کد خبر: 210226
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶

بازار ایران هم که دنیای رنگارنگی است و هر آنچه در خود جای می‌دهد از جمله دوچرخه‌هایی برای کوهستان‌نوردی یا جاده که برای پیمودن راه‌های سخت طراحی شده‌اند.

اگر چرخی در بازار دوچرخه بزنید، شاید در نگاه اول قیمت دوچرخه‌ها گران به نظر برسد اما سودمندی دوچرخه‌سواری بیشتر از تصور شماست. به‌جز کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، دوچرخه‌سواری فواید فردی بسیاری ازجمله بهبود سیستم قلبی و عروقی، تاثیر بر سلامت ذهن، تقویت خلاقیت، بهبود وضعیت خواب، افزایش طول‌عمر و کاهش وزن را به همراه دارد.

به گزارش« اخبار خودرو » ، بازار ایران هم که دنیای رنگارنگی است و هر آنچه را که در دنیا به خوش‌نامی یا بدنامی شناخته می‌شود، در خود جای می‌دهد از جمله دوچرخه‌هایی برای کوهستان‌نوردی یا جاده که برای پیمودن راه‌های سخت طراحی شده‌اند.

کوهستان‌نورد فوجی

از گران‌ترین‌های بازار، دوچرخه کوهستان فوجی مدل ۱٫۵ SLM است که ۱۲‌میلیون‌و ۲۰۰ هزارتومان قیمت دارد. فریم آن از آلومینیوم، بدنه از کربن و برند دنده sram است.

[caption id="attachment_210237" align="aligncenter" width="1000"]Fuji SLM Fuji SLM[/caption]

لاستیک‌ها تیوبلس هستند و نوع ترمز دیسکی مکانیکی است. باآنکه کاربران قیمت آن را بالا می‌دانند اما طراحی و کیفیت قطعات استفاده‌شده در این دوچرخه را خوب و سواری و سهولت استفاده از آن را مناسب ارزیابی می‌کنند.

بیش‌از ۷۳‌درصد خریداران از خرید آن رضایت داشته‌اند. یکی از خریداران درباره نکات قوت این دوچرخه گفت: «کاملا راضی هستم. مخصوصا از وزن بسیار کم آن که هندلینگ را بالا برده است.»

برند فوجی در سال ۱۸۹۹ در ژاپن تاسیس شد. دوچرخه‌های این برند در سطح کیفی بالایی تولید می‌شوند و چند سال از دید خریداران، بهترین برند جهان بود.

دوچرخه جاده اسپشیالایزد

برند اسپشیالایزد هم در گروه دوچرخه‌های تقریبا گران‌قیمت قرار دارد. مدل Tarmac Expert این برند با سایز ۲۸مناسب برای خانم‌ها و آقایان در بازار به قیمت ۱۱میلیون‌و۹۹۰هزار‌تومان فروخته می‌شود. این دوچرخه هشت کیلویی، ۲۲دنده با فریم‌کربنی دارد.

سیستم تعلیق آن برندHard Tail و نوع تایر SP است. نوع ترمز لقمه‌ای، ترمز و دسته‌ترمز هم از برند ULTEGRA است.

[caption id="attachment_210238" align="aligncenter" width="1000"]اسپشیالایزد مدل Tarmac Expert اسپشیالایزد مدل Tarmac Expert[/caption]

دوچرخه جاده اسپشیالایزد مدل Tarmac Expert که بیش‌از ۷۳‌‌درصد خریداران آن رضایت دارند. به‌نظر خریداران، قیمت دوچرخه زیاد است ولی طراحی، کیفیت مواد و قطعات به‌کاررفته بسیار مرغوب هستند.

همچنین سهولت در استفاده و سواری آن خوب ارزیابی شده است. اسپشیالایزد سال ۷۴میلادی در کالیفرنیا فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در چین و تایوان هم دارای نمایندگی ساخت است. این کارخانه تیمی از حرفه‌ای‌ترین دوچرخه‌سواران آمریکایی را در اختیار دارد.

دوچرخه کوهستان جاینت

جاینت، برند محبوب دوچرخه‌سواران است که تولیدات متنوع با قیمت‌های متفاوتی دارد. دوچرخه کوهستان جاینت مدل XTC CLR2 با قیمتی حدود ۵میلیون‌و۳۳۵هزارتومان ازجمله مدل‌های متوسط برند جاینت است که توانسته رضایت خریداران را جلب کند.

[caption id="attachment_210239" align="aligncenter" width="1000"]جاینت مدل XTC CLR2 جاینت مدل XTC CLR2[/caption]

این مدل دوچرخه با سایز ۲۶ و فریمی از جنس آلومینیوم ALUXX-grade وزن بسیار کمی دارد. سیستم تعلیق Hard Tail، ۳۰دنده و ترمزدیسکی مکانیکی از دیگر مشخصه‌های این دوچرخه هستند که در سال۲۰۱۴ طراحی شده است.

به‌عقیده یکی‌از مصرف‌کنندگان این مدل: «برند جانیت یکی از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای دوچرخه است که تولیدات متفاوت با کیفیت‌ها و قیمت‌های گوناگون دارد.

اما طراحی این مدل چندان خوب نیست ولی کیفیت قطعات و سواری آن مرغوب است.» برند جاینت یکی از بهترین برندهای دوچرخه است که سابقه آن در تولید به سال ۱۹۷۲ در تایوان بازمی‌گردد.

دوچرخه کوهستان جی‌تی

دوچرخه کوهستان جی‌تی مدل Fury elite با قیمتی حدود ۱۰میلیون‌و۵۰۰ هزار‌تومان از دوچرخه‌های تقریبا گران‌قیمت به‌شمار می‌رود. فریم آن از جنس آلومینیوم و نوع ترمز آن هیدرولیک دیسکی است و سیستم تعلیق Full Suspension دارد.

دوچرخه‌سواران طراحی، کیفیت مواد و قطعات به‌کاررفته در این دوچرخه را خوب ارزیابی کرده‌اند. همچنین استفاده آسان و سواری آن بسیار رضایت‌بخش اعلام شده است.

[caption id="attachment_210236" align="aligncenter" width="1000"]جی‌تی Fury elite جی‌تی Fury elite[/caption]

گری ترنر برند جی‌تی را در سال ۱۹۷۲ ابداع کرد، در همان سالی که اولین دوچرخه‌های مسابقه‌ای BMX در آمریکا را نیز ساخت.

کسب جوایز متعدد در مسابقات BMX در سال‌های ۱۹۸۶ - ۱۹۸۱ توسط جی‌تی، سبب ماندگاری و قدرت این برند شد. ۱۰‌سال بعد طرح نوآورانه Triple Triangle به‌عنوان سمبل جی‌تی و پیشرفته‌ترین طراحی صنعتی بدنه شناخته شد.

سپس جی‌تی تولید دوچرخه‌های Full-suspension را گسترش داد و ساخت دوچرخه‌های جاده را آغاز کرد. در سال ۲۰۰۶ - ۲۰۰۳ نوآوری جی‌تی با تست اولین دوچرخه دانهیل در جهان ادامه پیدا کرد.

دو سال بعد با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، روش ساخت اختصاصی بدنه‌های کربن توسط جی‌تی معرفی شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
    تصمیم داشتم یه دوچرخه بخرم، ولی با این قیمت ها فکر کنم ماشین بخرم به صرفه تر باشه!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =