کد خبر: 208770
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰

به گزارش « اخبار خودرو » ، بعد از افزایش تعرفه خودروهای وارداتی‌ و ابلاغ آیین‌نامه جدید واردات خودرو به‌تدریج و ظرف چند ماه آینده، شاهد کاهش عرضه خودروهای وارداتی در بازه قیمتی ۱۴۰ تا ۲۵۰ میلیون‌تومان خواهیم بود.

بدین‌ترتیب فضا برای نشو و نمای خودروهای تولید داخل و چینی‌ها در این بازه قیمتی باز‌خواهد شد و با افزایش عرضه چینی‌ها و داخلی‌ها در این بازه، شاهد رشد تدریجی قیمت‌ها خواهیم بود‌. شاید به غیر از افزایش رسمی قیمت‌ها شاهد سخت‌تر شدن شرایط فروش این خودروها نیز باشیم مثلا شرایط فروش اقساطی، میزان بهره، پیش‌پرداخت و زمان بازپرداخت مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و در این بازه قیمتی نسبت به قبل تغییراتی انجام خواهد شد.

هر چند باید به این موضوع اشاره کرد که اگرچه سریال افزایش قیمت داخلی‌ها حدود یک تا دوماه پیش اعلام شد اما هنوز افزایش قیمت محصولات داخلی انجام نشده است و دور از انتظار نیست در ماه‌های پایانی سال این افزایش قیمت‌ها به‌طور مقطعی اتفاق بیفتد اما تغییر شرایط فروش اقساطی داخلی‌ها و چینی‌ها در محدوده قیمتی یاد‌شده اگر چه امسال نسبت به شرایط سایر بازه‌های قیمتی سخت‌تر خواهد بود اما دوباره بازار نقدی این خودروها سفت خواهد شد.

در سال بعد زمانی‌که وارداتی‌ها به‌دلیل افزایش تعرفه و عدم توجیه اقتصادی به‌تدریج از این بخش از بازار کوچ کنند دوباره این بازه قیمتی کانون توجه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =