کد خبر: 209546
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

پس ‌از‌آنکه دولت عربستان‌سعودی اعلام کرد قصد دارد از ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی، رانندگی زنان را در این کشور آزاد کند، اوبر و کریم، دو شرکت بزرگ فعال در زمینه حمل‌و‌نقل شهری برای استخدام زنان در این کشور وارد عمل شدند.

به گزارش« اخبار خودرو » ، به نقل از یورونیوز در‌حال‌حاضر زنان ۸۰درصد از کل مشتریان خودروهای اوبر و ۷۰درصد از کل مشتریان تاکسی‌های شرکت کریم را در این کشور تشکیل می‌دهند.

[caption id="attachment_209547" align="alignleft" width="345"]استخدام ۱۰هزار راننده زن در عربستان استخدام ۱۰هزار راننده زن در عربستان[/caption]

تمام رانندگانی که تاکنون توسط اوبر و کریم در عربستان‌سعودی استخدام شده‌اند، مرد هستند که با خودروهای خود به جابه‌جایی مسافران می‌پردازند.

مدیران این دو شرکت می‌گویند تا‌کنون هزاران درخواست از سوی زنان سعودی در زمینه تمایلشان برای استخدام به‌عنوان راننده دریافت کرده‌اند.

شرکت کریم قصد دارد بیش‌از ۱۰ هزار راننده زن را تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی استخدام کند. این افراد برای انجام ماموریت‌هایی که در آن مشتریان زن مایل نیستند سوار خودرویی شوند که راننده آن مرد است، خواهند رفت.

همچنین باتوجه به حساسیت‌های فرهنگی جامعه محافظه‌کار عربستان، این دو شرکت برای استفاده از زنان راننده باید به نکات بسیاری توجه کنند.

این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند از رانندگان زن صرفا برای جابه‌جایی زنان یا خانواده‌هااستفاده خواهند کرد و شماره تلفن آنها نیز محفوظ باقی خواهد ماند و به این ترتیب مشتریان به شماره تماس رانندگان زن دسترسی نخواهند داشت.

انتظار می‌رود اقدام اوبر و کریم در استخدام رانندگان زن، به دولت عربستان‌سعودی برای کاهش نرخ بیکاری کمک کند. در‌حال‌حاضر نرخ بیکاری در عربستان‌سعودی ۱۲.۸‌درصد است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 76غع IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۷
    0 0
    عکس پایت رابفرست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =