کد خبر: 210287
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷

می‌خواهم همه بدانند که این خودرو هنوز هم سنگ عیاری برای خودروهای آفرود است. اما به‌لحاظ تغییرات تولید، این مدل از فضای کابین بیشتر و عملکرد آفرود بهتری برخوردار است.

به گزارش« اخبار خودرو » ، دایملر سالانه ده‌هاهزار دستگاه تریلی را ازطریق کمپانی‌هایی مانند فرایت‌لاینرز، وسترن استارز و اسپیرنتر به بازار آمریکا عرضه می‌کند. اما از میان تمام محصولات، تنها یکی از محصولات دایملر است که به‌شدت مورداستقبال مصرف‌کنندگان ‌آمریکایی قرار گرفته است: شاسی‌بلند کلاس G.

[caption id="attachment_210294" align="aligncenter" width="1000"]نسخه جدید مرسدس کلاس جی نسخه جدید مرسدس کلاس جی[/caption]

نسخه فعلی این خودرو که در وهله نخست به‌عنوان خودرویی آفرود عرضه شد، سواری سخت و نسبتا خشنی دارد. اما اکنون مرسدس از مدل جدید کلاس G یا G واگن ۲۰۱۹ رونمایی کرده که از طراحی متفاوتی برخوردار است.

این خودرو از طراحی شاخصی شبیه به مدل قبل بهره می‌برد، اما بزرگ‌تر و سبک‌تر است و علاوه‌بر قابلیت‌های بیشتر آفرود، دارای ویژگی‌های لوکس عمده‌ای نیز هست.

واضح است مرسدس بنز راهبرد بازاریابی متفاوتی را برای مدل جدید این خودرو درنظر گرفته که نخستین طراحی مجدد کامل برای این شاسی‌بلند ۳۹ساله به‌شمار می‌رود.

اخیرا نشریه تراکس‌دات‌کام گفت‌وگویی را با یان جیمز، مدیر بازاریابی مرسدس‌بنز برای کلاس G درمورد آینده این خودرو و بازار آن در آمریکا ترتیب داده که بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم.

ایالات‌متحده به بزرگ‌ترین بازار برای کلاسG مرسدس‌بنز تبدیل شده است، دلیل این موضوع چیست؟

آمریکا همیشه بازار بزرگی برای خودروهای شاسی‌بلند بوده و کلاسG مرسدس هم به سنگ عیاری در میان خودروهای آفرود بدل شده است. این مساله را می‌توان در جدیدترین تغییرات به‌وجودآمده روی این خودرو مشاهده کرد. در آینده نیز آمریکا همچنان یکی از مهم‌ترین بازارهای ما خواهد بود.

کالیفرنیای جنوبی بزرگ‌ترین بازار ایالات‌متحده برای کلاسG است، اما آیا خریداران این منطقه واقعا با این خودرو به جاده‌های صعب‌العبور (آفرود) می‌روند؟

به نظر من مهم نیست چه خودروی آفرودی داشته باشید، هرچند کمتر پیش می‌آید که شما با این ماشین به جاده‌های سخت و صعب‌العبور بروید تا یک رانندگی آفرود تمام‌عیار را تجربه کنید.

اما به هر حال در این مرکز آنچه که ما گلاندواگن می‌نامیم، قرار دارد و به پیشرفته‌تر کردن آن ادامه خواهیم داد. پس اولویت اصلی ما این است که کلاس G یک خودروی آفرود تمام عیار باشد، فارغ از این‌که مشتریان‌مان مثلا در کالیفرنیای جنوبی واقعا از آن برای آفرود استفاده می‌کنند یا نه.

کلاسG با ۶درصدرشد در سال گذشته به رقم فروش ۵هزاردستگاه در آمریکا رسید، درحالی‌که فروش باقی خودروهای مرسدس در این بازار پایین بود. مدل جدید این ماشین چه هدف فروشی را دنبال می‌کند؟

از سال ۲۰۰۹ ارقام فروش ما دائما درحال بالا و پایین‌رفتن بوده‌اند. سال گذشته ما تنها ۲۲هزاردستگاه از این خودرو را در سراسرجهان فروختیم و فکر نمی‌کنم با عرضه مدل جدید تغییر چندانی در این موفقیت به‌وجودآید.

این‌که آیا تعداد فروش ما افزایش خواهد یافت یا نه، مشخص نیست و باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه چه می‌شود. اما درحال‌حاضر خیال من کاملا راحت است.

[caption id="attachment_210296" align="aligncenter" width="1000"]نسخه جدید مرسدس کلاس جی نسخه جدید مرسدس کلاس جی[/caption]

مهم‌ترین چیزی که می‌خواهید مردم درباره کلاسG 2019 بدانند، چیست؟

می‌خواهم همه بدانند که این خودرو هنوز هم سنگ عیاری برای خودروهای آفرود است. اما به‌لحاظ تغییرات تولید، این مدل از فضای کابین بیشتر و عملکرد آفرود بهتری برخوردار است.

ممکن است مدل جدید برای کسانی که مدل قبلی را خیلی سرسخت و خشن می‌دانستند، جذاب‌تر باشد. اصلا برایم عجیب نیست افرادی که قبلا کلاس G را خودرویی برای خود نمی‌دانستند، حالا به آن تمایل پیدا کنند.

چه کسانی را مشتریان اصلی خود می‌دانید؟

من سه‌دسته اصلی را مشخص کرده‌ام. در دسته اول طرفداران واقعی آفرود قرار دارند. دسته دوم افرادی هستند که برای طراحی شاخص و خاص این خودرو به سراغ خرید آن می‌آیند. در دسته سوم هم افرادی قرار دارند که عاشق توان بالا هستند و می‌خواهند یک خودرو از جنس AMG داشته باشند.

رقبای این خودرو چه کسانی هستند؟

به‌طور معمول این‌ها خودروهایی هستند که رقیب چندانی ندارند، مثل لندروور یا پورشه ۹۱۱٫ اما شاسی‌بلند‌های کوچک‌تر و معمول را نباید نادیده گرفت.

زبان طراحی این ماشین با سایر خودروهای مرسدس بسیار متفاوت است. آیا این مساله دردسرهایی را برای شما به همراه نداشته است؟

نه به هیچ وجه. کلاس G همیشه خودرویی منحصربه‌فرد و تک است. اشتباه است اگر این ویژگی را از آن بگیریم. هرچه باشد ۳۹سال است که ظاهر این ماشین تغییر چندانی نکرده و من بدم نمی‌آید که ۳۹سال دیگر هم این ظاهر حفظ شود.

فکر می‌کنم ظاهر آن بسیار شاخص است و لازم نیست در آن تغییری به وجود بیاوریم تا با ذائقه بخش خاصی از بازار مطابقت پیدا کند.

آیا شاهد عرضه نسخه هیبرید کلاسG خواهیم بود؟

مرسدس تعهد داده است نسخه الکتریکی تمام محصولاتش را به بازار بفرستد و این موضوع درمورد کلاس G هم صدق می‌کند. این چیزی است که ما باید دنبال کنیم، اما درحال‌حاضر چارچوب زمانی مشخصی برای این اقدام تعریف نکرده‌ایم.

[gallery link="file" ids="210297,210296,210294,210293,210292"]

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =