کد خبر: 208250
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

وی باتاکید بر اینکه تایرهای رادیال ویژه موتورسیکلت در دو گروه اسلیک و نیمه‌اسلیک تولید می‌شوند، افزود: نمونه‌های اسلیک آن تنها برای استفاده در پیست و مسابقات سرعت تولید می شوند.

به گزارش « اخبار خودرو » ، برای اولین‌بار در ایران، صنایع لاستیک یزد با تولید دو مدل تایر رادیال موتورسیکلت، ساخت تایر موتورسیکلت با تکنولوژی رادیال را در کشور بومی‌سازی کرد.

دکتر محمدرضا‌گنجی، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان تایر درحالی خبر از تولید دو مدل تایر رادیال موتورسیکلت در شرکت یزدتایر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تایرهای رادیالی در ایران داد که پیش از این، تولیدکنندگان داخلی تنها توان تولید تایرهای موتورسیکلت با تکنولوژی بایاس را داشته‌اند و نیاز کشور در زمینه تایرهای رادیال موتورسیکلت از طریق واردات تامین می‌شد.

مدیرعامل گروه صنعتی رازی با تاکید بر اینکه یزدتایر به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنعتی رازی موفق به تولید اولین تایر رادیال موتورسیکلت در ایران شده است، گفت: پیش‌از این نیاز بازار به تایرهای رادیال موتورسیکت از طریق واردات تامین می‌شد اما با ورود یزدتایر به جمع تولید‌کنندگان تایرهای موتورسیکلت رادیالی، در آینده‌ای نزدیک بخش عمده‌ای از نیاز بازار توسط یزد‌تایر تامین خواهد شد.

گنجی بیان کرد: در‌حال‌حاضر دو مدل تایر رادیال برای استفاده در موتورسیکلت‌ها تولید می‌شود اما به‌دلیل محدود بودن زمان تولید و گذشت تنها دو ماه از ایجاد خط تولید، هنوز حجم تولید این محصول در حد تامین نیاز بازار برای تامین تایرهای نیمه‌اسلیک که در موتورسیکلت‌های ۲۵۰سی‌سی استفاده می‌شوند، نرسیده است.

در‌همین حال جواد جباری، مدیر بازاریابی شرکت ایران‌یاسا که بیشترین سهم بازار در تامین تایرهای موتورسیکلت را در اختیار دارد، به «دنیای‌خودرو» گفت: ایران‌یاسا در‌حال‌حاضر بیش‌از ۷۵درصد از سهم بازار ۲۵میلیون حلقه‌ای تایرهای موتورسیکلت در ایران را در اختیار دارد که البته تمام این تایرها از تکنولوژی بایاس بهره می‌برند.

وی باتاکید بر اینکه تایرهای رادیال ویژه موتورسیکلت در دو گروه اسلیک و نیمه‌اسلیک تولید می‌شوند، افزود: نمونه‌های اسلیک آن تنها برای استفاده در پیست و مسابقات سرعت تولید می شوند.

به‌گفته جباری تایرهای اسلیک به‌دلیل تکنولوژی بالایی که در ساختشان دارند، تنها توسط کمپانی پیرلی و میشلن در ایران تامین می‌شوند و تولیدکنندگان داخلی در‌صورت تولید رادیال موتوری، نمونه‌های نیمه‌اسلیک آن‌را برای استفاده در موتورسیکلت‌های شهری تولید خواهند کرد.

وی نیاز بازار به تایرهای اسلیک مسابقه‌ای را تنها ۵هزار حلقه در سال اعلام کرد و گفت: در بخش موتورسیکلت‌های شهری نیز تنها موتورهای ۲۵۰سی‌سی باید از تایرهای رادیال استفاده کنند که در‌حال‌حاضر نیاز این موتورسیکلت‌ها از طریق واردات تامین می‌شود.

مدیر بازاریابی ایران‌یاسا یادآوری کرد: در‌حال‌حاضر با توجه به تردد بیش از ۱۰ میلیون موتورسیکلت در ایران، این تعداد موتورسیکلت سالانه به ۲۵میلیون حلقه تایر نیاز دارند و بر اساس آخرین تحقیقات انجام‌شده در بازار، ایران‌یاسا بیش‌از ۷۵درصد از نیاز بازار را تامین می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =