کد خبر: 209453
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱

موتورسیکلت برقی یکی از جایگزین‌های مناسب موتورهای کاربراتوری است و تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها در سطح شهر دیده می‌شوند و استفاده از آن هنوز در بین مردم رواج نیافته است.

«هر موتورسیکلت چهاربرابر یک خودرو آلایندگی دارد و تولید موتورسیکلت‏های برقی در کشور ضروری است.» این بخش مهمی از صحبت‌های مدیر‌عامل شرکت پاکروسیکلت است.

وی با بیان این که حجم زیادی از آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی به دلیل موتورسیکلت‌های فرسوده است، تاکید می‌کند: «تغییر فرهنگ استفاده از موتورسیکلت نیاز به عزم همگانی دارد.»

به گزارش« اخبار خودرو » ، آلودگی هوا به بخشی‌از زندگی مردم در شهرهای بزرگ و به‌ویژه در پایتخت تبدیل شده است و موتورسیکلت‌ها یکی از متهم‌های اصلی آن هستند. اگر چه مهرماه سال گذشته دوران موتورهای کاربراتوری به اتمام رسید و چرخه تولید و شماره‏ گذاری این موتورها متوقف شد اما هنوز هم این موتورسیکلت‌های کاربراتوری و فرسوده هستند که در خیابان‌های تهران حکمرانی می‌کنند و خارج کردن آنها از چرخه حمل‌و‌نقل یک تصمیم حیاتی است.

[caption id="attachment_209454" align="alignleft" width="309"]پاکروسیکلت پاکروسیکلت[/caption]

موتورسیکلت برقی یکی از جایگزین‌های مناسب موتورهای کاربراتوری است و تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها در سطح شهر دیده می‌شوند و استفاده از آن هنوز در بین مردم رواج نیافته است.

دراین‌باره شهاب آزور ، مدیرعامل شرکت پاکروسیکلت به «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «هوای آلاینده در شهرهای بزرگ و صنعتی بسیار بالاست و حجم زیادی از این آلودگی‌ها به‌دلیل موتورسیکلت‌های فرسوده است. درواقع هر موتورسیکلت چهار برابر یک خودرو آلایندگی دارد. بنابراین تولید موتورهای برقی در کشور بسیار ضروری است و ما در این مسیر گام برداشته‌ایم.»

راه‌اندازی پیک‌سبز

مدیرعامل شرکت پاکروسیکلت با اشاره به اینکه هوای تهران هرروز آلوده‌تر می‌شود و تردد موتورسیکلت برقی برای این شهر حیاتی است، توضیح می دهد: «تمام تلاش مجموعه ما این است سهمی در آبی‌شدن دوباره آسمان تهران داشته باشیم و در این مسیر تصمیم گرفته‌ایم اولین پیک‌سبز تهران را راه‌اندازی کنیم. درواقع پیک پاکرو، دارای موتورهای‌برقی و بدون آلودگی هواست و در تلاش هستیم تا با کمترین هزینه به مردم خدمات ارائه دهیم.»

وی به‌استقبال مردم از موتورسیکلت‌های برقی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «استفاده از موتورسیکلت برقی توسط مردم نیاز به عزم ملی و فرهنگ‌سازی دارد و برای تغییر فرهنگ موتورسواری همه باید دست‌به‌دست هم بدهیم تا آسمان دوباره آبی شود. ضمن اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها نقش مهمی در استقبال مردم برای استفاده از آن دارد. همچنین طبق مذاکرات با مسئولان، قرار است در تهران ایستگاه‌های شارژ این موتورسیکلت‌ها در مناطق محدودی به‌صورت آزمایشی فراهم شود تا افرادی که می‌خواهند از این موتورسیکلت‌ها استفاده کنند، دچار مشکل نشوند. البته در این مسیر همکاری وزارت نیرو، دولت و شهرداری بسیار مهم است و امیدواریم تا قبل از عید در بعضی مناطق تهران استفاده از موتورسیکلت‌های برقی آغاز شود.»

تولید داخلی موتورسیکلت برقی

مدیرعامل شرکت پاکروسیکلت با اشاره به اینکه مجموعه هلدینگ پاکرو حدود چهارسال قبل راه‌اندازی شد، توضیح می‌دهد: «این مجموعه با رسالت هوای پاک راه‌اندازی شد و در این مجموعه چند نمایندگی فعالیت می‌کنند. این نمایندگی‌ها شامل اولین نمایندگی خودروهای سبز هیبرید، پاکروتاکسی با هدف سرویس پاک و سبز به مردم و همچنین پاکروسرویس با ارائه خدمات به خودروهای سبز است.

پاکروسیکلت هم به این خانواده تعلق دارد و سه‌سال است که روی موتورهای برقی کار تحقیقاتی انجام می‌دهد. حدود دو ماه قبل هم از موتورسیکلت‌های برقی تولیدداخل رونمایی کردیم.برنامه ما تولید انواع موتورسیکلت‌های برقی با کاربری‌های مختلف و برای سلایق متفاوت است تا مردم از هوای پاک بهره‌مند شوند. ضمن اینکه تمام قطعات موتورسیکلت‌های برقی تولید داخل هستند و توسط نیروهای مجرب و فنی شرکت پاکروسیکلت طراحی و تولید می‌شوند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =