کد خبر: 208660
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

در صورتی که صنعت خودروی ایران کیفیت‌محور شده و در مسیر طراحی و تولیدات محصولات جدید حرکت کند، مطمئنا دیگر نگرانی نسبت به تقاضا در بازار خودرو وجود نداشته و می‌توان بر بازارهای صادراتی تمرکز کرد.

به گزارش « اخبار خودرو » ، پیش‌بینی مدیران شرکت‌های بزرگ خودروسازی در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد آینده صنعت خودروی جهان با سه‌عامل پویایی تقاضا، فناوری جدید و مقررات سختگیرانه مصرف سوخت گره خورده است؛ بنابراین در سال‌های آتی شرکت‌هایی قادر به ادامه حیات خواهند بود که در تقابل با عوامل مذکور سربلند بوده و توان پاسخگویی به تقاضای فزاینده مشتریان در توسعه فناوری و مصرف سوخت را داشته باشد.

در همین زمینه نظر حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس را جویا شدیم:

نقش تحقیق و توسعه در خودروسازی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

قطعا با فضای فراهم‌شده همکاری‌ها و توجه جدی‌تر به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، می‌توان به بازار تولیدات متنوع و با کیفیت در بازار داخلی و توسعه بازارهای صادراتی دست یافت.

البته توسعه در این بخش‌ها ضمن تلاش خودروسازان، مستلزم حمایت موثرتر دولت و مجلس و سایر متولیان صنعت کشور است. با اهتمام خودروسازان در طراحی و تولید محصولات باکیفیت و به‌روز ، مجلس نیز آمادگی دارد تا در این مسیر صنعت خودرو را حمایت کند.

بازار خودروی صادراتی را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه استراتژی را در این زمینه پیش‌بینی می‌کنید؟

در صورتی که صنعت خودروی ایران کیفیت‌محور شده و در مسیر طراحی و تولیدات محصولات جدید حرکت کند، مطمئنا دیگر نگرانی نسبت به تقاضا در بازار خودرو وجود نداشته و می‌توان بر بازارهای صادراتی تمرکز کرد.

قطعا خودروسازان در این سال‌ها قدم مثبتی را برداشته‌اند، چنانچه هم‌اکنون به تولید خودروهایی رسیده‌ایم که در حد خود از استانداردهای نسبی برخوردار هستند، هر چند همچنان ایراداتی نیز وجود دارد.

خودروسازان برای این پیشرفت چه استراتژی را باید پیش بگیرند؟

امروز شرکت‌های خودروساز باید از تعرضاتی که موجب تحمیل هزینه بر این شرکت‌ها می‌شود، مصون باشند چراکه تحمیل این گونه هزینه‌ها که غالبا در بخش نیروی انسانی است، موجب عدم‌سرمایه‌گذاری در بخش‌های مهم و موثر در این صنعت خواهد شد.

بی تردید وضع موجود رضایتمندی مشتریان داخلی را به دنبال نخواهد داشت، از این رو باید به سمت و سویی برویم که با خودروسازان بزرگ دنیا رقابت کنیم.

مسلما با کاهش هزینه‌های سربار و توجه جدی‌تر به حوزه تحقیق و توسعه در صنعت خودرو، تولیدات باکیفیتی به دست مشتریان خواهد رسید.البته هدف عرضه محصولاتی در رقابت با خودروسازان برتر در دنیا نیست.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =