کد خبر: 209072
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

پس از گذشت ۱۴ماه از معرفی نسخه‌های هندی از کراس‌اوور سایز کوچک اکواسپرت، کمپانی فورد هفته گذشته اقدام به صادرات این محصول از خط مونتاژ هند به ایالات‌متحده کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو» ،بازار کراس‌اوورهای کوچک در ایالات‌متحده طی سال ۲۰۱۷ رشدی ۱۴درصدی داشته تا حجم فروش خودروهای این بخش از بازار به ۵۶۳هزارو۷۶۳دستگاه برسد.

اما برنامه اصلی فورد برای نفوذ به بازار این خودروها تازه شروع شده و به گفته سخنگوی این کمپانی آن‌ها برای این سگمنت تا پایان دهه رشد خوبی را پیش‌بینی کرده‌اند.

[caption id="attachment_209073" align="aligncenter" width="664"]فورد مدل اکواسپرت فورد مدل اکواسپرت[/caption]

فورد مدل اکواسپرت را از زمان معرفی این خودرو در سال ۲۰۰۳ «در کشور آفریقای جنوبی»، به‌فروش می‌رساند، اما نسخه ویژه بازار ایالات‌متحده این خودرو، نوامبر سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودروی لس‌‌آنجلس معرفی شد.

نسخه‌های آمریکای شمالی این خودرو دارای پیشرانه سه سیلندر یک لیتری هستند که به‌کمک توربوشارژ توان آن‌ها افزایش یافته و به اصطلاح فورد «اکوبوست» شده‌اند. البته پیشرانه‌ دیگری به‌صورت سفارش اختیاری برای این خودرو وجود دارد که گنجایش چهار سیلندر آن درمجموع دو لیتر است.

هردوی این پیشرانه‌ها با یک گیربکس شش‌سرعته خودکار همراه می‌شوند. نکته مهم اینجاست که خط مونتاژ این خودرو در شهر چنای هند واقعشده است.

البته کمپانی فورد پیشرانه‌ها و خودروهای تولید شده در این خط مونتاژ را به ۱۰۰کشور جهان صادر می‌کند، اما این برای اولین بار است که محصول ساخته شده در این خط‌تولید به ایالات‌متحده ارسال می‌شود.

فورد هشتم نوامبر سال گذشته میلادی اعلام کرد برای تجهیز خط تولید چنای به فناوری‌های جدید، ۱۹۵میلیون‌دلار سرمایه‌گذاری کرده است. در نتیجه‌ سرمایه‌گذاری فورد در این ناحیه از هند، ۳هزار موقعیت شغلی ایجاد شده است.

  منبع: اتونیوز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =