کد خبر: 208515
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

دستورالعمل جدید واردات خودرو بعد از تأخیر ۶ماهه امروز ابلاغ شد.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از تسنیم،‌ براساس ابلاغیه هیئت وزیران و مطابق پیشنهاد وزارت صنعت دستورالعمل جدید واردات خودرو پس از تصویب امروز ابلاغ شد.

[caption id="attachment_208516" align="aligncenter" width="555"]دستورالعمل جدید واردات خودرو ابلاغ شد دستورالعمل جدید واردات خودرو ابلاغ شد[/caption]

طبق این دستورالعمل، واردات خودروی سواری، با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال ۱۳۸۸ منوط به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم جهت ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت است.

بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار ممنوع است. همچنین ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز ممنوع اعلام شده است. دولت در این دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی را ۵۵ درصد، خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی را ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی را ۹۵ درصد اعلام کرده است.

در تبصره ۱ دستورالعمل جدید واردات خودرو آمده است: در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی توسط هیأت وزیران تعیین خواهد شد و ورود خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی با تصویب هیئت وزیران مشمول حقوق ورودی است.

همچنین در تبصره ۲ این دستورالعمل عنوان شده که واردات خودرو توسط شرکت‌های معتبر خارجی تولید کننده خودرو در صورت مشارکت در تولید خودرو یا قطعات آن در داخل کشور به‌صورت سرمایه گذاری مشترک با طرف ایرانی، معادل ۲۰ درصد ارزش تولیدات داخلی از محل سرمایه گذاری فوق به‌تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان نشان تجاری مجاز خواهد بود.

[gallery link="file" columns="1" size="full" ids="208517,208518,208519"]

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    هرروز بک قانون بازهم گرانی ..
  • روح ا... ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
    یکی از شرایط پیوستن به سازمان تجارت جهانی کاهش تعرفه است و رقابت پذیر کردن بازار است ولی متولیان صنعت فقط منافع خودرو ساز داخلی مهم است و بس.تعرفه های قبلی به اندازه کافی ظالمانه بود افزایش تعرفه چه معنایی دارد.
  • ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
    تعرفه و ارزش افزوده یکی دیگر از اشتباهات دولت است بگذارید رقابت بین خودروهای داخلی بی کیفیت و خودروهای خارجی ایجاد شود و مردم با قیمت جهانی خودرو خود را انتخاب کنند وجود تعرفه باعث اختلاف طبقاتی به نفع ثروتمندان و فقر رفاهی جامعه خواهد شد و در نهایت تنفر جامعه از مسئولین و دست اندرکاران می گردد لطفا این مطالب را به گوش رییس جمهور یا هر کسی که واقعا قصد خدمت به این مردم را دارد برسانید هر گونه فشار بر مردم بخصوص گران کردن کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و اعمال مقررات و قوانینی که بر مردم تاثیر سوء می گذارد موجب تنفر و آشوب خواهد شد که نتیجه آن را این روزها مشاهده می کنید مسئولین کمتر به فکر خود باشند و بیشتر به مردم برسند برای خدا به مردم خدمت کنید ...
  • حافظ ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    ذره ای به فکر مردم و الودگی هم نیستند اقایون لا اقل خودروهای هیبریدو عوارضش و کم کنید تا مردم رو بیارن به خودروهای هیبرید / برقی پیش کش / گرچه الودگی اصلی مال خودروسازا و متور سازای عزیزه که موتور ۱۸۰۰ اندازه ۸ سیلندر خورجینی میسوزونه
  • متعجب ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    واقعا دلیل نداره افزایش تعرفه اینجا شده برره میگن پول زور وده چون رور دستشونه
  • ۱۱ ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    به خدا اگر خودرو سازی ایران را تعطیل شود و حقوق کارگران از بیت المال داده شود مردم و کشور صدمه کمتری می بینند کشتار جاده ها بیشتر از شهدای عزیز و معظم زمان جنگ تحمیلی می باشد با کشته شدن هر نفرسرپرست خانوار کشور بیش از دو میلیارد تومان ضرر می کند واژگونی پراید یعنی کشته شدن تمامی سرنشین ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =