کد خبر: 208543
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

رانندگی در شرایط نامتعارف نیازمند تجهیزات اضافه‌ای است تا خودرو در این شرایط کارکرد مناسبی داشته باشد. « بید‌لاک » قطعه‌ای است که تایر خودروهای آفرود به کار می‌رود.

به گزارش « اخبار خودرو » ، تایر خودرو به‌طور کلی از دو جزء تشکیل شده است: رینگ و حلقه تایر. خودرو به دور رینگ می‌افتد و فشار هوای درون تایر موجب می‌شود رینگ و تایر به‌عنوان یک عضو واحد هنگام حرکت به گردش در بیایند. اما هنگام رانندگی در آفرود شرایط کمی متفاوت است.

[caption id="attachment_208544" align="aligncenter" width="500"]بیدلاک Bead Lock بیدلاک Bead Lock[/caption]

رانندگان برای رانندگی در جاده‌های ناهموار فشار باد لاستیک را کم می‌کنند تا سطح تماس تایر با جاده و همچنین کارایی آن را افزایش دهند. اما این امر فشار باد درون تایر را کم می‌کند و میزان چسبندگی دیواره تایر و رینگ کاهش می‌یابد. با این اوصاف ممکن است در صورت پیچیدن یا شتاب گرفتن سریع، تایر از درون رینگ جدا شده و باعث بروز مشکلات جدی شود.

کاربرد بیدلاک ( Bead Lock ) برای جلوگیری از چنین اتفاقی است. این قطعه روی رینگ‌هایی نصب می‌شود که قابلیت اتصال بیدلاک را دارند. پس از این که تایر روی رینگ قرار گرفت، بیدلاک روی این دو نصب و باعث قفل شدن رینگ به تایر می‌شود تا در صورت شتابگیری سریع یا هنگام پیچیدن رینگ از داخل تایر خارج نشود.

این قطعه همچنین روی تایرهای موتورسیکلت‌های آفرود به کار می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =