کد خبر: 210353
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷

اما نکته جالبی که چند روزی است بازار خودروهای وارداتی اروپایی را تحت‌الشعاع خود قرار داده، افزایش قیمت بی‌رویه محصولات فولکس‌واگن در بازار آزاد است

یکی از مشکلاتی که از گذشته تاکنون گریبان‌گیر بازار خودرو بوده، وجود دلالانی است که حباب قیمتی کاذبی را برای محصولات تازه‌وارد به بازار ایجاد می‌کنند. این موضوع نه‌تنها در مورد خودروهای وارداتی بسیار رایج است، بلکه درخصوص خودروهای داخلی پرفروش نیز صدق می‌کند.

[caption id="attachment_207191" align="aligncenter" width="600"]ساندرو استپ وی ساندرو استپ وی[/caption]

به گزارش« اخبار خودرو » ، پس از توافقات برجام اولین محصولی که در سبد محصولات شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) قرار گرفت، پژو ۲۰۰۸ بود که در بدو ورودش با حواشی بسیار زیادی همراه شد. پژو ۲۰۰۸، کراس‌اوور کامپکتی است که این روزها توجه علاقه‌مندان زیادی را در بازار به خود معطوف کرده است. نکته قابل توجه در خصوص انعقاد قرارداد تولید خودروی مشترک بین ایران و فرانسه، عرضه محصولات به‌روز و مدرن پژو در بازار ایران است. اما درخصوص قیمت‌گذاری این خودرو باید گفت این روزها دلال‌ها باعث شدند برخلاف قیمت‌گذاری توسط کارخانه، شاهد بالارفتن قیمت آن در بازار آزاد باشیم. به‌گونه‌ای‌که آگهی‌های فروش پژو ۲۰۰۸ این روزها ارقامی حدود ۱۳۲ میلیون‌تومان را به خود می‌بینند.

این درحالی است که قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدود ۱۰۷ میلیون‌تومان اعلام شده است. همچنین در این‌باره می‌توان رنو ساندرو استپ‌وی را مثال زد که یک نمونه داخلی پرطرفدار در بازار به‌شمار می‌رود. این خودرو در نسخه اتوماتیک با قیمت کارخانه‌ای ۵۵ میلیون و ۷۰۰هزار‌تومان به فروش می‌رسد، درحالی‌که قیمت آن در بازار آزاد حدود ۶۳ تا ۶۵ میلیون‌تومان است.

اما نکته جالبی که چند روزی است بازار خودروهای وارداتی اروپایی را تحت‌الشعاع خود قرار داده، افزایش قیمت بی‌رویه محصولات فولکس‌واگن در بازار آزاد است. در این میان از سه‌شنبه هفته گذشته که اولین سری از فولکس‌واگن‌های پاسات و تیگوان به مشتریان تحویل داده شد، شاهد افزایش قیمت نجومی این دو مدل در بازار آزاد بودیم. گفتنی است شرایط فروش این دو مدل از سوی شرکت ماموت‌خودرو چند روز متوالی ادامه داشته و خریداران می‌توانستند با آسودگی خاطر و قیمت مشخص، اقدام به ثبت‌نام خودروی مورد‌نظر خود کنند.

ماموت‌خودرو در ابتدا قیمت ۲۷۵ میلیون‌تومانی برای پاسات و ۲۸۹ میلیون‌تومان برای تیگوان را اعلام کرد. حال پس از ورود این دو مدل به خیابان‌های کشور و همچنین شایعاتی مبنی بر پایان ثبت‌نام آن‌ها، رقمی حدود ۳۸۰ تا ۳۹۰ میلیون‌تومان برای تیگوان و ۳۴۰ تا ۳۶۰ میلیون‌تومان برای پاسات در بازار آزاد اعلام می‌شود.

سوالی که برای بسیاری از خریداران پیش می‌آید، این است که هیچ‌گونه نظارتی بر قیمت‌گذاری در بازار آزاد و آگهی‌های اینترنتی وجود ندارد؟ این درحالی است که می‌توان به‌راحتی این دلالان و سودجویان را در آگهی‌های اینترنتی پیدا کرد. از طرفی برخی نمایشگاه‌داران نیز در این افزایش قیمت سهیم هستند و نقش موثری را در ایجاد حباب قیمتی ایفا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رها ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    سلام ببخشیدها نظارت چی چی هست؟؟؟!!!
  • کیارش ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    اینجا ایران است ....
  • reza ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    اگه واردات آزاد بزارن اینقدر سخت نگیرن، حباب اصلا معنایی نداره .
  • احمد ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    به نظر من ... باید بر کنار شود قبل از این که از صنعت فقط اسمی باقی بماند. کسی که نداند خودرو هیبریدی یعنی چی و چه مزیتی به پراید دارد ایا ... ؟!
  • احسان ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    اینا هم مثل همون برادران قاچاقچی هستن با دولتیا دستشون تو یه کاسه است
  • محمد ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    خسته از دولت بی تدبیر، از دلالی، از گرانی ، از رانت ، از بی ثباتی، از دست کردن دولت در جیب مردم ، از کیسه دوختن های وارد کنندگان خودرو و...و افسوس بر این مردم بیچاره و مظلوم که هر کی هر جور دوست داره بهشون ظلم میکنه و هر بلایی دوست داره سرشون میاره پس تو این مملکت کی به فکر مردمه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناصر ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    خیلی عجیبه ببین چه بر سر ملت اوردن که یه نفر نمی یاد یه نظر فنی بده همه نظرها ...???

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =