کد خبر: 208854
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

با افزایش تعرفه واردات خودروهای خارجی حجم عرضه خودروهای وارداتی صفرکیلومتر به‌طور محسوسی کاهش یافته است.

به گزارش « اخبار خودرو » ، با تصویب آیین‌نامه جدید واردات خودرو که باعث افزایش تعرفه‌ها تا ٩۵ درصد شد و همچنین افزایش بسیار شدید تعرفه خودروهای هیبرید و ممنوعیت واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰هزار دلار عملا بازار خودروهای وارداتی بسیار محدود شده است.

[caption id="attachment_208474" align="aligncenter" width="610"]واردات خودرو واردات خودرو[/caption]

در این شرایط و با وجود باز شدن ثبت‌سفارش‌ها شاهد هستیم که عرضه خودروهای صفر کیلومتر وارداتی به‌طور کاملا محسوسی در نمایشگا‌ه‌ها و همچنین سایت‌‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو کاهش یافته است.

در این وضعیت آنها تنها در حد نیاز و در صورت ضرورت و احتیاج به پول نقد خودروهای خود را به‌فروش می‌رسانند. این موضوع سبب کاهش عرضه خودروهای صفر کیلومتر به‌خصوص در بازه قیمتی ٢٠٠ تا ۴٠٠ میلیون‌تومان شده است زیرا بر‌خلاف خودروهای با قیمت بیش از ۴۰هزار دلار که شاهد افزایش قیمت‌‌های آنها در بازار بوده‌ایم هنوز در بخش خودروهای وارداتی ٢٠٠ تا ۴٠٠ میلیون‌تومانی تغییرات قیمت‌ها متوقف نشده است.

همچنین از نکات جالب در خصوص خودروهای صفر کیلومتر عدم استفاده از قیمت در آگهی‌‌های فروش این خودروهاست. اگر این روزها در سایت‌‌های فروش خودرو جست‌وجو کنید، متوجه می‌شوید بیشتر فروشندگان خودروهای صفر کیلومتر وارداتی در بازه قیمتی مذکور به‌جای درج قیمت از عبارت «تماس بگیرید» استفاده کرده‌اند. این موضوع به‌دلیل عدم اطمینان از ثبات قیمت‌هاست که باعث شده فروشندگان از ارائه قیمت برای خودروهای صفرکیلومتر وارداتی اجتناب کنند‌.

انتظار همه این بود که بعد از شش ماه بسته بودن ثبت‌سفارش‌ها و سپس باز شدن آن، بازار خودروهای وارداتی به آرامش برسد. اما به‌دلیل تغییرات وسیع آیین‌نامه واردات، چندماه طول خواهد کشید تا بازار خودروهای وارداتی مجددا به شرایط فعلی عادت کند و روی آرامش را ببیند‌.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • صابر ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    آقا اسحاق آقای جهانگیری آقای نعمت زاده ممنون میشم این خبرهارو بخونید شاید در آینده بهتر تصمیم بگیرید مارو که بیچاره کردید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =