کد خبر: 209067
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

براساس گزارش‌های اعلام شده قرار است در این کارخانه جدید از سال۲۰۲۱ تولید تویوتا کورولا و همچنین یک مدل کراس‌اوور جدید مزدا آغاز شود.

به گزارش « اخبار خودرو » ، ظرف چند هفته‌ آتی قرار است تویوتا موتورز محل تاسیس یک کارخانه مونتاژ ۱٫۶میلیارددلاری را در ایالات متحده اعلام کند که به باور کارشناسان اقتصادی تا یک دهه‌ بعد باعث تحول اقتصادی قابل‌ملاحظه‌ای در جغرافیای اطراف خود خواهد شد.

به‌طور معمول کارخانه‌های خودروسازی تاثیر مثبتی روی اقتصاد اطراف خود می‌گذارند. اما مطمئنا آنچه تویوتا و شریک تجاری‌اش در این پروژه یعنی مزدا، قصد رسیدن به آن را دارند، به سرمایه‌گذاری‌هایی فراتر از این کارخانه منجر خواهد شد.

[caption id="attachment_209068" align="aligncenter" width="640"]تولید تویوتا در خاک آمریکا تولید تویوتا در خاک آمریکا[/caption]

دلیل اصلی این است که تویوتا درحال ارائه تصویری جدید از خود در سطح بین‌الملل است که شامل تولید خودروهای سبک‌تر و آسان‌ساخت‌تر با پیشرانه‌های پیشرفته‌تر می‌شود.

تویوتا همچنین در تلاش است با همکاری مزدا و احتمالا سوبارو، خودروهای الکتریکی بیشتری را راهی بازار کند، هرچند مقامات رسمی تویوتا ادعا می‌کنند تولید خودروهای الکتریکی فعلا در برنامه این کارخانه جدید قرار ندارد.

براساس گزارش‌های اعلام شده قرار است در این کارخانه جدید از سال۲۰۲۱ تولید تویوتا کورولا و همچنین یک مدل کراس‌اوور جدید مزدا آغاز شود. بد نیست نگاهی به واکنش‌های زنجیره‌ای در شبکه تولید تویوتا در آمریکای شمالی بیندازیم: تمایل به سوی پلت‌فرم‌های سبک‌تر به این معناست که احداث این کارخانه جدید مونتاژ همچنین به سرمایه‌گذاری در بخش تامین‌کنندگان برای قطعات ساخته شده از آلومینیوم، استیل پیشرفته یا فیبر کربن خواهد انجامید.

هدف این کارخانه درخصوص عرضه نسل بعدی کورولا همچنین نشان‌گر آن است که تویوتا باید برنامه‌های دیگری برای کارخانه دیگر خود واقع در بلواسپرینگ می‌سی‌سی‌پی داشته باشد که درحال‌حاضر خط مونتاژ کورولا در آن قرار دارد.

این مساله که تویوتا چگونه می‌خواهد در آینده بعد از ورود به بازار انبوه خودروهای تمام الکتریکی در بازار ایالات متحده به فعالیت خود ادامه دهد، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نه تویوتا و نه مزدا هنوز واحد جداگانه‌ای برای تولید خودروهای الکتریکی ندارند و در نتیجه می‌توان مطمئن بود که ورود به این بخش از بازار نیازمند نقش‌آفرینی تامین‌کنندگان محلی جدید است.

سال میلادی گذشته رابرت یانگ مدیر واحد خرید تویوتا در آمریکای شمالی به نشریه اتونیوز گفته بود که تیم او درحال بررسی جنبه‌های مختلف صنعت به‌منظور شناسایی زنجیره تامین خودروهای الکتریکی است تا در زمان لازم از آن‌ها استفاده کند.

در بالاترین جایگاه این زنجیره، باتری‌ها قرار دارند؛ قطعه‌ای که تولید آن می‌تواند نیازمند سرمایه‌گذاری‌ عمده‌ و قابل‌توجهی باشد. پروژه‌های خودروسازی مانند این پروژه مشترک تویوتا و مزدا عمدتا به خاطر ایجاد موقعیت‌های شغلی متعدد مزایای مالی بسیاری را متوجه اقتصاد محلی می‌‌کنند.

براساس گزارش‌ها این کارخانه جدید مونتاژ به‌طور مستقیم به استخدام ۴هزارنفر کمک خواهد کرد و در ادامه موقعیت‌های شغلی بیشتری نیز به‌وجود خواهد آورد.

چشم‌انداز الکتریکی تویوتا

تویوتا پیش‌تر اعلام کرده بود قصد دارد تا اوایل دهه ۲۰۲۰ دست‌کم ۱۰خودروی تمام‌الکتریکی را وارد خط تولید کند و این تصمیم می‌تواند برای این خودروساز ژاپنی که تاکنون از غافله فناوری عقب مانده قدم بسیار بزرگی باشد.

شیگکی تراشی معاون اجرایی تویوتا گفته بود که تمام الکتریکی‌های تویوتا اول از همه به بازار چین عرضه خواهند شد، زیرا با توجه‌به‌ یارانه‌ها، سیاست‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم انتظار می‌رود این بازار آمادگی رشد زیادی را داشته باشد. به گفته آقای تراشی تمام الکتریکی‌های تویوتا همچنین در بازارهای ژاپن، هند، ایالات متحده و اروپا نیز عرضه خواهند شد.

طبق گفته مقامات تویوتا تا سال۲۰۲۵ تمام مدل‌های عرضه شده تویوتا دارای یک نسخه الکتریکی (در قالب هیبرید، تمام‌الکتریکی یا پیل‌سوختی) خواهد بود. به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که این خودروساز ژاپنی در سال‌های آتی در کارخانه‌های مونتاژ و تولید خود دست به تغییراتی اساسی بزند و کارخانه‌های جدیدی را در کشورهای مختلف احداث کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =