کد خبر: 208308
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

اولین مدل خودروی هاوال یعنی H2 انتهای سال جاری در خط تولید قرار خواهد گرفت. پس از خودروی H2، تولید و عرضه خودروی H6 در نیمه دوم سال ۹۷ در‌دستور کار قرار دارد.

به گزارش « اخبار خودرو » ،طی سال‌های اخیر محبویت خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند به حدی زیاد شده است که اکثر فعالان بازار در صنعت خودرو حداقل یک یا دو مدل از این کلاس خودرو را در سبد محصولات خود قرار داده‌اند. بهمن‌موتور نیز یکی از خودروسازان داخلی است که‌در نمایشگاه خودرو تهران اقدام‌به رونمایی و معرفی شاسی‌بلندی به‌نام هاوال کرد.

حضور یک برند دیگر در این کلاس نشان از افزایش سطح رقابت دارد. حال آنکه این تازه‌وارد چگونه می‌‌تواند سهم مناسبی از بازار را در اختیار بگیرد، موضوعی بود که با حمیدرضا علیزاده ، مدیرفروش گروه بهمن در میان گذاشتیم.

[caption id="attachment_208309" align="aligncenter" width="619"]حمیدرضا علیزاده ، مدیرفروش گروه بهمن حمیدرضا علیزاده ، مدیرفروش گروه بهمن[/caption]

در نمایشگاه خودرو تهران، یک محصول جدید به‌نام هاوال H2 ازسوی گروه بهمن رونمایی شد که قرار است به‌عنوان یکی از شاسی‌بلند‌های جدید وارد ایران شود. همان‌طور که می‌دانید، در این بازار خودروهای بسیاری با برندهای متفاوت وجود دارند. با توجه به حضور رقبا که دراین کلاس، چه برنامه‌ای برای کسب سهم مناسب دارید؟

برند هاوال، یکی از برندهای شرکت گریت‌وال است که یکی از‌ بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین به شمار می‌رود. شرکت هاوال بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده SUV در دنیاست، به‌عنوان مثال تولید این شرکت در ماه نوامبر ۱۳۵هزار دستگاه بوده و تمرکز آن کاملا روی خودروهای SUV است این خودرو در بیش‌از ۴۰ کشور دنیا نیز عرضه می‌شود و با به‌کارگیری از متخصصان اروپایی در طراحی و تولید جزو باکیفیت‌ترین خودروهای SUV دنیا به شمار می‌رود.

گروه بهمن برای انتخاب محصول و برند دقت قابل‌توجهی به خرج داد تا این مدل، خودرویی باشد که از لحاظ کیفیت با سایر خودروهای بازار در محدوده خود تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای داشته باشد.

اولین مدل خودروی هاوال یعنی H2 انتهای سال جاری در خط تولید قرار خواهد گرفت. پس از خودروی H2، تولید و عرضه خودروی H6 در نیمه دوم سال ۹۷ در‌دستور کار قرار دارد.

آیا تولید H9 را نیز در برنامه‌ دارید؟

برای تولید هاوال H9 هم برنامه‌ریزی کردیم‌ ولی با‌توجه به سگمنت خودرو، هنوز برنامه‌ریزی ورود به بازار آن نهایی نشده است، بنابراین ترجیح می‌دهم صحبت در این خصوص را به زمان دیگر موکول کنم.

قیمت هاوال H2 در چه محدوده‌ای خواهد بود؟

قیمت این خودرو بر اساس قیمت فعلی ارز، بین ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان است.

آیا قیمت شما به‌صورت رقابتی خواهد بود تا بتواند اهداف شما را محقق کند؟

با توجه به کیفیت عرضه‌شده در این خودرو ، عملا رقیب قابل‌توجهی در این سگمنت نخواهیم داشت. البته طراحی این خودرو به گونه‌ای است که تمام استانداردهای الزامی را به‌راحتی پاس خواهد کرد.

عددگذاری خاصی برای تولید این محصول در نظر گرفته شده و چه رقمی است ؟

قطعا تولید و عرضه این خودرو با توجه به توان رقابتی آن، نفوذ قابل‌توجه در بازار است. برنامه تولید این خودرو پس‌از نهایی شدن در ستاد تولید اعلام می‌شود.

برای فروش این محصول نگرانی ندارید؟

با‌توجه به کیفیت بالا، این محصول جایگاه خود را در بازار خواهد داشت و نگرانی بابت گرفتن سهم بازار وجود نخواهد داشت. یکی دیگر از نقاط قوت این محصول، تاکید سهامداران برکیفیت خدمات پس از فروش است.

روش قیمت‌گذاری شما به‌منظور کسب سهم بازار چگونه است؟

رویکرد بخش خصوصی‌، تمرکز بر کیفیت، کاهش هزینه‌سربار و قیمت تمام شده است که موارد باعث می‌شوند خودروی هاوال در سگمنت خود کم رقیب باشد.

خودروی شما در محدوده ای قرار دارد که شاید گروهی از مشتریان خودروهای کنونی تمایل به خرید داشته باشند. چه تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفتید؟

قطعا این خودرو مورد اقبال بخش عمده‌ای از جامعه قرارخواهد گرفت. برای پاسخگویی به سلایق مختلف مشتریان سعی می‌کنیم براساس شرایط روز، تنوع مناسبی را درروش‌های فروش ایجاد کنیم.

آیا پکیج فروش این خودرو آماده شده یا هنوز نهایی نشده است؟

خیر ولی با توجه به استقبال قابل‌توجه در نمایشگاه و همچنین نظرسنجی‌های میدانی و مطالعه رقبا‌، استقبال خوبی از آن را پیش‌بینی می‌کنیم. در‌خصوص عرضه این محصول از طریق رسانه‌ها به مشتریان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اصلی‌ترین رقیب شما در این سگمنت چیست؟

با توجه به کیفیت بالای این خودرو، عملا رقیب قابل‌توجهی در بخش SUV و در این سگمنت برای این محصول نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =