کد خبر: 209291
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹

تنها راه ارزیابی پیشرفت یک کمپانی در مسیر تحقق فناوری خودران، شمارش تعداد خودروهایی است که درحال آزمودن این فناوری هستند و تابه‌امروز نیسان حدودا ۷۵هزاردستگاه از این خودروها را به خیابان‌ها فرستاده است

به گزارش« اخبار خودرو » ،  در حاشیه نمایشگاه لوازم الکترونیک در لاس‌وگاس، کارلوس گون، مدیر ائتلاف رنو- نیسان و میتسوبیشی، در سخنرانی سالن کنفرانس هتل SLS جزئیات استراتژی ائتلاف رنو-نیسان-میتسوبیشی را برای خبرنگاران تبیین کرد.

[caption id="attachment_209293" align="aligncenter" width="450"]نیسان نیسان[/caption]

در این مراسم گون اعلام کرد طی ۵سال آتی سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری در شاخه جدیدی از سه‌شرکت انجام خواهد شد تا همکاری‌های لازم با استارت‌آپ‌ها و کمپانی‌های فناوری‌محور برای توسعه فناوری‌های موردنیاز در آینده انجام شود.

گون در ادامه برای خبرنگاران توضیح داد: «حرف‌های زیادی زده می‌شود،‌ ادعاهای زیادی درخصوص فناوری خودران مطرح می‌شود و همچنین تاریخ‌های زیادی به تعویق می‌افتد، اما تنها راه ارزیابی پیشرفت یک کمپانی در مسیر تحقق فناوری خودران، شمارش تعداد خودروهایی است که درحال آزمودن این فناوری هستند و تابه‌امروز نیسان بزرگ‌ترین سازنده خودروهای تست فناوری خودران بوده است. این کمپانی حدودا ۷۵هزاردستگاه از این خودروها را به خیابان‌ها فرستاده است، که بیشتر آنها در ژاپن هستند.»

با این سخنان گون می‌توان نتیجه‌گیری کرد که استراتژی خودران این ائتلاف به شکلی روبه‌جلو ادامه خواهد یافت. درحالی‌که بسیاری از خودروسازان ظرفیت‌ اصلی سیستم خودران را در حمل‌‌و‌نقل افراد بین محل کار و منزل‌ می‌دانند، گون تاکید دارد تمام سطوح فناوری خودران به‌عنوان‌مثال سیستم کمکی ماندن بین خطوط، درگاه‌های پرداخت عوارض اتوماتیک و سیستم کمکی ورود و خروج به اتوبان‌ها، می‌توانند در رانندگی آسان به راننده کمک کنند.

در این مورد گون گفت: «ما قصد داریم ۴۰خودرو با سطوح مختلف فناوری خودران ارائه کنیم و نمی‌خواهیم حدس بزنیم در آینده تقاضای بازار چه چیزی خواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =