کد خبر: 210006
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰

بدهی سنگین خودروسازان به تولیدکنندگان تایر و نبود نقدینگی برای تامین مواد‌اولیه، تولیدات سومین تایرساز بزرگ کشور را با کاهش ۱۸درصدی مواجه کرده است.

 به گزارش« اخبار خودرو » ، بررسی آمار تولید و فروش کویر تایر درسه ماه گذشته حکایت از کاهش ۱۸درصدی تولیدات یکی از قطب های تامین تایر در ایران دارد.

کویر‌ تایر در مهرماه سال جاری ۲هزار‌و۳۶تن تایر رادیال سواری تولید کرده و یک‌ماه بعد یعنی در آبان‌ماه این رقم را با افزایش تولید به ۲هزار‌و۲۴۳تن رسانده است. درحالی‌که یک‌ماه بعد یعنی در آذر‌ماه میزان تولیدات این کارخانه به‌شدت کاهش یافته و با افت ۱۸درصدی به‌رقم یک‌هزار‌و۸۴۷تن تولید رسیده است.

[caption id="attachment_210008" align="aligncenter" width="800"]کویر‌ تایر کویر‌ تایر[/caption]

علت اصلی کاهش میزان تولیدات کویر‌ تایر به‌گفته مدیران آن ، نه ارتباطی با کشش بازار دارد و نه واردات بی‌رویه باعث کاهش تولید محصول در این کارخانه شده است.

آن‌گونه که فرزاد طیبی ، مدیربرنامه‌ریزی فروش شرکت کویر‌ تایر به «دنیای‌خودرو» می‌گوید: بدهی ۱۰۰ میلیارد‌تومانی خودروسازان به کویر‌ تایر ، اصلی‌ترین دلیل برای کاهش ۱۸درصدی تولید و نبود نقدینگی برای خرید مواد اولیه است.

وی مطالبات انباشته شده از خودروسازان را مشکل بزرگ تولیدکنندگان تایر می‌داند و معقتد است: بدهی‌های خودروسازان در مقاطعی باعث می‌شوند برخی تولیدکنندگان ضررهای بزرگی را متحمل شده و مشکلات مالی در بحث تامین مواد اولیه مشکلات بسیاری را برای تولید به وجود آورد.‌»

مطالبات از خودروسازان درحالی به‌رقم ۱۰۰میلیارد‌تومان برای کویر تایر رسیده است که بر‌اساس قرارداد مشترک خودروسازان با تولیدکنندگان تایر ،خودروسازان متعهد به بازپرداخت بدهی‌های معوقه خود به تایر سازان در یک روند ۱۲۰روزه هستند که عملی نشدن این تعهد مشکلات بسیاری را برای تولید‌کنندگان تایر ایجاد کرده است. مشکلاتی که به اذعان آمارهای موجود باعث افت تولید در کویر‌ تایر شده‌اند و در‌نهایت می‌تواند سهم بازار این شرکت را نیز تحت‌شعاع قرار دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =