کد خبر: 209144
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

یکی از اتصالات رایج، اتصال خودرو به خودرو است، در این نوع اتصال، وقتی خودروها در یک مسیر عمومی حرکت می‌کنند، می‌توانند اطلاعات آن مسیر را به خودروهای عقبی یا جانبی منتقل کنند.

به گزارش « اخبار خودرو » ، آینده صنعت خودرو در دنیا از آنچه در برنامه‌ریزی‌های آینده این صنعت در کشور ما دیده شده است، عجیب‌تر و شگفت انگیزتر به‌نظر می‌رسد.

آینده‌ای که در آن کارکرد و کاربرد خودرو با استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های مدرن و جدید، تغییرات فراوان و گاهی دور از ذهن خواهدداشت. یکی از این تغییرات، در حوزه عیب‌یابی خودرو و اتصال به سیستم‌های الکترونیک خودرو و برنامه‌ها و دستاوردهای عملی در این زمینه است.

[caption id="attachment_209145" align="aligncenter" width="576"]اینترنت اشیا بحث خودروهای متصل و خودروهای هوشمند در دنیا روند روبه‌رشدی را طی می‌کند[/caption]

به‌عنوان یکی‌از تکنولوژی‌های مطرح در این زمینه می‌توان به استفاده از اینترنت اشیا در صنعت خودرو اشاره کرد. دراین رابطه یک فعال صنعت خودرو با اشاره به اینکه بحث خودروهای متصل و خودروهای هوشمند در دنیا روند روبه‌رشدی را طی می‌کند، گفت: «بر این اساس در این زمینه به‌صورت متمرکز فعالیت‌هایی در کشور آغاز شده است. یکی از مباحث مرتبط با این موضوع، بحث اینترنت اشیا است که باعث تحول خودروها در آینده می‌شود. در جهان اکثر اشیا و وسایل عادی زندگی هم از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار هستند، اگرچه گاهی این سوال مطرح می‌شود که کاربرد واقعی اینها در عمل چیست؟ اما در صنعت خودرو این بحث بسیار متفاوت است و حجم قابل‌توجهی از کارها وجود دارد که با اینترنت اشیا به‌خوبی انجام می‌شود.»

جوانمردی در توضیح کارکرد این مقوله در خودروسازی، اظهار کرد: «در صنعت خودرو سال‌ها است تلاش می‌شود با کمک تکنولوژی پیشرفت‌های قابل‌توجهی صورت گیرد. این فرایند طی یک دهه اخیر و در حدود سال ۲۰۰۶ منجربه ایجاد خودروهای متصل شد که البته درحد نمونه‌های پروتوتایپ بودند. سپس بحث دستیار راننده مطرح شد که می‌توانست به راننده کمک کند وضعیت بهتری را تجربه کند.»

به گفته رئیس هیات‌مدیره شرکت موبیکار ، این روال به جایی رسید که به ایده حذف راننده منجر شد تا سیستم بتواند بدون راننده حرکت کند و قرار است از سال ۲۰۲۰ به بعد این سیستم در دنیا رایج شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این سیستم یکی از اتصالات رایج، اتصال خودرو به خودرو است، افزود: «در این نوع اتصال، وقتی خودروها در یک مسیر عمومی حرکت می‌کنند، می‌توانند اطلاعات آن مسیر را به خودروهای عقبی یا جانبی منتقل کنند. این اتفاق در سیستم سنتی به‌وسیله چراغ‌ها و راهنما‌ها و توسط راننده‌ها انجام می‌شود.»

این فعال صنعت خودرو در پاسخ به این سوال که اتصالات خودرو در این سیستم انواع دیگری هم دارد یا خیر، تاکید کرد: «یک بحث مهم در این زمینه، اتصال خودروها به مجموعه‌های بزرگتر است که اطلاعات خود را به این مجموعه‌ها منتقل می‌کنند. اتصال خودرو به OEMها و سرویس‌های اصلی و به‌طور مثال شرکت سازنده اصلی، نوع دیگری از این نوع اتصالات است.

همچنین شکل دیگری از اتصال هم به خودرو در جاده، ترافیک، مقصد، نقشه مسیر یا برای پرداخت عوارض کمک می‌کند. این اتصالات می‌تواند درمورد تصادف‌ها عملکرد پیشگیری‌کننده داشته باشد یا در صورت بروز تصادف خود‌به‌خود، به مراکز امدادی وصل شود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =