کد خبر: 209326
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۵

تیگوان از نظر ابعاد به اسپورتیج نسل جدید و تویوتا راو۴ نزدیک است و از سایز کوچک‌تری نسبت به کولئوس، ایکس‌تریل، سانتافه، سورنتو و اوتلندر بهره می‌برد.

به گزارش« اخبار خودرو » ، بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره فروش خودروهای فولکس‌واگن در ایران آغاز شد و در این میان تیگوان و پاسات پرچم‌دار این برند در ایران هستند. حال سوال اینجاست که کدام‌یک در بازار ایران موفق‌تر خواهند بود؟

[caption id="attachment_209327" align="aligncenter" width="700"]پاسات یا تیگوان کدام موفق‌تر خواهند بود؟ پاسات یا تیگوان کدام موفق‌تر خواهند بود؟[/caption]

در پاسخ به این سوال باید خصوصیات هر یک از این دو خودرو و همچنین رقبای آنها را مورد بررسی قرار داد. فولکس تیگوان به‌دلیل بهره‌گیری از ظاهر معمولی و تا حدودی محافظه‌کار از لحاظ ظاهری چندان با سلیقه مشتریان ایرانی هماهنگی ندارد. از طرف دیگر این خودرو در برابر اکثر رقبایش از لحاظ ابعاد کوچک‌تر است.

تیگوان از نظر ابعاد به اسپورتیج نسل جدید و تویوتا راو۴ نزدیک است و از سایز کوچک‌تری نسبت به کولئوس، ایکس‌تریل، سانتافه، سورنتو و اوتلندر بهره می‌برد.البته تیگوان به‌دلیل استفاده از موتور ٢٠٠٠ توربو از همه آنها تند‌وتیز‌تر است.

در مقابل، پاسات هم از نظر ظاهری و هم از نظر ابعاد ایرانی‌پسند‌تر است. ظاهر شکیل و با‌پرستیژی دارد و ابعاد آن در کلاس خود جزو بزرگ‌ترین‌هاست.

رقبای آن هم در بازار، محدود به رنو تلیسمان و کیا اپتیما می‌شوند که با توجه به موتور ١٨٠٠ توربو و کابین با‌کیفیت‌پاسات به‌نظر می‌رسد این خودرو کار آسان‌تری برای گرفتن سهم بازار خواهد داشت زیرا هم روی کاغذ مشخصات مناسبی برای بازار ایران دارد و هم رقبای آن اندک‌تر هستند.

در آن‌ طرف تیگوان برای ایرانی‌ها ظاهری نامانوس دارد و البته باید در برابر لشکری از رقبا قرار گیرد. با توجه به این موارد، شانس موفقیت پاسات در بازار ایران بیشتر به نظر می‌رسد. حال باید منتظر ماند و دید که در واقعیت کدام‌یک می‌توانند موفق‌تر ظاهر شوند؟

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهراب ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۵
    آخه این چه تفسیر و تعبیر غلطه... من‌سالهاست‌ آلمان زندگی میکنم و بین اینهمه بنز و بی ام و تو شاسی بلندا حرف اول رو تیگوآن میزنه..خودم تو ب ام و کار میکنم ولی انتخاب اولم تیگوآنه ظاهرش معمولیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ایرانیا نمیپسندن؟؟؟ از تمام ماشین های هم کلاسش به مراتب سرتره حالا وقتی که تو ایران ۱۰ برابر ماشینایی مثل سانتافه و کلئوس فروخت حالتیون میشه چه خبره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =