کد خبر: 209323
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۷

اولین نمایشگاه زنجیره تامین صنعت لاستیک، با حضور ۷۵شرکت ایرانی و خارجی در هتل المپیک‌تهران آغاز به‌کار کرد تا به‌گفته مسئولان برگزاری این نمایشگاه به فرصتی ناب برای ارتباط نزدیک بین تایرسازان داخلی و تامین‌کنندگان مواد اولیه تایر و تجهیزات تایرسازی تبدیل شود.

به گزارش« اخبار خودرو » ، در این نمایشگاه که هدف از برگزاری آن پیدا کردن تایرسازان مطرح داخلی و زنجیره تامین این صنعت است، بیش‌از همه جای خالی برخی تولیدکنندگان تایر در ایران قابل‌لمس است. از کویر‌تایر و ایران‌تایر گرفته تا قدیمی‌ترین کارخانه تایرسازی ایران و خاورمیانه یعنی کیان‌تایر که این روزها وضعیت اقتصادی خوبی ندارد.

[caption id="attachment_209324" align="aligncenter" width="700"]اولین نمایشگاه زنجیره تامین صنعت لاستیک در تهران اولین نمایشگاه زنجیره تامین صنعت لاستیک در تهران[/caption]

گویی این نمایشگاه برای تایرسازان چندان جذابیتی نداشته است که حتی ایران‌یاسا به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی تایرهای دوچرخه و موتورسیکلت نیز عطای نمایشگاه زنجیره تامین را به لقایش بخشیده و گامی برای نزدیک شدن به زنجیره تامین‌کنندگان صنعت تایر بر نداشته است.

اگر از غیبت برخی بزرگان این صنعت در نمایشگاه بگذریم، حضور تامین‌کنندگان مواد اولیه آن‌هم از نوع ایرانی کمی دلگرم‌کننده است. از بلک‌کربن‌سیمرغ گرفته تا نخ‌تایر‌رازی و حتی یک شرکت دانش‌بنیان که با مهندسی معکوس، دستگاه های چندصد‌میلیون دلاری تولید تایر را با قیمتی به مراتب کمتر و البته با خدمات پس‌از فروش بهتر در اختیار تولیدکنندگان داخلی این صنعت قرار می‌دهد.

در این بین اما حضور چشم‌بادامی‌ها، مانند دیگر نمایشگاه‌هایی که این روزها در کشور برگزار می‌شوند، بیش از دیگران چشمگیر است. چینی‌ها در این سال‌ها پیشرفت خوبی در صنعت به‌ویژه لاستیک داشته‌اند و حتی موفق به خریداری کارخانه‌های بزرگ تایرسازی اروپایی همچون پیرلی ایتالیا شده‌اند.

حضور چینی‌ها در شرایط فعلی که گویا هنوز تحریم‌ها به‌صورت عملی برچیده نشده‌اند، برای کارخانه‌های بزرگ تایرسازی کمی دلگرم‌کننده است و این دلخوشی را به آنها القا می‌کند که قرار نیست چینی‌ها پشتشان را در روزهای سخت خالی کنند.

از سوی دیگر نباید از حضور پرقدرت شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های تایرسازی اروپایی غافل شد. شرکت‌هایی همچون ایکسون، بنینگرزل، پیکانول، هافمن و میکسینگ‌گروپ که با حضورشان حال‌و‌هوای نمایشگاه را کمی اروپایی کرده‌اند.

این نمایشگاه که به همت شرکت مهندسی‌و‌تحقیقات صنایع لاستیک برگزار شده است، تا ۲۱دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =