کد خبر: 209741
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

شرکت رامک‌ خودرو چهارشنبه شب هفته گذشته از « رکستون G4 » جدیدترین و پیشرفته‌ترین محصول برند سانگ‌یانگ در ایران رونمایی کرد

به گزارش« اخبار خودرو » ، این مراسم با حضور مدیران ارشد این شرکت، خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو، کارشناسان و مقامات ویژه، با تشریفاتی خاص و منحصربه‌فرد در هتل بین‌المللی نووتل تهران برگزار شد.

رکستون G4 را باید پرچمدار این برند کره‌ای دانست که پس از موفقیت نسل اول در بازار جهانی، این‌بار با امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ برای سهم‌خواهی در میان شاسی‌بلندهای فول‌سایز، پا به عرصه رقابت گذاشته است.

نسل اول رکستون با پیشرانه ۳.۲ لیتری توسط رامک‌خودرو به بازار عرضه شد، اما منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، این خودرو را زود از رقابت کنار زد و دیگر محصولات رامک خودرو از جمله سانگ‌یانگ کوراندو و اکتیون کار این برند را در بازار ایران ادامه دادند.

از نکات قابل توجه در این مراسم، برپایی آیین رونمایی به‌ شیوه‌ای نوین با استفاده از المان‌های گرافیکی سه‌بعدی بود که جذابیت مراسم معرفی رکستون G4 را دوچندان کرد.

سانگ‌یانگ رکستون G4 یک شاسی‌بلند به تمام معناست که با وجود قوانین سخت‌گیرانه واردات، تنها گزینه در میان کراس‌اوورها به‌شمار می‌رود و دارای شاسی مستقل نردبانی است.

از آن‌جایی‌که قیمت رسمی این خودرو از سوی مدیران رامک‌خودرو اعلام نشد باتوجه به شرایط فعلی بازار، پیش‌بینی می‌شود رکستون G4 با قیمتی حدود ۳۲۰ میلیون‌تومان به‌زودی توسط این شرکت به بازار عرضه شود.

در ادامه به بررسی دقیق‌تر این خودرو خواهیم پرداخت.

طراحی خاص و منحصر‌به‌فرد

با نگاهی به نمای کلی رکستون، می‌توان به‌خوبی رگه‌هایی از اصالت طراحی سانگ‌یانگ را مشاهده کرد، به نوعی که در نمای جلو، تصویری کمرنگ از تیوولی نیز در ذهن تداعی می‌شود.

[caption id="attachment_209753" align="aligncenter" width="1000"]سانگ‌ یانگ رکستون G4 سانگ‌ یانگ رکستون G4[/caption]

از آن‌جایی‌که این خودرو دارای ابعاد بزرگی است، از بدنه‌ای عضلانی و تنومند بهره می‌برد که سبب شده از سایر رقبای هم‌رده در بازار یک سر و گردن بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

در نمای جلو چراغ‌‌های اصلی با طراحی مدرن و به‌روز خودنمایی می‌کنند و در قسمت بالا دارای نوار چراغ نور در روز هستند. همچنین زه کرومی نصب‌شده زیر سپر، جلوه‌ای لوکس و خاص به این شاسی‌بلند کره‌ای بخشیده است.

البته این ادوات کرومی در سایر بخش‌های خودرو به چشم می‌خورند. در نمای جانبی اما پیچیدگی خاصی در طراحی مشاهده نمی‌شود و رینگ‌های کرومی بر جذابیت آن افزوده‌اند.

از آن‌جایی‌که رکستون G4 از شاسی مستقل نردبانی بهره می‌برد، عملکردی قابل قبول در مسیرهای خارج جاده‌ای از خود نشان می‌دهد. بر همین اساس می‌توان از آن به‌عنوان یکی آفرودر لوکس و مدرن در بازار ایران یاد کرد.

همین موضوع سبب شده است در نمای عقب این خودرو، شاهد حذف خروجی اگزوز باشیم تا هنگام حرکت در آب، میزان نفوذپذیری از طریق اگزوز به حداقل ممکن برسد.

 

طراحی داخلی و امکانات رفاهی

با ورود به کابین رکستون G4 با طراحی کاملا لوکس، ارگونومیک و جذاب مواجه می‌شوید، به‌صورتی‌که استفاده از چرم دو رنگ قهوه‌ای و مشکی ناپا باعث خیره شدن نگاه هر بیننده‌ای می‌شود.

[caption id="attachment_209743" align="aligncenter" width="768"]سانگ‌ یانگ رکستون G4 سانگ‌ یانگ رکستون G4[/caption]

تمام بخش‌ها از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار هستند و برای داشبورد نیز از چرم استفاده شده است که همانند صندلی‌ها و رودری‌ها به دوخت لوزی‌شکل مزین شده‌اند.

در بخش امکانات رفاهی، رکستون G4 به اغلب آپشن‌های روز مجهز است اما از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش لمسی۹٫۲ اینچی، صندلی برقی راننده و سرنشین به همراه حافظه و گرمکن، رادار خطی، رادار نقطه‌کور، سیستم کنترل پایداری، سیستم ضدواژگونی، پشت آمپر نیمه‌دیجیتال با امکان انتخاب نوع طرح، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، تنظیم سه‌حالته وضعیت دیفرانسیل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، نوربالای اتوماتیک، در صندوق برقی و ... اشاره کرد.

[aparat]IKV6q[/aparat]

مشخصات فنی

این شاسی‌بلند کره‌ای که برخلاف نسل پیشین خود از یک موتور شش‌سیلندر با حجم ۳.۲ لیتر بهره می‌گرفت، هم‌اکنون با یک پیشرانه چهار‌سیلندر دو لیتری مجهز به سیستم پرخوران توربوشارژ به بازار عرضه می‌شود.

حداکثر توان تولیدی این موتور ۲۲۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور آن ۳۵۰ نیوتون‌متر است که از دور موتور ۱۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌‌گیرد.

رکستون G4 در حالت عادی محور محرک عقب بوده و قابلیت تنظیم برای انتقال قدرت به هر چهارچرخ را نیز داراست. نیروی تولید‌شده موتور توسط جعبه‌دنده شش‌سرعته اتوماتیک آیسین ژاپن به هر دو محور محرک این خودرو منتقل خواهد شد.

[aparat]Lg3Bv[/aparat]

  [gallery link="file" ids="209751,209749,209747,209746,209745,209743,209750,209753,209771,209772,209773,209774,209775,209776"]

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا. ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    این خودرو که افتخارش به شما رسیده حتما خدا تومان به ملت همیشه قهرمان میفروشید نمیدونم تا کی میخواین از مرغ همسایه تعریف و تمجید کنید اونهم ازاین خودرهای کره ای خودرو سانگ یانگ که به زشتی معروف هستن همچنین تعریف میکنید انگار از یی کره دیگه ای اومده.... ملت عزیزم. خرید نکنید نخرید ..نخرید..نخرید..فقط نخرید...خودرو نخرید...ارزانی خودشان
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    خیلی گرونه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =