کد خبر: 209267
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

مدیر فروش و بازاریابی کرمان‌موتور: «درصدد هستیم محصولات بیشتری از هیوندای را تولید کنیم. برنامه بعدی ما برای تولید، خودروی توسان خواهد بود و در این زمینه در حال مذاکره با شرکت هیوندای هستیم.»

به گزارش« اخبار خودرو » ، نشست خبری حسن اکبری مدیر فروش و بازاریابی شرکت کرمان‌موتور در حالی برگزار شد که طی روزهای اخیر شایعات بسیاری پیرامون افزایش قیمت خودروهای این شرکت مطرح بوده است.

گفته می‌شود بهای قطعی دومحصول شرکت‌ هیوندای شامل سانتافه و توسان براساس افزایش شدید حقوق و عوارض گمرکی (از ۴۰درصد به ۷۵ و از ۵۵درصد به ۹۵درصد) و نرخ ارز طی چند ماه گذشته به‌زودی اعلام‌ می‌شود.

در این راستا افزایش قیمت در بهای فروش شرکت برای خودروهای هیوندای سانتافه ۶۱میلیون تومان و برای توسان ۵۵میلیون تومان خواهد بود.

[caption id="attachment_209269" align="aligncenter" width="640"]حسن اکبری مدیر فروش و بازاریابی شرکت کرمان‌موتور حسن اکبری مدیر فروش و بازاریابی شرکت کرمان‌موتور[/caption]

کرمان‌موتور شایعه افزایش قیمت ۸۰میلیون تومانی را تکذیب کرد. به گفته مسئولین کرمان‌موتور این افزایش قیمت در تمامی خودروهای مشابه نیز اعمال شده که ناشی‌از افزایش هزینه‌های واردات خودرو برای تمامی برند‌ها است.

مدیر فروش و بازاریابی شرکت کرمان‌موتور در پاسخ به «دنیای خودرو» درخصوص داخلی‌سازی محصولات‌ هیوندای می‌گوید: «زمانی که اعلام می‌کنیم النترا با قیمت ۲۰۰میلیون تومان وارد بازار می‌شود اما تولید داخل آن با قیمتی کمتر از ۱۵۰میلیون تومان عرضه می‌شود، یعنی توانسته‌ایم درصد داخلی‌سازی را در کنار حفظ کیفیت رعایت کنیم تا اجازه تولید داشته باشیم. این موضوع نشان می‌دهد جایگاه خوبی به دست آورده‌ایم. اگر همین روند را ادامه دهیم، تلاش می‌کنیم برخی دیگر از محصولات مورد‌علاقه مردم را روی خط هیوندای بیاوریم.»

حسن اکبری با بیان اینکه تحویل این محصول هم در سه ماه ابتدایی سال ۹۷ انجام خواهد شد، اظهار کرد: «تولید همواره مدنظر ما بوده است. در بحث قرارداد هم اصل قضیه این بوده که به سمت تولید خودرو حرکت کنیم.»

وی همچنین در رابطه با بحث صادرات گفت: «حدود یک‌سال است که همکاری کرمان‌موتور با شرکت هیوندای آغاز شده و این در حالی است که ورود به بحث صادرات نیازمند برنامه‌ریزی سه‌ساله است. اما برای صادرات صحبت کرده‌ایم و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام داده‌ایم. فکر می‌کنم در سال‌های ۲۰۱۹یا ۲۰۲۰ صادرات محصولات تولید مشترک را انجام خواهیم داد.»

مدیر فروش و بازاریابی شرکت کرمان‌موتور می‌افزاید: «بازار هدف ما برای صادرات کشورهای دوست در نظر گرفته شده‌اند. فراتر از این عمل کردن ما، بستگی به مذاکرات و سرمایه‌گذاری هیوندای دارد.»

اکبری همچنین درخصوص افزایش قیمت خودروهایی مانند سانتافه و اینکه اصولا این خودرو چه برتری نسبت به دیگر خودروها دارد، اظهار کرد: «به‌نظر من اگر کل نمونه‌های وارداتی را در چهل سال اخیر درنظر بگیریم، هیوندای در رتبه اول قرار دارد. مردم این خودرو و برند را دوست دارند، با آن احساس راحتی می‌کنند و از رانندگی با آن لذت می‌برند. بنابراین مهم‌ترین اتفاقی که باید بیفتد این است که مردم این خودرو را دوست داشته باشند. بقیه موارد مربوط به حمایت و سرویس‌دهی است که ما نسبت‌به مشتریان نشان می‌دهیم. کل این مجموعه باعث می‌شود، مشتریان خود را حفظ کنیم.»

وی در پاسخ به این پرسش که با وجود افزایش قیمت، آیا بازهم سانتافه فروش خود را حفظ خواهد کرد، گفت: «بله سانتافه حتما به فروش خود ادامه خواهد داد. مهم‌ترین برتری هیوندای در ایران این است که مردم آن را دوست دارند، محصولات این برند، کیفیت خوبی دارند و مردم با آن‌ها راحت هستند.»

مدیر فروش و بازاریابی شرکت کرمان‌موتور در ادامه گفت: «درصدد هستیم محصولات بیشتری از هیوندای را تولید کنیم. برنامه بعدی ما برای تولید، خودروی توسان خواهد بود و در این زمینه در حال مذاکره با شرکت هیوندای هستیم.»

وی می‌افزاید: «ما تنها خودروساز ایرانی خواهیم بود که دیگر خودروی گیربکس دستی نخواهیم داشت و تمامی محصولاتمان با گیربکس اتومات به بازار عرضه می‌شود.»

اکبری همچنین درخصوص تولید خودروهای جک اظهار کرد: «درحال‌حاضر یک کار تحقیقاتی درحال انجام است. همکاری قطعا ادامه خواهد داشت اما اینکه روی چه خودروهایی باشد، مشخص نیست.»

وی با بیان اینکه برای سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم داشت، گفت: «با به نتیجه رسیدن مذاکرات درخصوص تولید خودروی توسان، در سال‌های آینده ۴۵هزار دستگاه خودرو تولید خواهیم داشت.»

مدیر فروش و بازاریابی شرکت کرمان‌موتور در رابطه با همکاری‌ها برای تولید لیفان می‌گوید: «درحال مذاکره برای حل مشکلات هستیم. هر شرکتی که می‌خواهد خوب کار کند، باید مشتری‌های خود را حفظ کند.ما می‌خواهیم برند لیفان را حفظ کنیم و جایگاه واقعی این برند را در کشورمان بشناسانیم. مشکلات موجود در این خصوص هم رفع شده است.»

اکبری در پاسخ به این پرسش که آیا امکان کاهش یا افزایش تعداد آپشن‌ها برای ایجاد تفاوت‌های قیمتی محصولات مختلف وجود دارد یا خیر می‌گوید: «برای خودروهای وارداتی برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهیم تا آپشن‌های مختلفی روی خودرو باشد و قیمت محصولات هم تفاوت پیدا کند. اما چنین برنامه‌ای را برای خودروهای تولیدی شرکت نداریم.»

وی همچنین درخصوص خدمات پس‌ازفروش خودروهای هیوندای که توسط دو شرکت کرمان‌موتور و آسان‌موتور تولید و وارد می‌شود و بحث یکپارچه شدن این خدمات می‌گوید: «با هیوندای در این رابطه مذاکره داشته‌ایم تا بحث خدمات پس‌ازفروش را یکپارچه کنیم. هیوندای هم روی این موضوع تاکید دارد.»

حسن اکبری درخصوص تولید جک J5 فیس‌لیفت شده می‌گوید: «برای j5 فیس‌لیفت‌شده با موتور جدید هم مذاکره کرده‌ایم که اگر به نتیجه برسد، برای سال آینده آن را تولید خواهیم کرد.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضائ ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    با سلام...جناب اقای اکبری خودرو سازان طی سی اندی سال که از انقلاب اسلامی میگذرد خیلی قولها دادن طمع سیری ناپذیری ثروت تمومی نداره وقتی یی نمایندگی قیمت خودرو را یک شبه پنجاه میلیون یا بیشتر گران میکند دیگر حرفی هم میمونه خیلی بخدا رو دارین باز هم با مردم حرف میزنین خودرو های با کیفیت سانتافه النترا کیفیت شرم اوره کدوم کیفیت مردم مجبورن تا ماشینای به دردنخور شما را میخرن......یی کم حیا هم خوب چیزیه شماها فقط پول میشناسید اغلب نمایندگیهای ........هرجا یی خودرو به دردنخور تو ایران تو نمایندگیهای شماست البته اگه بشه به شماها گفت نمایندگی شما دلالین بر چسب نمایندگی بندازین دور بخاطر همونه که راهبراه یکتون ورشکست میشین چون مردم ناراضین
  • ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    این یعنی تازه میرسیم به قیمت قبل از افزایش تعرفه ها پس این افزایش تعرفه به معنی ایجاد رانت وانحصار برای کرمان خودرو نیست؟ این حمایت های بیخود ومعیوب پرور تنها باعث به هدر رفتن ثروت ملی وپر شدن جیب بعضی ها خواهد شد
  • فرشید ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    در مورد پژو ۲۰۰۸ هم اول میگفتن زیر ۸۰ میلیونه .....قیمت بعد شد ۱۰۹ میلیون .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =