دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به مشکلات به وجود آمده در ثبت سفارش خودرو و اثرات منفی آن بر بازار خودرو و کسب و کار بیان داشت : بررسی این مشکل توسط افراد متخصص و نمایندگان مجلس که بر قوانین و مقررات اشراف کامل دارند نشان داد که دولت در خصوص این موضوع تخلف کرده است.

به گزارش « اخبار خودرو » ، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به مشکلات به وجود آمده در ثبت سفارش خودرو و اثرات منفی آن بر بازار خودرو و کسب و کار بیان داشت : بررسی این مشکل توسط افراد متخصص و نمایندگان مجلس که بر قوانین و مقررات اشراف کامل دارند نشان داد که دولت در خصوص این موضوع تخلف کرده است.

مهدی دادفر در گفتگو با میهن صنعت افزود: شاید در این شرایط عده محدودی به منافع شخصی خود رسیده باشند اما بسیاری از تجار حوزه خودرو و به ویژه مصرف کنندگان دچار زیان شده اند.

[caption id="attachment_208265" align="aligncenter" width="677"]مهدی دادفر مهدی دادفر[/caption]

وی ادامه داد : به نظر بنده در خصوص باز نشدن سایت ثبت سفارش باید عنوان داشت که عملیات بررسی تخصصی در دولت توسط کارشناسان نتیجه مطلوب مد نظر مسئولین اجرایی را نداشته است. امروز در شرایطی هستیم که بسیاری از فعالین حوزه تجارت خودرو در خطر تعطیلی کسب و کار خود هستند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد : ما از دولت تدبیر و امید و شخص جناب آقای دکتر روحانی و همچنین وزیر محترم صنعت،معدن وتجارت انتظار چنین رفتاری را با واردکنندگان خودرو نداریم و تا به امروز تمام آنچه را که عنوان کردیم بر اساس نظرات کارشناسی و مستندات موجود بوده است.

دادفر افزود : با وجود انتقادی که به دولت و اعضای محترم هیئت دولت در این خصوص داشته ایم، بر این باوریم که تکلیف بد بهتر از بلاتکلیفی است. متاسفانه با توجه به قول های متعددی که به مجلس و انجمن واردکنندگان خودرو داده شد تا به امروز هیچ اقدام اجرایی صورت نگرفته و ما آرزو می کنیم که قوانین را طوری وضع کنند که مجبور به تغییر آن‌ نشوند.

وی بیان داشت : هنوز خبری از باز شدن سایت ثبت سفارش نیست و متاسفانه وزارت صمت به عنوان متولی این ماجرا با عدله غیر منطقی کمکی به حل مشکلات عدیده به وجود آمده برای همکاران ما در بخش واردات خودرو، نکرده است.

مهدی دادفر ادامه داد : آنچه که اتفاق افتاده است، افزایش هزینه های خانواده های ایرانی در این بخش است و ما هم منتظریم ببینیم برای بحث واردات خودرو چه خوابی دیده اند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در پایان خاطرنشان کرد : تعدادی از کارگران بخش های وابسته به واردات خودرو بی کار شده اند مانند مراکز اسقاط که بار مسئولیت از رده خارج کردن خودروهای آلاینده را بر عهده دارند و در حال حاضر فعالیتشان به صورت کامل متوقف شده و با بحران شدید مالی مواجه هستند. علیرغم اظهارات تمامی کارشناسان این حوزه که اظهار داشتند این اتفاق هیچ پیامد مثبتی نداشته است اما همچنان سایت ثبت سفارش بسته است و ما نیز منتظر تصمیمات دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    ... .پیامد نشتن افراد غیرمتخصص وغیرکارشناس در پست های کلیدی همین میشه !!!
  • hadiazmi ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    اینا ما براشون اهمیتی نداریم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =