کد خبر: 209280
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

در واقع تا امروز افزایش قیمت‌ها دلایل متعددی داشته است اما هیچ‌کدام به‌خاطر بالا رفتن میزان تقاضا نبوده است.

به گزارش« اخبار خودرو » ، این روزها در‌حالی‌که عده‌ای از مشتریان انتظار کاهش قیمت‌ها را دارند اما در واقع بهترین زمان خرید خودرو است چراکه با نزدیک شدن به شب عید، قیمت‌ها غیرواقعی می‌شود.

در واقع تا امروز افزایش قیمت‌ها دلایل متعددی داشته است اما هیچ‌کدام به‌خاطر بالا رفتن میزان تقاضا نبوده است. بسته بودن ثبت‌سفارش‌ها برای مدت شش‌ماه‌، افزایش نرخ ارز و سپس تغییرات اساسی در آیین‌نامه واردات هرکدام به‌تنهایی برای افزایش قیمت‌ها کافی بوده‌اند، حال آنکه از ابتدای تیرماه سال جاری کلیه این اتفاقات رخ داده است‌.

[caption id="attachment_191421" align="aligncenter" width="620"]6 مولفه‌ اصلی تاثیر‌گذار بر قیمت خودرو در بازار ایران برای خرید خودرو تا شب عید صبر نکنید[/caption]

با این وجود افزایش قیمت‌هایی که تاکنون به‌صورت رسمی و غیررسمی رخ داده، به‌دلیل افزایش تقاضا نبوده است بلکه دلایل ذکر‌شده باعث افزایش قیمت های رسمی و غیررسمی خودروها تابه‌حال شده است اما حال با نزدیک شدن به بازار شب عید و افزایش تقاضا برای خرید یا تعویض خودرو برای مسافرت‌های نوروزی باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها خواهد شد.

در واقع تا اینجای سال با وجود افزایش قیمت‌ها به‌دلایل ذکر‌شده اما به علت کم بودن میزان تقاضا قیمت خودرو‌ها تحت تاثیر نیاز بازار افزایش چندانی نداشته و دلایل دیگری، افزایش قیمت‌ها را رقم زده است.

حال اما با اشاره به افزایش تقاضا به‌دلیل نزدیک شدن به بازار شب عید قیمت خودروهای وارداتی و داخلی افزایش محسوسی خواهند یافت به‌خصوص این افزایش قیمت‌ها در بهمن‌ماه رخ خواهد داد‌.

رشد تقاضای خودروها در نیمه دوم بهمن‌ماه و نیمه‌اول اسفندماه به اوج خود خواهد رسید. بنابراین اگر قصد خرید دارید و تا امروز این کار را نکرده‌اید بیش از این، زمان را از دست ندهید و به امید کاهش قیمت‌ها نباشید‌.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    دولت به اندازه کافی گند زد به بازار خودرو و گرونی و قیمت های نجومی به بار آورد لطفا شما دیگه به گرونی بیشتر دامن نزنید. هیچ جای دنیا اینقدر نابسامانی و بی کفایفی وجود نداره کی توی ایران شب میخواب صبح بلند میشی یه تصمیم دیگه و یه گرونی دیگه . تاسف بار
  • علی ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    برای یک بار درست تصمیم بگیرید خودرو نخرید از الان مشخص بازار کاملا رکوده لطفا نخرید
  • آرش ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    سلام چرا با این روش ناجوانمردانه میخواین مردم رو به خرید محصولات نامرغوب داخلی تشویق کنید!؟ مگه سایت باز و واردات شروع شده!؟ چرا نمیزارین تاثیر باز شدن سایت بصورت کاهش قیمت خودشو نشون بده و باز نشده میخواین جو بدین به بازار!؟ آخه این درسته!؟ کی گفته که افزایش قیمت ها تا بحال بخاطر رشد تقاضا نبوده!؟ در مرداد که بیشترین تقاضا برای خودروهای وارداتی وجود داشت و در عین حال بخاطر واردات مناسب قیمتها از حالت کاذب به واقعی نزدیک میشد ، ایرانخودرو و سایپا به تکاپو افتادند تا جلوی واردات رو بگیرند...
  • رضا ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    سلام نخرید دروغ مگین خودرو فراوانه انبارها پر از خودرو ست همشون با تعرفه قدیم خواهشا نخرید به التماس میوافتن لطفا نخرید چند ماه دست نگهدارید برادران عزیز نخرید
  • علی ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    بدو آقا میوه های گندیده تموم شد بدو !!!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =