تجهیز ناوگان تاکسیرانی به خودروهای هیبریدی تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت زیرا خودروهای داخلی که در ناوگان تاکسیرانی استفاده می‌شوند تکنولوژی موتور بسیار قدیمی دارند

به گزارش « اخبار خودرو » ، یکی از بخش‌های جالب آیین‌نامه واردات، افزایش تعرفه خودروهای هیبرید از ۴ درصد قبلی تا ٢۵ و نهایتا سقف۶۵ درصد بوده است که این به معنی کاهش عرضه خودروهای هیبریدی در بازار خواهد بود.

این موضوع در حالی است که تابه‌حال هیچ‌یک از خودروسازان دولتی و حتی خصوصی یک خودروی هیبریدی را به بازار عرضه نکرده‌اند و حتی در فهرست خودروهای فرانسوی در صف ورود به ایران نیز هیچ خودروی هیبریدی وجود ندارد.

[caption id="attachment_208964" align="aligncenter" width="600"]تاکسی های هیبریدی تاکسی های هیبریدی[/caption]

در واقع تمام خودروهای هیبریدی که تابه‌حال به بازار کشور عرضه شده‌اند، از برند‌های ژاپنی و کره‌ای بوده‌اند‌. کم‌بودن تعرفه واردات خودروهای هیبریدی عاملی برای رواج یافتن فروش این خودروها به‌خصوص در شهرهای بزرگ کشور بود مثلا در شهرهایی همانند تهران‌، اصفهان و مشهد که از آلودگی شدید هوا رنج می‌برند.

از سوی دیگر خودروهای هیبریدی تابه‌حال توانسته‌اند به‌خوبی در ناوگان تاکسی‌های فرودگاه کارایی خود را نشان دهند. بنابراین انتظار می‌رفت دولت به‌جای افزایش تعرفه خودروهای هیبریدی، از آنها برای ناوگان تاکسی‌های داخل شهری هم استفاده کند تا حداقل بخشی از ناوگان تاکسی‌های داخل شهری نیز مانند تمام شهرهای بزرگ و پایتخت‌های دنیا مجهز به خودروهای هیبریدی شود.

تجهیز ناوگان تاکسیرانی به خودروهای هیبریدی تاثیر مثبتی بر کاهش آلودگی هوا خواهد داشت زیرا خودروهای داخلی که در ناوگان تاکسیرانی استفاده می‌شوند تکنولوژی موتور بسیار قدیمی دارند که این موضوع باعث افزایش شدید آلاینده‌های هوا می‌شود‌.

اما با وجود تمام مطالب مذکور دولت در اقدامی عجیب، دست به افزایش چند‌برابری تعرفه خودروهای هیبرید زده است؛ اقدامی که جز حمایت یک‌طرفه از صنایع خوروسازی داخلی نمی‌تواند توجیه دیگری داشته باشد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    با درود این کار نه تنها حمایت از تولید داخل ، بلکه عملا حکم قتل شهروندان نیز هست . به نظر شما این کار خیانت یا اعتراض به وضع موجود؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =