کد خبر: 210269
تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

با پیشنهاد انجمن تولید‌کنندگان تایر و تصویب کمسیون ماده‌یک وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعرفه واردات تایر ۸ درصد افزایش یافت.

محمدرضا گنجی، رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران از افزایش تعرفه واردات تایرهای سواری و اتوبوسی کامیونی به کشور خبر داد و به «دنیای‌خودرو» گفت: تعرفه واردات تایر به کشور با پیشنهاد انجمن تولیدکنندگان تایر و تصویب کمیسیون ماده‌یک وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش یافت و با ۸درصد رشد، برای تایرهای رادیال سواری از ۳۲درصد به ۴۰درصد و برای تایرهای باری اتوبوسی با ۶درصد رشد از ۲۰درصد به ۲۶درصد رسید.

[caption id="attachment_208750" align="alignleft" width="385"]تایرهای پهن ؛ هندلینگ بهتر، ‏استهلاک بیشتر! تایر[/caption]

گنجی با تاکیدبر اینکه افزایش تعرفه واردات تایر امکان رقابت‌پذیری تولیدکنندگان داخلی با تایرهای وارداتی را افزایش خواهد داد گفت: با‌این‌حال این رقم تاثیر چندانی در افزایش رقابت‌پذیری تولیدکننده‌های داخلی نخواهد داشت. چراکه تایرهای چینی با قیمت بسیار پایین روانه بازار می‌شوند که برای مقابله با آنها، تایرسازان به حمایت بیشتری از سوی دولت نیاز دارند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تایر پیشنهاد این انجمن به وزارت صنعت‌، معدن‌و تجارت را برای افزایش تعرفه واردات تایر، ۵۰درصد اعلام و بیان کرد: متاسفانه پیشنهاد ما به‌صورت‌کامل تصویب نشد و کمسیون تنها با ۸درصد افزایش تعرفه موافقت کرد. درحالی‌که ما به‌عنوان تولید‌کنندگان داخلی تایر بارها پیشنهاد افزایش تعرفه برای تایرهای چینی را مطرح کرده‌ایم و معتقدیم مانند دیگر کشورها و باهدف حمایت‌از تولید داخلی افزایش تعرفه واردات تایرهای چینی مدنظر قرارگیرد.

وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان داخلی مشکلی با برندهای اروپایی و ژاپنی ندارند، گفت: مشکل اصلی، تایرهای چینی هستند که با دامپینگ سعی در برهم زدن بازار دارند.

به‌گفته گنجی، تعرفه‌های جدید از سال ۹۷اجرایی خواهد شد و هر تایری که در سال آینده به گمرک وارد شود، مشمول پرداخت تعرفه‌های جدید خواهد شد. با این اوصاف تایرهای وارداتی که پیش‌از ۲۹اسفند ماه وارد گمرک شوند، همچنان با تعرفه سال ۹۶محاسبه و ترخیص خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =