در حالیکه ثبت نام کنندگان خودرو کیا در زمان واریز پول قیمت نهایی را ۱۹۹ میلیون تومان اعلام کرده بودند اما این شرکت امروز برای تحویل خودروها ۲۸۰ میلیون تومان طلب می‌کند.

به گزارش اخبار خودرو ، بسته بودن سایت ثبت سفارش به مدت ۶ ماه سبب شد که معضل بدعت پیش فروش خودرو که در کشورهای محدودی صورت می‌گیرد، نمایان شود. عدم وجود خودرو و اتفاقات غیر مترقبه‌ای که سبب می‌شود یک فروشنده یا تاجر ناگهان تبدیل به کلاهبردار شود.

در هفته گذشته برخی از مشتریان اطلس خودرو در اعتراض به شرایط اخیر فروش این شرکت مقابل شوروم مرکزی تجمع کردند و روز چهارشنبه نیز مجددا این تجمع صورت گرفت که این بار نیروهای حراستی مقابل این افراد صف آرایی کردند.

[caption id="attachment_210263" align="aligncenter" width="350"]تجمع مقابل اطلس خودرو تجمع مقابل اطلس خودرو[/caption]

ماجرا به خرید خودروی کیا اسپورتیج برمی‌گردد. حدود مردادماه بود که اطلس خودرو اقدام به ارسال دعوت‌نامه برای تکمیل وجه مشتریانی کرد که نسل جدید کیا اسپورتیج را خریداری کرده بودند.

قیمت قطعی این خودرو در آن زمان حدود ۱۹۹ میلیون تومان بوده است. اما متاسفانه ثبت سفارش برای چند ماه بعد از این تکمیل وجه بسته ماند و قوانین واردات خودرو تغییر کرد و قیمت تمام شده برای شرکت تغییر کرد و در زمان تحویل این خودروها به مشتریان حتی حال بعد از چند ماه تغییر، اطلس خودرو طلب رقمی در حدود ۲۸۰ میلیون را برای تحویل خودرو کرده است.

این موضوع دو وجه دارد. اولین مقصر را باید دولت بدانیم که یک شبه و بدون اطلاع قبلی ثبت سفارش خودرو را می‌بندد و پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، قوانین را به صورت عجیبی تغییر می‌دهد و باعث می‌شود تا آشوبی در بازار خودروهای وارداتی ایجاد شود و افزایش قیمت ناگهانی برای بسیاری از خودروها اتفاق بیافتد.

اما مقصر دوم را باید اطلس خودرو بدانیم، که در زمان بسته بودن ثبت سفارش، خودرویی را با قیمت قطعی فروخته که هنوز ترخیص هم نشده بود. شاید به امید اینکه در همان روزها ثبت سفارش مجددا باز شود اما اتفاقی دیگر و شبیه سونامی در بازار وارداتی‌ها اتفاق افتاد.

  منبع : خودرو بانک

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sasha ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    آخه ... اسپورتج ۲۸۰ میلیون ؟؟؟؟
  • sasha ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    لطفا لیست قیمتها رایا اصلاح کنید یا برش دارید
    • نیوشا ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
      قیمنها درسته. ما بهمن ماه سال گذشته ۱۹۹ تومن ثبت نام کردیم الان میخواد با ما ۲۷۸ میلیون حساب کنه.
  • مرتضی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    بنظر من مقصر مردم هستن که این ماشینارو با این قیمت های بالا خریداری میکنن . نخرین تا ارزون بشه
  • هراتی نژاد ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    اینهم تدبیر و امید به هیچی
  • رضا ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    به نظر بنده اطلس خودرو مقصر این پروسه نیست مردم باید یقه وزیر صنعت و معاونت توسعه خودرو را بگیرن اطلس خودرو مقصر وضع به وجود آمده نیست اطلس خودرو یکی از نمایندگیها خوشنام است چکار کنه بیاره از جیبش مابه تفاوت قیمت را پرداخت کنه اینکه منطقی نیست وقتی دولت یک شبه تعرفه خودرو را چهل و پنج درصد بالا میبره کسی هم جوابگو نیست و دلار هم مزیت بر علت شده چکار کنن یکم با خودتون فکر کنین بعد قضاوت بفرمائید
    • نیوشا ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
      اون موقعی که ثبت نام انجام شده و موعد ۹۰ روزه گذشته هیچ کدوم از اتفاقات بسته شدن سایت ثبت سفارش _ افزایش تعرفه و افزایش قیمت دلار اتفاق نیافتاده بود.. خرداد ۹۶ باید تحویل میشده دوست عزیز...
    • متین ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      دوست عزیز ما مرداد ۹۶ سراتو ثبتنام کردیم گفتن تحویل ۱ماهه ثبتنام قطعی چرا کلاهبرداری کردن وقتی سایت ثبت سفارش بسته بوده خوب نباید قطعی ثبتنام میکرده ..حالا با کمال وقاحت به جای عذرخواهی میگن ۵۰ تومن ما به التفاوت برا ثبتنام قطعی بدید...وقتی شرکت تو مرداد نتونسته خودروهای تیرماه را ترخیص کنه چرا دوباره ثبتنام انجام داده...
  • آزمون آیین نامه رانندگی ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
    ممنون اطلاعت مفید و خوبی بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =