کد خبر: 209716
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۳

متاسفانه در کشور هیچ‌یک از کمپانی‌های خودروسازی محل یا مرکز تست تصادف را ندارند و در حقیقت هیچ خودروی مونتاژی یا تولیدی در داخل کشور مورد بررسی تست تصادف قرار نمی‌گیرد.

به گزارش« اخبار خودرو » ، یکی از مهم‌ترین تست‌هایی که در کمپانی‌های بزرگ خودروسازی روی خودروهایشان انجام می‌شود، تست تصادف است. تست تصادف تعیین‌کننده کیفیت یک خودرو و میزان رعایت فاکتورهای ایمنی در خودروهایی مانند قدرت جذب ضربه توسط سازه خودرو، کیسه‌های هوا و نبود نواحی خطرساز برای سرنشینان داخل اتاق است.

[caption id="attachment_209718" align="aligncenter" width="671"]تست تصادف تست تصادف[/caption]

متاسفانه در کشور هیچ‌یک از کمپانی‌های خودروسازی محل یا مرکز تست تصادف را ندارند و در حقیقت هیچ خودروی مونتاژی یا تولیدی در داخل کشور مورد بررسی تست تصادف قرار نمی‌گیرد.

این عامل یک ضعف برای کمپانی‌های خودروسازی داخلی محسوب می‌شود. برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند که پارامترهای ایمنی و تصادف در نرم‌افزارهای شبیه‌سازی، آنالیز و بررسی می‌شود. اما آنچه مشخص است این‌که هیچ‌گاه نتایج این موارد، مشابه تست تصادف واقعی نخواهد بود.

اگر تلاش برای راه‌اندازی مرکز تست تصادف در داخل کشور انجام نشده باشد، باید مدیران ارشد خودروسازی برای راه‌اندازی یک مرکز تست تصادف همت کنند.

[caption id="attachment_209717" align="aligncenter" width="692"]تست تصادف تست تصادف[/caption]

هرچند در سال‌های اخیر مرکز ایتراک تست‌های روزی را برای قطعات و مجموعه‌ها و خودرو انجام می‌دهد اما هنوز ضعف جدی در خلاء تست تصادف در داخل موجود است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    خدا رو هزار مرتبه شکر والا الان سمند با ۵ ستاره ایمنی بود و پراید دارای ۴ ستاره ایمنی قالب ملت می شد کسی هم نمی تونست اعتراض کنه در ضمن داشتن مرکز سنجش ایمنی خودرو به چه درد اینا می خوره مگه هر سال خودروی جدید تولید میشه ۲۰ ساله دارن پراید و پژو ۴۰۵ تولید می کنن فوقش هر ۵ سال چراغ جلو یا عقب عوض میشه یک اسم میزارن روش اونم که تست ایمنی نمی خواد بی خود هزینه تراشی برا این تولید کنندگان نکنید بگذارید فقط به خوردنشون ادامه بدهن
  • as ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    نمیشه اخه .فیلم تصادف لگناشون میاد بیرون ابروریزی میشه
  • reza ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    ای بابا ......وفقط دارید زور میزنید .
  • علی ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۹
    تست تصادف رو با جون مردم بیچاره میگیرن برین یه سری به آمار کشته ها بزنید میزان مقاومت خودرو رو متوجه میشین
  • مهدی بهادری ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    مهم نیست فروش بالا مهمه
  • Kasra ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    بدید منوتو براتون تست کنه ?
  • نوید ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    یه چیزی مینویسید فقط. اینکه مرکز تست راه اندازی کنیم بخاطر انجام سالی ۱ یا ۲ تست اصلا اقتصادی نیست. در حال حاضر خودرو ها از ایران برای تست به مراکز معدودی که در اروپا هست فرستاده میشوند. این مراکز انقدر مشتری دارند که باید از چند ماه قبل نوبت تست رزرو بشود.
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    1
    اصولا چیزی رو تست میکنن تا ببینن نتیجه چیه؟ اگه از قبل نتیجه مشخص باشه تست لازم نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =