کد خبر: 209129
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با روند فعلی مشارکت با خودروسازان مطرح بین‌المللی و آغاز تولید خودروهایی همچون ۲۰۰۸ که از جدیدترین خودروهای تولیدی در اروپا است صنعت خودروی ایران در حال خروج از انزوای دهه گذشته و پیوستن به صنعت خودروی جهان است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از ایسنا ،امرالله امینی اظهار کرد: در دهه گذشته به دلایلی از جمله شدت یافتن تحریم‌ها، خودروسازان مطرح بین‌المللی از ایران رفته و خودروسازان مجبور شدند به سراغ شرکتهای دست چندم چینی بروند.

وی با بیان اینکه با این حال با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و اجرایی شدن برجام ورق برگشت، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر خودروسازان زیادی برای ورود به ایران ابراز علاقه کردند که در راس آنها دو خودروساز مطرح فرانسوی قرار داشتند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: پژو و رنو به دلیل سابقه همکاری‌های گذشته اولین خودروسازان اروپایی هستند که به ایران بازگشتند و به این ترتیب خط انزوای صنعت خودرو شکسته شده و با به تولید رسیدن خودرویی همچون ۲۰۰۸ که چند ماه پس از آغاز تولید در اروپا، تولید آن در ایران آغاز شده خودروسازان داخلی در حال پیوستن به صنعت خودروی جهان هستند.

وی افزود: بنابراین در این مرحله می‌توان گفت که صنعت خودرو در روند مناسب و رو به پیشرفتی قرار گرفته که اگرچه برخی اقدامات خارجی از جمله اقدامات رییس‌جمهوری آمریکا بعضا باعث کند شدن این روند شده اما در مجموع حرکت در مسیر درستی است.

امینی با بیان اینکه مسوولان مربوطه باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب اثرات منفی سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال اقتصاد ایران را خنثی کنند، تصریح کرد: در حوزه صنعت خودرو نکته مهم این است که رویکرد فعلی در مشارکت با خودروسازان مطرح بین‌المللی حفظ شده و ادامه یابد تا حرکت آغاز شده برای خروج صنعت خودرو از انزوا به سرانجام مطلوب برسد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =