کد خبر: 210067
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵

افرادی که براساس تناژ درآمدزایی می‏کنند، می‏توانند با این خودروها ۲تن بار بیشتری حمل کنند. اداره استاندارد و سازمان‏های مرتبط بررسی‏های لازم ایمنی را روی این خودروها انجام دادند و مجوزی مشابه رنو فرانسه برای حمل ۴۴تن صادر کردند.

به گزارش« اخبار خودرو » ، خودروهای کاروتجاری چینی گرچه در بدو ورودشان به ایران در دوران تحریم‏ها به ‏عنوان خودروهایی با کیفیت و قیمت پایین شناخته می‏شدند و برخی شرکت‏ها نیز با توجه به افت قدرت خرید در بازار سراغ محصولات هرچه ارزان‏تر و بی‏کیفیت ‏تر چینی می ‏رفتند اما در این میان بودند برخی شرکت‏های داخلی که حاضر به فروش محصولات بی‏ کیفیت نشدند.

طلایه‏ دار این شرکت‏ها آریا دیزل بود که پیش‌از تحریم‏ها به‏ طور مستقیم با رنو تراکس فرانسه همکاری می‏کرد و با شروع تحریم‏ها به جای انتخاب محصولات ارزان‏ قیمت و بی‏ کیفیت چینی، به همکاری با شرکت‏های معتبر چینی و واردات نمونه‏ های باکیفیت پرداخت که با نمونه ‏های اروپایی بیشترین هم‏خوانی را داشتند.

[caption id="attachment_210070" align="aligncenter" width="1920"]کامیون C&C کامیون C&C[/caption]

آریا دیزل قرار است سی‌ اند سی را به خط تولید شرکت بیاورد تا با فرهنگ اروپایی به تولید آن‏ها بپردازد. در همین خصوص با مهدی نیازی، قائم‏ مقام مدیرعامل شرکت آریا دیزل گفت‏ وگویی داشته ‏ایم که ماحصل آن را در ادامه می‏خوانید.

آریا دیزل برنامه‏ای برای گسترش نمونه‏های C&C در بازار ایران دارد؟

دو مدل از شروع همکاری با چینی‏ها از شرکت C&C در سبد محصولات آریادیزل وجود دارد و به بازار عرضه می‏شود؛ ۴*۲ و ۶*۴ کشنده. چند ماهی است که دو مدل دیگر از این محصولات را به سبد آریادیزل اضافه کرده ‏ایم؛ ۶*۴ تیپر که برای کارهای عمرانی و معادن استفاده می‏شود و ۶*۲ باری که برای حمل بار کوتاه کاربرد دارد.

قیمت این دو محصول به همراه و مشخصات فنی نهایی شده، همچنین سفارش‏های این دو مدل گذاشته شده است که امیدواریم در اسفندماه برای اولین بار کامیون‏های کمپرسی C&C را در بازار ایران داشته باشیم.

مزیت خودروهای سی ‏اند سی‏ نسبت به دیگر برندهای چینی چیست؟

به‌دلیل آن‏که قطعات اصلی و قطعات نیرومحرکه این برند شامل سیستم‏های سوخت ‏رسان، ترمز و موتور از نمونه‏ های اروپایی ازجمله کامینز هستند، این برند با استقبال خوبی در ایران روبه ‏رو شد و مشتریان آن می‏توانند بدون نگرانی از خودروهای خود استفاده کرده وبدون محدودیت به اروپا سفر ‏کنند و کار ترانزیت را انجام ‏دهند.

از طرف دیگر کامیون‏ سی ‏اند سی تنها کامیون‏ موجود در بازار ایران است که کارت ۵۵ تن را داراست و می‏تواند براساس شرایط استاندارد تا همین مقدار را بارگیری کند اما از نظر جاده‏ ای هیچ کامیون چینی مجاز نیست بیش از ۴۰تن بار را حمل کند.

کامیون‏های سی‏ اند‏ سی اما مشابه کامیون‏های اروپایی روز دنیا ۴۴تن را حمل می‏کنند. این در حالی است که دیگر کامیون‏های چینی موجود در بازار مجاز به جابه ‏جایی ۴۰ و ۴۲ تن هستند. این موضوع شرایط درآمدی را برای مالکان این خودروها بهتر می‏کند.

افرادی که براساس تناژ درآمدزایی می‏کنند، می‏توانند با این خودروها ۲تن بار بیشتری حمل کنند. اداره استاندارد و سازمان‏های مرتبط بررسی‏های لازم ایمنی را روی این خودروها انجام دادند و مجوزی مشابه رنو فرانسه برای حمل ۴۴تن صادر کردند.

تمام این استقبالی را از سوی مشتریان این برند به همراه آورده که مشتریان تمام کامیون‏های موجود و در بین ‏راه ثبت ‏نام شده‌اند. برای مشتریان جدید هم این نوید را داریم که محصولات آن‏ها از نمونه ‏های تولید‏ داخلی که از بهمن‏ ماه شروع می‏شود، تحویل خواهد شد.

حتی این اطمینان را به مشتریان می‌دهیم در نمونه ‏های تولید داخل کیفیت بیشتری را شاهد خواهیم بود. زمانی که با فرهنگ تولید کامیون‏های رنو ، مدل‏های سی‏ اند سی را تولید کنیم، کنترل‏های بیشتری نسبت به گذشته و حتی نسبت به چینی‏ها خواهیم داشت.

به‌عنوان یکی از شرکت‏هایی که به‌صورت هم‏زمان روی دو برند اروپایی و چینی کار می‏کنید، وضعیت کدام‏یک را در بازار بهتر ارزیابی می‏کنید؟

در‏حال‏ حاضر به‌واسطه این‏که قیمت کامیون‏های اروپایی از بحث ارز تبعیت می‏کند، کامیون‏هایی به حساب می ‏آیند که در شرایط اقتصادی فعلی، تامین مالی آن‏ها برای دارندگان کامیون سخت است.

از طرف دیگر با گذر از سومین سال عرضه کامیون‏های سی‏ اند‏سی به ایران توسط آریادیزل، تصور می‏کنیم توانستیم این ذهنیت را برای مردم به وجود بیاوریم که این کامیون‏های چینی کیفیت خوبی دارند و می‏توان به آن ها اعتماد کرد.

در مدت این سه سال در رکود شدید بازار خودروهای سنگین موفق به فروش ۸۶۰ دستگاه از نمونه ‏های سی‏ اند‏سی شدیم. بنابراین می‏توان گفت خودروهای چینی می‏توانند قابل رقابت با مدل‏های اروپایی باشند.

از چهار مدلی که قرار است به بازار ایران عرضه شود، کدام‏یک روی خط تولید قرار خواهد گرفت؟

با مدل ۴*۲ کشنده تولید را آغاز خواهیم کرد و از مرحله بعد به تولید ۶*۴ کشنده خواهیم پرداخت. از نیمه دوم سال آینده تمام چهار محصول سی ‏اندسی‏ در بازار کارخانه آریاددیزل تولید خواهد شد.

برای شروع چه تعدادی از این خودروها تولید خواهند شد؟

در‌حال‌حاضر ال‏ سی‏ های مربوط به این سفارش‏ها را باز کرده ‏ایم و سفارشات آن‏ها را برای ۶ ماه گذاشته ‏ایم، تولید را با ماهی ۵۰ دستگاه در یک شیفت کاری شروع خواهیم کرد اما انتظار ما این است براساس تقاضای موجود در بازار تا ۶ ماه بتوانیم تولید را به ۸۰ دستگاه در روز افزایش دهیم.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    بیچاره کامیون دارها! فکر می کنم فقط اشعالهای سوراری چینی مملک را گرفته اند. نگو در بحث سنگین ها هم وضعیت بهتر نیست. سوالی دارم که جناب روحانی هدف از برجام چی بود واقعا؟ قبل برجام که مملکت دست چینیا بود که؟
  • مهمان ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    تولید خودرو چینی با فرهنگ اروپائی !!!!!!! دست بردارید از چپاول مردم ....

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =