وزیر صنعت در نامه‌ای به وزیر اقتصاد، ترخیص خودروهای وارداتی موجود در گمرک را خواستار شد؛ شریعتمداری در این نامه، بر ترخیص خودروهای با ارزش گمرکی بالای ۴۰ هزار دلار و همچنین خودروهای با مدل ۲۰۱۵ تاکید کرده است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از فارس ،در پی توقف ثبت سفارش واردات خودرو در تیر امسال، ترخیص بخشی از خودروهای وارداتی نیز متوقف و تعیین تکلیف آنها به صدور دستورالعمل جدید واردات خودرو منوط شد. حال پس از ابلاغ دستورالعمل جدید واردات خودرو، پرونده ترخیص خودروهای مانده در گمرک نیز به جریان افتاده و وزیر صنعت در نامه‌نگاری با وزیر اقتصادی ترخیص این خودروها را خواستار شده است.

نحوه ترخیص خودروهای مانده در گمرک در تاریخ ۱۶ دی ماه از سوی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت به وزیر صنعت تعیین شد و شریعتمداری نیز با پاراف این نامه، از وزیر اقتصاد خواست تا با اجرای این پیشنهاد موافقت کند. در این نامه، ترخیص خودروهای مانده در گمرک را در چهار بخش دسته‌بندی و درخواست شده است که این بخش‌ها شامل خودروهای با ارزش گمرکی ۴۰ هزار دلار و کمتر، خودروهای با ارزش گمرکی بالای ۴۰ هزار دلار، خودروهای با مدل ۲۰۱۵ و خودروهای با مدل ۲۰۱۶ می‌شود.

متن نامه خسروتاج به شریعتمداری به شرح زیر است:

متن نامه ارائه شده از سوی وزیر صنعت به وزیر اقتصاد نیز به شرح زیر است:

خسروتاج همچنین در نامه‌ای به رئیس کل گمرک، ترخیص خودروهای مانده در گمرک را خواستار شده است:

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا. ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    خوبه چی عجب بخدا مردم گناه دارن چرا سرمایه ها شون تو گمرک بخوابه اینکه بالای چهل هزار دلار ممنونه خیلی کار بدیه اینکه بخاطر سیاست های غلط وزارت صنعت مردم داخل کشور خودروها را به سه برابره قیمت بخرن ظلم به مردمه ظلم به مردم بخشیدنی نیست گناه کبیره ست خدا حق الناس و گناه کبیره را نمی بخشد
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
    میلیاردها تومان سود مشترک خواص و رانت خواران، مبارکشان باشد
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
    جهانگیری و کرباسیان اون طرف!!! شریعتمداری بنده خدا تک و تنها!!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =