کد خبر: 208460
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

می‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد که خودروهای چینی و داخلی با قیمت بیش از ۷۰میلیون‌تومان بتوانند جای خودروهای وارداتی در بازه قیمتی ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیون‌تومان را پر کنند و سهم بازار خود را بیش از پیش افزایش دهند.

به گزارش « اخبار خودرو » ، با حذف خودروهای لوکس از بازار خودروهای وارداتی عملا خودروهای کلاس‌متوسط از برندهای کر‌ه‌ای، ژاپنی و اروپایی مانند کیا، هیوندای، تویوتا، میتسوبیشی، نیسان و فولکس جای خودروهای لوکس را در بازار ایران پر خواهند کرد و با این اوصاف جای خود را در بازار به خودروهای داخلی و چینی خواهند داد.

بدین‌ترتیب می‌توان به‌راحتی پیش‌بینی کرد که خودروهای چینی و داخلی با قیمت بیش از ۷۰میلیون‌تومان بتوانند جای خودروهای وارداتی در بازه قیمتی ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیون‌تومان را پر کنند و سهم بازار خود را بیش از پیش افزایش دهند.

در واقع دولت با افزایش تعرفه‌ها و همچنین متنوع‌کردن واردات خودروهای لوکس عملا باعث محدودشدن ورود تعداد خودروهای وارداتی خواهد شد و بدین‌ترتیب خودروهای محدود وارداتی کلاس‌متوسط جای خودروهای لوکس را پر می‌کنند و خودروهای چینی و داخلی جای آنها را اشغال خواهند کرد.

این بهترین اتفاق برای چینی‌ها خواهد بود زیرا خودروهای داخلی مونتاژی جدید هنوز به بازار عرضه نشده یا در کمترین تیراژ به بازار آمده‌اند و با این اوصاف چینی‌ها که آمادگی ساماندهی کامل بازار را دارند، به‌راحتی می‌توانند بازار خودروهای زیر ٢٠٠ میلیون‌تومان را به تسخیر خود در آورند‌.

هر‌چند در واقع مهندسی بازار خودرو به‌نحوی بوده است که حمایت حداکثری از خودروهای جدید خودروسازان بزرگ جاده مخصوص در بازه قیمتی ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیون‌تومان داشته باشند اما در عمل این چینی‌ها هستند که برنده اصلی بازی خواهند بود و به‌آسانی سهم زیادی از بازار خالی‌شده رده قیمتی ١٠٠ تا ٢٠٠ میلیون‌تومان را کسب خواهند کرد‌؛ بازه قیمتی که در اختیار خودروهای وارداتی بود اما مهندسی بازار باعث شد وارداتی‌ها از این بخش بازار کوچ کنند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی بهادری ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    آفرین به چینیهای زرنگ و مسولیت پذیر(نسبت به کشور خود)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =