردادها و بار حقوقی ناشی از متعهد شدن به آن‌ها از سوی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی افزود: به شهروندان تأکید می‌کنیم که حتی در صورت کسب اطمینان از قانونی‌بودن فعالیت شرکت‌های فروش شرایطی خودروهای وارداتی، پیش از عقد هرگونه قراردادی با بررسی دقیق متن قراردادها از بار حقوقی ناشی از امضای آن‌ها اطلاع کامل کسب کرده و سپس نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

وی گفت: به همین جهت توصیه می‌شود که شهروندان متن قرارداد بین خود و شرکت‌های حتی دارای مجوز قانونی را با کارشناسی دقیق و دقت لازم به‌تمامی بندهای موجود در قرارداد امضا کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر علی ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    اصلا قابل اعتماد نیستند !!!!خیلی دقت کنید گروه شاکیان در تلگرام رو جستجو کنید میبینید چقدر شاکی هست Pershianparsshakian

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =