کد خبر: 208968
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳

سرانجام پس از سال‌ها انتظار برای مشخص شدن جایگزین پراید در ایران، رنو کویید با پلاک گذر موقت پا به خیابان‌های تهران گذاشت تا زمزمه‌های حذف پراید و تولید کویید در بازار ایران به واقعیت نزدیک‌تر شود.

به گزارش « اخبار خودرو » ، چندسالی می‌شود که حرف و حدیث‌های فراوانی راجع به جایگزینی پراید به گوش می‌رسد. از طرفی پایان تولید پراید مساله دیگری است که خود کلافی پیچیده و سردرگم در صنعت خودروی کشور به‌شمار می‌رود.

اما اصلی‌ترین گزینه برای جایگزینی ارزان‌ترین خودروی داخلی، رنو کویید بوده که این روزها خبرساز است. حدودا یک سالی می‌شود که خبرهایی مبنی بر تولید رنو کویید در ایران به گوش می‌رسد که البته تولیدکننده این خودرو در کشور هنوز مشخص نشده است.

[caption id="attachment_208969" align="aligncenter" width="470"]کویید گذر موقت کویید گذر موقت[/caption]

چندی پیش تعدادی رنو کویید از هند به کشور، وارد و سبب شد بسیاری از رسانه‌های تخصصی خودرو روی این موضوع حساسیت نشان دهند و بحث ایمنی رنو کویید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

از آن‌جایی‌که رنو کویید ساخته شده در هند نتوانسته است هیچ‌یک از تست‌های ایمنی موسسات معتبر جهانی را پاس کند، نمی‌تواند گزینه‌ای منطقی برای عرضه به بازار ایران باشد.

از سوی دیگر به گفته مدیرعامل رنو پارس در ایران، کویید تولیدشده در کشور بر اساس نسخه برزیلی است که باتوجه به ارتقا و بهبودهایی که در شاسی و ایربگ آن صورت گرفته، می‌تواند سه ستاره ایمنی را از موسسه Global Ncap دریافت کند.

از طرفی باید به این موضوع اشاره کنیم که پروژه کویید حاصل کار مرکز تحقیقات و فناوری رنو در هند است و این هندی‌ها هستند که مالک اصلی این پروژه به‌حساب می‌آیند. بر همین اساس برای انجام برخی تست‌های اولیه نسخه‌های آزمایشی از جانب خط تولید مرکزی هند به سایر مراکز تولید ارسال می‌شود.

اما نکته‌ای که در خصوص پروژه کویید در ایران اهمیت زیادی دارد، واگذاری آن به یکی از خودروسازان داخلی است که در ابتدا قرار بود گروه خودروسازی سایپا با توقف تولید پراید، رنو کویید را جایگزین این خودرو کند، اما کمی بعد نام ایران‌خودرو برای تولید کویید در ایران مطرح شد که باوجود گزینه‌های دیگری نظیر پارس‌خودرو، حدس و گمان برای مالکیت این خودروی پرحاشیه زیادتر شد. از طرفی رنو پارس اعلام کرد درصورت عدم توافق با خودروسازان داخلی، رنو اقدام به تولید این خودرو در ایران خواهد کرد.

با وجود این‌که مدتی است چند دستگاه رنو کویید با پلاک گذرموقت در شهرهای ایران درحال گذراندن مراحل تست و بررسی هستند، بازهم اطلاعات دقیقی درخصوص زمان عرضه، قیمت و تولیدکننده این خودرو وجود ندارد.

درحال حاضر سایپا کوییک را می‌توان اصلی‌ترین رقیب برای این فرانسوی دورگه دانست که با قیمتی حدود ۴۲میلیون‌تومان قرار است به‌زودی توسط این شرکت به بازار عرضه شود. با این حال دیگر نمی‌توان انتظار داشت که رنو کویید با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان به دست مشتریان برسد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مبلمان اداری ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    درحال حاضر سایپا کوییک را می‌توان اصلی‌ترین رقیب برای این فرانسوی دورگه دانست که با قیمتی حدود ۴۲میلیون‌تومان قرار است به‌زودی توسط این شرکت به بازار عرضه شود. با این حال دیگر نمی‌توان انتظار داشت که رنو کویید با قیمت حدود ۳۰ میلیون تومان به دست مشتریان برسد.
  • حمید ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
    ۴۲ میلیون؟؟؟ رنو ساندرو استپ وی ۱۱ هزار دلاره اونوقت این ۱۰ هزار دلاره؟؟ به خدا انصاف و مردونگی خوب چیزیه که تو این مملکت مرده آقا مرده. هزاران ننگ بر این صنعت، هزاران لعن بر این صنعت فاسد.
  • عمو داود ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    ✔✔✔ کوئیک ۴۲ میلیون تومان !!! خسته نباشی دلاور؛ خدا قوت پهلوان...
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    حیفه سرمایه مملکت رو می دید از این ماشینای به دردنخور تولید میکنید بعد می گید تولید ملی نمی تونید مثل کره یا کشورهای دیگه باشید جمع کنید برید یه کسب و کار دیگه رو دنبال کنید
  • Mahdi ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
    هیشکی نمیخره اینو ارزش نداره خدایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =