کد خبر: 209562
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

مهندسی معکوس آن هم از روی یک فیلم کوتاه از یک دستگاه آلمانی شاید جالب‌ترین نکته در کارنامه چند صفحه‌ای نوین‌فن‌آوران و تیم اجرایی آن باشد.

به گزارش« اخبار خودرو » ، مهندسی معکوس این‌بار به ماشین‌آلات و تجهیزات فوق‌پیشرفته تایرسازی رسیده است. اقدامی شگرف از سوی جوانان نخبه ایرانی که البته صدایشان در رقابت با چینی‌هایی که درحال قبضه کردن بازار ایران هستند، به‌گوش مسئولان و تولیدکنندگان بزرگ تایر در کشور نمی‌رسد.

[caption id="attachment_209563" align="aligncenter" width="567"]شرکت نوین فن‌آوران شرکت نوین فن‌آوران[/caption]

اگرچه تصور تولید ماشین‌آلات تولید تایر هنوز هم برای بسیاری از بزرگان این صنعت غیرقابل باور است اما مجموعه‌ای دانش‌بنیان در این صنعت، پا را فراتر از باورها گذاشته و بسیاری از تجهیزات و دستگاه‌های کلیدی در تولید تایر را که پیش از این حتی تصور تعمیر و نگهداری آنها نیز بدون وابستگی به شرکت‌های مادر غیرممکن بود، در کشور و با کمترین قیمت تولید می‌کنند.

امیرسعید صنعت‌کار ، مدیرعامل شرکت نوین فن‌آوران مرزهای باور در صنعت تولید تجهیزات تایرسازی را در نوردیده و این روزها به‌عنوان مدیرعامل تنها مجموعه ایرانی تولید تجهیزات تایرسازی است که توانایی تولید و تامین دستگاه‌های فوق‌پیشرفته تایرسازی با کیفیت روز اروپا را دارد.

دستگاه‌هایی که قیمت برخی از آنها به ۷۰۰میلیون‌یورو نیز می‌رسد و مجموعه نوین فن‌آوران امکان تولید و داخلی سازی آنها را با همان کیفیت و البته خدمات پس از فروش بهتر برای تولیدکنندگان با قیمتی معادل ۲۵۰میلیون دلار را دارد.

صنعت‌کار درگفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» با تاکید بر امکان تولید تمام تجهیزات پیشرفته تولید تایر در داخل معتقد است این شرکت می‌تواند با این کار کمک بزرگی به جلوگیری از خروج ارز بیشتر از کشور کند.

اگرچه شرکت نوین فن‌آوران با وجود دراختیار گرفتن جوانان نخبه و تولید علم و فن‌آوری امکان قرار گرفتن در لیست شرکت‌های دانش بنیان را داشته اما عدم حمایت مسئولان راه ورود این شرکت در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان را بسته است.

وی با اشاره به فعالیت چند‌ساله مجموعه نوین‌فن‌آوران، بزرگ‌ترین دستاورد این شرکت را داخلی‌سازی ۵۰درصد از ماشین‌آلات صنعت تایر می‌داند و معتقد است: «تاکنون بیش از ۱۲۰دستگاه ماشین‌آلات تولید تایر توسط مجموعه نوین‌فن‌آوران تولیدشده است که متاسفانه در اجرای هیچ یک از این پروژه‌ها از ما به‌عنوان یک مجموعه دانش‌بنیان نام برده نشد و مورد حمایت قرار نگرفتیم.»

مهندسی معکوس آن هم از روی یک فیلم کوتاه از یک دستگاه آلمانی شاید جالب‌ترین نکته در کارنامه چند صفحه‌ای نوین‌فن‌آوران و تیم اجرایی آن باشد.

تا جایی‌که صنعت‌کار از آن به‌عنوان موفقیتی بزرگ در صنعت تایر نام می‌برد و می‌گوید: «تولید صفر تا صد دستگاه رنگ‌زنی اتوماتیک که در صنعت تایر به اسپری‌ماشین معروف است، از فیلمی که از یک نمونه آلمانی در اختیارمان قرارگرفت، یکی از اقدامات بزرگ در سال‌های اخیر بود. همچنین موفقیت در تولید ماشین کاتربلت، اسکوتر، جمع‌کن و چند ماشین دیگر نیز که به‌صورت کامل در این شرکت تولید و به بازار عرضه شده می‌تواند نیاز تایرسازان داخلی به بیرون از مرزها را به شدت کاهش دهد.

وی همچنین با اشاره به درگیر کردن قطعه‌سازان و مهندسان ایرانی در زمینه تولید ماشین‌آلات تولید تایر می‌گوید: «برخی از این دستگاه‌ها به‌صورت مهندسی معکوس و برخی نیز با اندکی تغییرات در داخل تولید می‌شوند. البته ما تنها روی تکنولوژی اروپایی کار می‌کنیم و محوریت فن‌آوری محصولات ما فرانسوی و بی‌ام‌آی هلند است.»

او اشاره‌ای هم به مشتریان این شرکت که اغلب از تایرسازان بزرگ کشور هستند، می‌کند و می‌گوید: « گروه صنعتی بارز برخی تجهیزات مورداستفاده در سایت کردستان را از محصولات ما تامین کرده است. علاوه‌بر این کویرتایر، یزدتایر و آرتاویل‌تایر هم به‌عنوان خریداران تجهیزات ما مطرح هستند.»

مقایسه قیمت‌های محصولات ایرانی با چینی‌هایی که به‌آرامی درحال قبضه کردن بازار ایران هستند، شاید بزرگ‌ترین مشکل این شرکت ایرانی است که با وجود قابلیت و توانمندی بالا در تولید ماشین‌آلات تایرسازی هنوز نتوانسته است جای خود را در این صنعت به‌خوبی باز کند، نکته‌ای که صنعت‌کار به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «خریداران از ما انتظار قیمت چینی و کیفیت اروپایی دارند که این با منطق مغایرت دارد. چراکه محصولات این شرکت با کیفیت اروپایی اما قیمتی معادل ۳۰درصد ماشین‌آلات اروپایی تولید و روانه بازار می‌شوند.»

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد عاشوري AE ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
    2 2
    با عرض سلام و خسته نباشي ،ايا كارگاه توليدي شما توليد دستگاههاي روكش لاستيك انجام ميديد ؟ ما به 2 عدد قالب روكش گرم 12/24 راديال احتياج داريم لطفا اگه توليدي داريد به ما اطلاع دهيد ،در اصل اين چمبر روكش گرم ما براي كشور امارات ميخواهيم الان ما بيشتر أز چين وارد ميكنيم .
  • صفویان IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    3 0
    سلام بنده سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری در صنعت لاستیک خودرو هستم لطفا در صورت امکان طرح توجیهی یا برآورد اولیه خرید ماشین آلاترا بهم اعلام بفرمایید
  • هادی حنیفی AE ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
    4 0
    سلام خسته نباشید بنده در نظر دارم که خط تولید لاستیک در منطقه آزاد ماکو برا ماشین های صنعتی و راه سازی اگه خدا بخواد تاسیس کنم اگه امکانش هس در مورد خط تولید راهنمایی فرمائید .۰۹۱۴۱۴۱۹۲۹۷
  • حجت IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    0 2
    سلام لطف میکنید یه بروشور و قیمت از دستگاها رو برای ما ارسال کنید؟
  • محسن طهرانیان IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۹
    0 0
    لطفا کاتالوگ و مشخصات ماشین الات ساخت خودتان را ارسال فرمایید,,, جهت بررسی و تصمیم گیری برای خط تولید لاستیک کامیون
  • محسن IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 0
    سلام خسته نباشین امکان داره لیست قیمت دستگاه هاتون رو برام ارسال کنین‌ممنون میشم
  • فرشاد کوشا IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
    0 0
    سلام جهت ایجاد روکش کردن لاستیک های کهنه اقدام کرده و زمین ومجوزهای لازم و......انجام شده تجهیزات خط تولید کارخانه را میخام از شما خریداری کنم ۰۹۰۲۱۳۱۲۶۱۴
  • علی ابوالفتحی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    خیلی عالیه : من کارشناس ارشد طراحی تایر هستم در طراحی یک مجتمع تولید تایر همکاری دارم اگه لطف کنید کاتالوگ ارسال کنید ممنون میشم
  • هوتن IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    لطفاً لیست قیمت و مشخصات فنی دستگاه ها ازجمله عملیات های فرآیند مورد نظر و همچنین دستگاه تست دینامومتر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

آخرین اخبار