طبق گفته‌های مسئولین وزارت صمت در دو ماه آینده مجددا موضوع تعرفه خودروهای هیبرید مورد بازبینی و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش« اخبار خودرو » ، انجام تصمیمات مهم در یک صنعت یا تجارت نیازمند بررسی‌های همه‌جانبه و کارشناسانه در آن حوزه است. این بررسی به دو دلیل باید انجام پذیرد؛ ابتدا توجه موشکافانه به تمام ابعاد موضوع و نتایج آن و دوم رسیدن به یک راه‌حل سیستمی و همه‌جانبه برای آن موضوع‌.

هر زمان این بررسی‌های همه‌جانبه و بی‌طرفانه و البته حرفه‌ای در مورد یک موضوع انجام پذیرد، بعد از ارائه راه‌حل برای آن مساله‌، پذیرش و تمکین آن راه‌حل در سطح بالایی خواهد بود.

[caption id="attachment_209574" align="aligncenter" width="523"]خودروهای هیبریدی خودروهای هیبریدی[/caption]

اما درست برعکس زمانی‌که ارائه راه‌حل برای یک موضوع تنها بر اساس بررسی‌های یک‌طرفه و غیر‌جامع و البته با لحاظ کردن یک دیدگاه خاص انجام پذیرد، در آن صورت راه‌حل ارائه‌‌شده علاوه بر جامع نبودن، مورد پذیرش اکثر ذینفعان آن موضوع نخواهد بود.

نمونه‌ای از این‌گونه موارد را می‌توان در تصمیمات اخذ‌شده در آیین‌نامه جدید واردات دید‌. اگر در طول چند‌ماه بسته بودن ثبت‌سفارش‌ها با استفاده از نظرات کارشناسی بی‌طرفانه و همه‌جانبه و البته حرفه‌ای آیین‌نامه جدید، بررسی و در نهایت تصویب می‌شد، امروز شاهد حجم بالای تنش‌ها و عدم پذیرش در برابر آن نبودیم زیرا این آیین‌نامه به نحوی طراحی و تدوین شده است که به نظر می‌رسد نگاهی یک‌سویه و نه همه‌جانبه و سیستمی در آن دخیل بوده است.

حال اولین عکس‌العمل در برابر حجم بالای فشارها و عدم پذیرش‌ها در برابر آیین‌نامه جدید‌، بررسی مجدد بخش تعرفه خودروهای هیبرید در آینده نزدیک است. طبق گفته‌های مسئولین وزارت صمت در دو ماه آینده مجددا موضوع تعرفه خودروهای هیبرید مورد بازبینی و بررسی قرار خواهد گرفت.

امیدواریم در این مدت با استفاده از نظرات کارشناسانه و البته همه‌جانبه قبل از بررسی مجدد تعرفه هیبرید‌ها به یک وحدت رویه و نگاه سیستماتیک در مورد خودروهای هیبرید دست یابیم تا این بار حداقل برای بخشی از بازار وارداتی‌ها به یک راه‌حل منطقی و قابل قبول برای اکثریت فعالان و کارشناسان حوزه صنعت و تجارت واردات خودرو و همچنین افکار عمومی برسیم‌.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    دو ماه آینده دیر است و تاخیر هر دقیقه تصمیم گیری و اصلاح ابلاغیه، تکرار اشتباه است. انشاالله آقای دکتر پارسایی بزودی این مشکل را در مجلس حل و کل تعرفه ها شامل هیبریدی و بنزینی به حالت قبل برگردد همچنین سقف ۴۰۰۰۰ دلار به ۷۵۰۰۰ دلار برگردد تا پاسخ قاطعی به بی تدبیری دولت، به گرانی و پیشگیری از سو استفاده بیشتر وارد کنندگان خودرو شود.
  • رضا ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    خدا بداد ملت برسه این افزایش تعرفه حرامه پس چیشد طرح دوفوریتی مجلس باید به داد ملت برسید اقایون تو را خدا داد ملت را در نیارین اینقد ظلم نکنین

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =