کد خبر: 209947
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سود کلان ۹ نفر از محدودیت ثبت سفارش واردات خودرو شایعه بود، گفت: شایعه‌سازانی که با این شایعات جامعه را نسبت به کل سیاست‌های کشور زیر سؤال می‌برند، باید پاسخگوی دستگاه قضا باشند.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،مجتبی خسروتاج امروز  در حاشیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی با جمهوری بلاروس در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود، ۹ نفر سود کلانی را از محدودیت واردات خودرو به دست آورده‌اند، گفت: در این رابطه نباید مصاحبه با دادستان کل کشور را فراموش کرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه این ارقام و این حرف‌ها جز شایعه چیز دیگری نیست، افزود: اگر قرار باشد با یک سری ارقام و شایعات جامعه را نسبت به کل کشور و سیاست‌های کشور زیر سوال ببریم، باید نسبت به دستگاه قضایی پاسخگو باشیم.

وی بیان داشت: به دنبال تغییر تعرفه در هر کالایی ممکن است، بحث‌هایی از جمله ایجاد رانت هم به وجود بیاید و این طبیعت نظام تجاری است.

خسروتاج گفت: در هر دوره‌ای یک سری مقررات تجارت و تعرفه‌ها عوض می‌شود و در سال گذشته تغییرات سود بازرگانی و تغییرات تعرفه‌ای انجام نشد و طبیعی بود که امسال این کار انجام شود.

وی افزود: در هر کالایی که بخواهیم در جهت حمایت از تولید داخلی قدمی برداریم ممکن است عده‌ای بگویند با افزایش تعرفه‌ها عده‌ای پولدار شدند، پس ما دست به تغییرات تعرفه‌ای برای کنترل واردات نزنیم؟

خسروتاج بیان داشت: تغییرات تعرفه‌ای برای نظام تجاری کشور لازم است و هر میزان ثبات آن بیشتر باشد، بهتر است و حتی خود واحدهای صنفی خواهان این تغییرات تعرفه‌ای هستند.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان داشت: تجارت خودرو در کشور رقم ۲ میلیارد دلاری دارد.

وی در مورد روابط بانکی ایران و بلاروس گفت: در حال حاضر بانک تجارت ایران در بلاروس شعبه دارد و مقدمات همکاری سایر بانک‌های ایران با بانک‌های بلاروس هم فراهم شده است.

به گزارش فارس، پیش از این در یک برنامه تلویزیونی در هفدهم دی ماه ۹۶ اعلام شده بود، سالانه حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار خودرو به کشور وارد می شود. در حال حاضر به دلیل توقف ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات، قیمت خودروهای خارجی در بازار افزایش یافته به طوری که در برخی خودروها رشد ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی را شاهد هستیم.

در این برنامه اعلام شده بود: عده ای از واردکنندگان خودرو که تعداد آنها ۹ نفر است از قبل تعداد زیادی خودرو ثبت سفارش کردند و اکنون با افزایش تعرفه ها رانتی حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان به جیب این افراد رفته است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    با درود ارزش واردات خودرو طبق اعلام خودشان : ۱٫۵ میلیارد دلار در یک سال پس شش ماه می شود : ۷۵۰ میلیون دلار ( از بسته شدن سایت ثبت سفارش ) افزایش قیمت دلار : ۴۲۰۰ به ۴۷۰۰ می شود ۱۲ % افزایش تعرفه به میزان حداقل ۴۵ % برای بیشترین خودرو ها جمع این دو قلم : ۵۷% حال فرض کنیم این دلالان همینقدر سود کرده باشند یعنی : ۷۵۰ ضربدر ۰٫۵۷ می شود : ۴۲۷ میلیون دلار یعنی معادل ۲۰۰۰ میلیارد تومان سود به نظر شما اینطور نیست؟ شاید بیشتره. البته ایشان راست می گویند تعداد ۹ نفر نیست بلکه ۱۰ نفره.
  • محمد ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    هنر آقایونی مثل خسرو تاج گرون کردن کالاها و ... است. ایشون وامثال ایشون باید از مردم بابت بی تدبیری ها و عامل اصلی گرونی خودرو عذر خواهی کنن ....نه اینکه با بی پروایی تصمیمات غلطشونو توجیه کنن . البته تو ایران تا الان به ندرت دیدیم مسئولی به اشتباهش اعتراف کنه !!!!!!!!!
  • رضا. ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    بله شایعه درست کردن این بنده خدا که از چیزیکه خبر نداره برین از اونای که خودرو ها را به دوبرابر فروختن سوال کنید جناب اقای تاج پس مسبب این بازار اشفته کیه نمیتونستید حداقل با یی برنامه ریزی درست دست به چنین کاری بزنید یک ثبت سفارش ..دو..تعرفه صدوپنجاه درصدی از کجا به باز درز کرد مردم بینوا که از چیزی خبر نداشتن مگه شما نبودید اولین بار از تعرفه یکصدو پنجادرصدی حرف به میان اوردید باز میگفتین تا از طرف دولت اعلام نشه بازم نمیتونم به درستی اعلام کنم یکی به نعل یکی به میخ میزدین پس التعاب بازار از کجا اومد نکنه خدای نکرده کار مردم عادی بوده پس مقصر این اشفته بازار کیه شما بفرمائید انشالله که گناهی نداشته باشید..کسی هم خدای نکرده دوست نداره به مسئولین تهمت و افترا بزنه...چیزیکه عیان است چه حاجت به بیان است...خود مردم قضاوت کنند
  • رضا. ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    حداقل از ملت طلب کار نباشید بزا فقط...ژن خوب سوار خودروهای انچنانی شوند..خواهشا از اقتصاد مقاومتی هزینه نکنید که مردم باور نیمکنند..شما تا متوجه سیاست های غلط خودتان بشوید پیر مردم را دراوردین مگه میشه هرموقع دلتان خواست ثبت سفارش را ببندین تعرفه ها را زیاد و کم کنید اینطوری که نمیشه اصلا ثابت قدم نیستین خواهشا یک به پائین تر از خودتون فکر کنید خدایش ملت هم گناه دارن بخدا شب میخوابیم نمیدونیم باز فردا همون قانون دیروز هست یانه خیلی نگران کنندست بعد توقع دارین کشورهای دیگه سرمایه هاشونو بیارن تو کشورما سرمایه گذاری کنند شما باشد در کشوری که ساعتی قانون وضع میکنند سرمایه گذاری میکنید.....؟
  • وحید ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    پس نتیجه میگیریم که تعدادشون کمتر از نه نفر بوده
  • حافظ ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    این دوست عزیز میونن نام ببرن بگن واردات خودرو توسط چند نفر در ایران الان داره انجام میشه ؟ این و دیگه همه میدونن همههههههه که زمانی که واردات شرکت های غیر رسمی بسته شد واردات دست چند خانواده افتاده که کل ایران و بازار خودرو دستشونه از طرفیم بخوای واردات کنی باید به این خانواده ها پورسانت بدی اگه ندی نمیتونی ما مافیا نداریم اونوقت ؟ اگه کسایی که دروغ میگفتن تبدیل به .. میشدن الان کلی ...داشتیم تو ایران این تیکه اخرش توهین فک نکنم باشه و نیاز به حذف داشته باشه فقط ادم دروغگو الان باید بهش بر بخوره که اونم حقشه
  • احمد ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
    تکذیبت مشکوکه! نکنه خودت هم اره!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =