کد خبر: 208429
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

برخی از کانسپت‌ها هرگز سر از خط تولید درنمی‌آورند، اما این روزها اکثر آن‌ها نمودهایی واقع‌بینانه از خودروهایی هستند که قرار است تولید شوند. در اینجا به ۱۰کانسپت برتر معرفی‌شده در سال‌۲۰۱۷ نگاهی می‌اندازیم.

به گزارش « اخبار خودرو » ، همه ساله خودروسازان به تلاش خود برای ساخت کانسپت‌هایی ادامه می‌دهند که مدل‌های نسل آتی را پیش‌بینی می‌کنند. برخی از کانسپت‌ها هرگز سر از خط تولید درنمی‌آورند، اما این روزها اکثر آن‌ها نمودهایی واقع‌بینانه از خودروهایی هستند که قرار است تولید شوند.

اگرچه کانسپت‌های معرفی‌شده در سال میلادی‌ گذشته نسبت‌به کانسپت‌هایی که در سال‌های قبل در معرض دید عموم گذاشته شدند، چندان چشمگیر به‌نظر نمی‌رسند، اما بسیاری از آن‌ها با وفاداری به طراحی کلی قرار است سر از خط تولید درآورند.

در اینجا به ۱۰کانسپت برتر معرفی‌شده در سال‌۲۰۱۷ نگاهی می‌اندازیم.

کانسپت مینی جان کوپر ورکس GP

این‌طور که به‌نظر می‌رسد مینی بعد از چند بار دست‌به‌دست شدن بین مالکان مختلف کمی دچار بحران هویت شده است. امسال این کمپانی از نخستین کانسپت تمام‌الکتریکی خود پرده‌برداری کرد که مسیر آتی این خودروساز بریتانیایی را نشان می‌دهد.

[caption id="attachment_208430" align="aligncenter" width="700"]کانسپت مینی جان کوپر ورکس GP کانسپت مینی جان کوپر ورکس GP[/caption]

هرچند به باور کارشناسان این کانسپت بیش‌از هرچیز قابلیت مینی را در تولید خودروهای مسابقه‌ای مخصوص پیست دارد. کانسپت GP به‌میزان قابل‌ملاحظه‌ای عریض‌تر از مدل‌های استاندارد مینی است و استفاده کافی از فیبرکربن در بدنه آن باعث کاهش وزن چشمگیر این خودرو شده است. به باور کارشناسان طراحی تهاجمی این کانسپت چیزی است که می‌تواند به برند مینی کمک کند.

کانسپت تویوتا FT-4X

اگرچه تویوتا FT-4X برای کسانی که امیدوار بودند جانشین تمام‌عیاری برای FJ کروزر را ببینند، تاحدی مایوس‌کننده از آب درآمد، اما شکی نیست کانسپتی واقع‌گرایانه است که مشخصات یک مدل تولیدی آتی را تاحدی به ما نشان می‌دهد.

[caption id="attachment_208431" align="aligncenter" width="1024"]کانسپت تویوتا FT-4X کانسپت تویوتا FT-4X[/caption]

همه می‌دانیم که این روزها بازار کراس‌اوور‌های جمع‌وجور حسابی داغ است و از آن‌جا که این کانسپت هم بر پلت‌فرم جدید جهانی تویوتا موسوم‌به (TNGA) سوار است، رسیدن آن به خط تولید چندان دشوار نخواهد بود.

عقب چندمنظوره آن یکی از مشخصه‌های اصلی این کانسپت است که به دوشکل عمودی و افقی باز می‌شود و به چندمنظوره بودن FT-4X بسته به نوع استفاده می‌افزاید.

کانسپت فولکس‌واگن آی. دی باز

کمپانی فولکس‌واگن سخت در تلاش است بعد از افتضاح دیزلی سال‌۲۰۱۵، چهره خود را از بزرگ‌ترین رسوایی تاریخ خودروسازی پاک کند و به همین منظور یکی از عمده‌ترین جهت‌های تمرکز خود را بر الکتریکی‌سازی خودروهایش گذاشته است.

[caption id="attachment_208433" align="aligncenter" width="876"]کانسپت فولکس‌واگن آی. دی باز کانسپت فولکس‌واگن آی. دی باز[/caption]

خانواده آی.دی درحال رشدی قابل‌توجه است و نمی‌توان در این میان عاشق شور و اشتیاق فولکس‌واگن برای ساخت یک میکروباس تمام‌الکتریکی با نام آی.دی باز نشد.

این خودروساز آلمانی تایید کرده است در آینده‌ای نه‌چندان دور این میکروباس الکتریکی را وارد خط تولید خود خواهد کرد. براساس گزارش‌های منتشرشده نسخه تولیدی این خودرو تفاوت چندانی با کانسپت جذاب آن نخواهد داشت.

کانسپت سری ۸ ب‌ام‌و

با تحلیل اقدامات اخیر ب‌ام‌و می‌توان به این نتیجه رسید که این خودروساز شاخص آلمانی در تلاش است تا هرچه بیشتر جای پای خود را در بازار خودروهای لوکس رده‌بالا مستحکم کند و نخستین قدم ب‌ام‌و در این راستا معرفی کانسپت ناوگان کوپه سری‌۸ بوده است.

[caption id="attachment_208434" align="aligncenter" width="1024"]کانسپت سری 8 ب‌ام‌و کانسپت سری ۸ ب‌ام‌و[/caption]

همچنین این خودروساز آلمانی با معرفی کانسپت جذاب و زیبای سری ۸ زبان جدید طراحی خود برای آینده را رونمایی کرده است.

سری ۸ که به‌نظر می‌رسد سودای رقابت با سایر خودروهای لوکس اسپرت مانند مدل‌های آستون مارتین و بنتلی را در سر دارد، می‌تواند به یکی از زیباترین خودروهای بازار بدل شود. البته در صورتی که نسخه تولیدی آن نیز به کانسپت خود وفادار بماند.

 

کانسپت GT مرسدس-AMG

در حالی‌که ب‌ام‌و با کوپه دو در جذابش قصد دارد همه تیترها را به خود اختصاص دهد، مرسدس-AMG توجهش را بر بازار کوپه‌های چهار در متمرکز کرده است.

[caption id="attachment_208435" align="aligncenter" width="700"]کانسپت GT مرسدس-AMG کانسپت GT مرسدس-AMG[/caption]

مرسدس به شکلی مجادله‌برانگیز با CLS ،نخستین مدل کوپه چهاردر را به بازار معرفی کرد و کانسپت GT هم اساسا نسخه‌ای چهار در از مدل اسپرت GT محسوب می‌شود.

کار ساخت این مدل توسط AMG صورت خواهد گرفت. این‌طور که گفته شده است می‌توان در نسخه‌های تولیدی آن انتظار عرضه رانشگرهای هیبرید را نیز داشت.

GT از یک جلوپنجره جدید ۱۵شاخه برخوردار است که به آن جلوپنجره پانامریکا گفته می‌شود و از نسخه مسابقه‌ای GT3 قرض گرفته شده است.

 

کانسپت کیا پروسید

بازار مدل‌‌های استیشن واگن یا شوتینگ بریک در همه جای جهان داغ نیست و با غلبه کراس‌اوورها بر بازار جهانی به‌نظر می‌رسد این مدل‌های زیبا و جذاب دیگر طرفدار چندانی نداشته باشند.

[caption id="attachment_208436" align="aligncenter" width="900"]کانسپت کیا پروسید کانسپت کیا پروسید[/caption]

اما وقتی کیا از کانسپت پروسید رونمایی می‌کند، می‌توان به این امیدوار بود که مدل‌های استیشن واگن در آینده نیز حضور خواهند داشت. این خودروساز کره‌ای کانسپت پروسید را به‌عنوان «چشم‌اندازی جسورانه برای آینده» معرفی کرده و بدین وسیله سرنخ‌هایی را از ظاهر احتمالی نسل بعدی خودروهای سید به ما می‌دهد.

این خودرو در عمل نسخه استیشن‌واگن اسیتنگر است که توانسته توجه بسیار زیادی را به خودش جلب کند. کیا هنوز به‌طور رسمی قصد خود را برای تولید این خودرو اعلام نکرده است.

کانسپت ب‌ام‌و Z4

ب‌ام‌و ‌Z4 یکی از رودسترهای پرطرفداری است که در آینده‌ای نزدیک راهی نمایندگی‌های فروش ب‌ام‌و خواهد شد و ب‌ام‌و در طراحی و ساخت آن تمام ذوق خود را به‌کار برده است.

[caption id="attachment_208440" align="aligncenter" width="818"]کانسپت ب‌ام‌و Z4 کانسپت ب‌ام‌و Z4[/caption]

کانسپت Z4 جدید روی پلت‌فرم جدید اسپرتی سوار است که با همکاری تویوتا ساخته شده و نسخه تولیدی آن هم از همین طراحی برخوردار است و شکی نیست که در خیابان توجه همه را به خود جلب خواهد کرد. هنوز معلوم نیست دقیقا نسخه تولیدی این خودرو چه زمان وارد بازار خواهد شد تا ما شاهد نتیجه همکاری ب‌ام‌و و تویوتا در محصولی بسیار خاص و پرطرفدار باشیم.

 

کانسپت مزدا ویژن کوپه

این خودرو که نخستین بار در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۷ در معرض دید عموم قرار گرفت، یکی‌از جنجالی‌‌ترین کانسپت‌های امسال به‌شمار می‌رود.

[caption id="attachment_208441" align="aligncenter" width="900"]کانسپت مزدا ویژن کوپه کانسپت مزدا ویژن کوپه[/caption]

درحال‌حاضر مزدا‌۶ یکی از زیباترین خودروهای بخش بازار است و اگر نسل بعدی این مدل از روی کانسپت ویژن کوپه ساخته شود، می‌توان مطمئن بود این خودرو یکی از زیباترین خودروهای موجود در بازار خواهد بود.

درواقع این امیدواری وجود دارد که عناصر طراحی کانسپت ویژن کوپه در آینده، سر از باقی مدل‌های آتی مزدا نیز درآورند. مزدا با استفاده از زبان طراحی جدید خود موسوم‌به کودو در تلاش است سهم بازار بیشتری را به خود اختصاص دهد.

کانسپت اینفینیتی پروتوتایپ ۹

اینفینیتی در اقدامی غافلگیرکننده رویداد پبل‌بیچ کانکرز دلگنس امسال را برای رونمایی از این کانسپت زیبا و پرطرفدار انتخاب کرد و بلافاصله هیاهوی زیادی به‌راه انداخت.

[caption id="attachment_208442" align="aligncenter" width="900"]کانسپت اینفینیتی پروتوتایپ 9 کانسپت اینفینیتی پروتوتایپ ۹[/caption]

این کانسپت با ظاهر قدیمی‌نمای خود به‌طور دقیق یک مدل تولیدی آتی یا زبان طراحی مورد استفاده اینفینیتی را در آینده به نمایش نمی‌گذارد، اما یک نمونه آزمایشی کاملا کاربردی است که از یک موتور الکتریکی شبیه به موتور مورداستفاده در نیسان لیف بهره می‌برد.

البته این احتمال ازسوی برخی مطرح شده که ممکن است اینفینیتی قصد داشته باشد تعداد محدودی از پروتوتایپ ۹ را تولیدی کند، اما بعید به‌نظر می‌رسد.

کانسپت‌های تمام‌الکتریکی هوندا

اکثر کانسپت‌ها از ظاهری عجیب و خارق‌العاده برخوردار هستند که برای جلب توجه کردن در نمایشگاه‌های خودرو طراحی شده‌اند. اما هوندا با کانسپت‌های تمام‌الکتریکی اوربن و اسپرتس دست به کاری کاملا متفاوت زد.

[caption id="attachment_208443" align="aligncenter" width="1013"]کانسپت اینفینیتی پروتوتایپ 9 کانسپت اینفینیتی پروتوتایپ ۹[/caption]

این کمپانی در طراحی این دوکانسپت یک‌سره به سراغ اصول اولیه رفت و نتیجه‌ای خارق‌العاده هم گرفت، تا جایی که می‌توان کانسپت تمام‌الکتریکی اوربن در نمایشگاه فرانکفورت امسال را به‌عنوان شگفت‌انگیز‌ترین و خاص‌ترین کانسپت به نمایش در آمده در سال جاری معرفی کرد.

با معرفی این کانسپت‌ها این امید به وجود آمده است که هوندا با وارد کردن دست‌کم یکی از آن‌ها به خط تولید خود، کمی شور و هیجان به بازار خودروهای تمام‌الکتریکی وارد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =