کد خبر: 209998
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱

با افزایش شدید قیمت خودروهای لوکس نو به‌دلیل ممنوعیت واردات خودروهای با قیمت بیش از چهل هزار دلار حال از بازار خبر می‌رسد که قیمت خودروهای لوکس دست‌دوم هم رو به افزایش است.

به گزارش« اخبار خودرو » ، در حالی که قیمت خودروهای لوکس نو در بازار تا دو برابر قیمت های انتهای تابستان هم افزایش یافته است حال در دو هفته گذشته قیمت خودروهای لوکس دست‌دوم با مدل‌های بالاتر از ٢٠١٢ نیز افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

قیمت این خودروها تا حدود ٣٠درصد بالا رفته است اما این افزایش در قبال افزایش ١٠٠‌درصدی برخی از خودروهای لوکس صفر هنوز اندک است و دست‌اندرکاران بازار امیدوار هستند در ماه‌های آینده قیمت خودروهای لوکس دست‌دوم بیش از این افزایش نیابد. معلوم نیست در بازار خودروهای لوکس دست‌دوم آیا همین افزایش قیمت‌ها فروکش خواهد کرد یا اینکه دوباره شاهد رشد آنها خواهیم بود؟!

ب‌ام‌‌و سری ٧ تا حدود دو برابر ارزش خود در شهریور‌ماه رسیده است همچنین قیمت ب‌ام‌‌‌و ایکس۴ نیز در این مدت دو برابر شده است. قیمت لکسوس ان‌ایکس نیز تا ۵٠‌درصد افزایش یافته و قیمت پورشه ماکان هم تا ۵٠ درصد رشد قیمت‌ را تجربه کرده است.

قیمت ب‌ام‌و سری۵ جدید هم ۵٠ درصد بالا رفته و در این شرایط مشتریان بازار به سمت خرید خودروهای ب‌ام‌و ایکس‌٣ ، مرسدس بنز ایی٢۵٠ و ایی٢٠٠ و بی ام دبلیو سری ۵ اتاق قدیم هجوم آورده‌اند تا قبل از اینکه افزایش قیمت به این بخش از بازار بیشتر سرایت نکرده بتوانند خودروی موردنیاز خود را پیدا کنند.

آنها از این خوشحالند که خودروهای لوکس دست‌‌دوم در بازار نسبت به خودروهای نو بیشتر از ٣٠درصد افزایش قیمت نیافته است. فعالان بازار توصیه می‌کنند مشتریان خودروهای لوکس با بودجه‌ای که حال با افزایش قیمت‌ خودروهای نو غیرقابل استفاده شده به سمت خرید خودروهای دست‌دوم تمیز در این سگمنت از بازار روی آورند چرا که خرید دست‌‌دوم‌ها در شرایط فعلی و با بودجه موجود ریسک محسوب نمی‌شود زیرا هر چقدر به پایان سال نزدیک می‌شویم میزان تقاضا از عرضه در بازار خودرو افزایش می‌یابد. اگرچه این تقاضا در فروردین سال ۱۳۹۷ احتمالا به شدت فروکش خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =