کد خبر: 208923
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

همان‌طور که گفته شد تا به امروز جلسات متعددی با کانادا و مکزیک برسر پیمان نفتا برگزارشده و حالا فقط دو دور دیگر از این جلسات باقی‌مانده است.

به گزارش « اخبار خودرو » ، کره‌جنوبی و ایالات‌متحده روز جمعه اولین دور از جلسات مربوط‌به اصلاح قرارداد تجاری دوطرفه بین واشنگتن و سئول را انجام دادند. طرف آمریکایی این جلسات پس‌از پایان گفت‌وگوهای خصوصی اعلام کرد کارهای زیادی باید انجام گیرد تا به پیمان جدیدی برسند.

[caption id="attachment_208925" align="aligncenter" width="640"]تهدید هسته‌ای مانع نقض پیمان کره و آمریکا خواهد شد تهدید هسته‌ای مانع نقض پیمان کره و آمریکا خواهد شد[/caption]

از زمان نشستن دونالد ترامپ بر مسند ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده، او قرارداد ۱۴جانبه خود با کشورهای آسیا و اقیانوسیه را منقضی اعلام کرده است و همچنین جلسات متعددی را برای اصلاح پیمان سه جانبه نفتا بین ایالات‌متحده، کانادا و مکزیک انجام داده است. اما در آخرین اقدام ترامپ، او توافق سال ۲۰۱۲ با کره‌جنوبی را هدف خود قرار داده تا آن را به‌نفع تولید داخلی ایالات‌متحده تغییر دهد.

همان‌طور که گفته شد تا به امروز جلسات متعددی با کانادا و مکزیک برسر پیمان نفتا برگزارشده و حالا فقط دو دور دیگر از این جلسات باقی‌مانده است.

درحال‌حاضر ایالات‌متحده اعلام کرده است که تنها راه برای زنده نگه داشتن پیمان نفتا این است که دو طرف خارجی امتیازاتی را برای ایالات‌متحده قائل شوند. اما در تقویم مذاکرات ترامپ، برگزاری جلسات با کره‌جنوبی تازه آغازشده است.

باتوجه‌به افزایش تنش با همسایه شمالی این کشور، به‌نظر می‌رسد که دست ترامپ در محدود کردن رابطه با کره‌جنوبی بسته‌تر باشد، اما به گزارش رویترز از دو طرف این قرارداد، امضای قرارداد سوئیفت جدیدی محتمل است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =