کد خبر: 210323
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۹

برخی معتقدند بعید است بحث آزاد‌شدن واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰هزاردلار نتیجه دهد و امکان واردات این خودروهابه زودی فراهم شود.

به گزارش« اخبار خودرو » ، در طول یک‌ماه گذشته و بعد از اجرایی شدن آیین‌نامه جدید واردات، صداهای مخالف در رد این قانون و تعرفه‌های جدید خودرو برخاست و افکار عمومی و کارشناسان آن را بسیار نقد کردند و در مورد آن نیز بسیار صحبت شد اما به‌نظر می‌رسد موضوع بررسی مجدد تعرفه‌ها توسط مجلس و دولت زمان‌بر است زیرا بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ نیز توسط دولت و مجلس امکان بررسی اختصاصی در این مورد را احتمالا نمی‌دهد.

[caption id="attachment_209965" align="aligncenter" width="620"]واردات خودرو از امارات واردات خودرو[/caption]

هر‌چند عده زیادی از نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع هستند و در این رابطه تلاش زیادی کرده‌اند تا تعرفه‌ها در مجلس مورد بازبینی قرار گیرد، اما به نظر می‌رسد کش‌وقوس در این زمینه تا مدت‌ها ادامه یابد.

اگرچه اخباری به گوش می‌رسد که از احتمال بررسی مجدد تعرفه‌ها به‌خصوص تعرفه خودروهای هیبرید توسط مجلس حکایت دارد ولی به‌نظر می‌رسد دولت نیز به این سادگی‌ها از موضع خود درخصوص تعرفه خودروهای وارداتی و افزایش شدید آن کوتاه نخواهد آمد به طوری که کاهش تعرفه‌ها نیازمند پیگیری‌ها و بررسی‌های جدی است و به این سادگی‌ها به نتیجه نخواهد رسید.

این در حالی است که یکی از نمایندگان مجلس به خبرنگار «دنیای‌خودرو» گفته است: نمایندگان این قدرت را دارند تا مصوبه دولت را اصلاح کنند. با این حال به نظر می‌رسد احتمالا با توجه به نقدهای کارشناسی در مورد دور از منطق بودن افزایش تعرفه خودروهای هیبرید، موضوع کاهش تعرفه این خودروها زودتر در دستور کار دولت قرار بگیرد و نتیجه دهد و موضوع کاهش تعرفه خودروهای بنزینی و بررسی مجدد میزان تعرفه‌های واردات خودرو در سایه اقدامات مجلس و دولت در خصوص خودروهای هیبرید، پلاگین‌هیبرید‌ و برقی قرار خواهد گرفت. به طوری که امکان دارد تا مدت‌ها در حد کشمکش باقی بماند.

همچنین برخی معتقدند بعید است بحث آزاد‌شدن واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰هزاردلار نتیجه دهد و امکان واردات این خودروهابه زودی فراهم شود.

با این اوضاع به‌نظر نمی‌رسد قیمت خودروهای وارداتی به این زودی‌‌ها به سطح تابستان امسال بازگردد‌. این در حالی است که با نزدیک شدن به ماه پایانی سال و افزایش نرخ ارز به‌صورت مستمر، در آینده نزدیک پدیده کاهش قیمت خودروهای وارداتی‌ پیش‌بینی نمی‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمی ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    سلام,ایکاش ی کاری بکنن,ما ها رو که,چند ماه پیش نوشتیمو,تکلیفمونو مشخص کنن,,و گر ن شب عیدی ماشین نمیدن که,خصوصا ما که خیر سرمون هیبریدی نوشتیم
  • gholami ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    بذار از بس بخورن از مردم که ....
  • مهدی ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    بیچارمون کردن‌
  • مجید ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    با این افزایش تعرفه های خودروهای وارداتی برای خیلی از جوانها داشتن یک خودرو با استانداردهای جهانی بیش از یک رویا نخواهد بود امید داریم مجلس بتواند به یک راه حل منتقی دست یابد
  • راد ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    اخه کجایه دنیا اینطوری به مردمشون خدمت میکنن گران فروشی اخه چقدر این اسلام بود یه خودرو پنج برابر قیمت کسی به فکر مردم عادی نیست پولدار داره هر روز ثروتمند میشه
  • رضا. ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    یعنی شما منتظرین مجلس یا دولت کاری انجام بده یا کوتا بییان خیلی جالبه پس اینا ما ملت راخوب شناختن خدایش اگه شما جای دیدید که مجلس یا دولت برای این ملت کاری کرده ادرسشو به ما بدین ما هم ببینیم تو را خدا از مجلس و دولت توقعی نداشته باشین اینقد خودشون و کس کارشون گرفتاری دارن چیزی به من و شما نمی رسه خدایا به ما یی نگاهی کن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =