کد خبر: 210431
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱

کره جنوبی به‌دلیل تمرکز در برندسازی و توسعه محصول به نام خود، از تجربه سایر کشورها در طراحی و انتقال تکنولوژی استفاده کرده است.

به گزارش« اخبار خودرو » ، توسعه صنعت خودرو در کره‌جنوبی در هفت مرحله صورت گرفته است. مرحله اول زمانی بود که این کشور خودروی دست‌ساز تولید می‌کرد که در این مرحله خودروهای نظامی هم تولید می‌شد.

مرحله دوم ساخت خودرو با قطعات وارداتی بود. مثلا هیوندای قطعات را از ژاپن وارد کرده و برند تویوتا را آنجا مونتاژ می‌کرد. سومین مرحله به خط‌مشی و سیاست برای تولید خودروهای کاملا بومی مربوط می‌شد.

[caption id="attachment_210432" align="aligncenter" width="1000"]هفت گام کره‌ جنوبی برای صنعت خودرو هفت گام کره‌ جنوبی برای صنعت خودرو[/caption]

یعنی دولت این کشور سیاست بومی‌سازی را برای این صنعت در نظر گرفت و حتی در مواردی این سیاست را به تولیدکنندگان تحمیل هم کرد که خودروی بومی به‌خصوص با مالکیت معنوی خود کشور کره‌جنوبی تولید کنند. بعد از تولید خودروی بومی، مرحله چهارم سیاست حرکت از جایگزینی واردات به توسعه صادرات بود.

دولت کره برای اجرای این مرحله از ایجاد انگیزه‌های تشویقی استفاده کرد. مرحله پنجم در بحث ایجاد رقابت بین‌المللی بود که بر این اساس مساله بهبود رقابت تعریف و ایجاد شد. دولت کره در این مرحله حمایت خود از صنعت خودرو را افزایش داد.

ضمن اینکه زیرساخت‌ها هم از قبل آماده‌سازی شده بود. مرحله ششم در توسعه صنعت خودروی کره‌جنوبی توسعه فناوری در دهه ۹۰ بود. اینجا همه فناوری‌ها در این کشور پا به پای خودروسازی پیش رفتند. صنایع الکترونیک، پتروشیمی، فولاد و... در این مرحله توسعه یافتند و صنعت خودرو را پشتیبانی کردند. مرحله آخر که در حال حاضر هم ادامه دارد، سرمایه‌گذاری بیشتر باتوجه‌به روند فعلی است.

در این مرحله مراکز تحقیقاتی ایجاد شد. مثلا شرکت هیوندای در حال حاضر سه مرکز تحقیقات در آمریکا، کره و اروپا دارد و بیش از ۱۵هزارنفر در مراکز تحقیقاتی این شرکت کار می‌کنند. با این روند و با طی این مراحل تولید خودرو که در سال ۱۹۶۷ در کره‌جنوبی ۷هزار دستگاه بود، در ۱۹۸۸ به یک میلیون دستگاه و در سال ۲۰۰۸ به ۳ میلیون ۸۰۰ هزار دستگاه رسید.

در عین حال نگاهی به روند رشد و توسعه صنعت خودرو در کشور چین نیز نشان می‌دهد در این کشور هم در سال ۱۹۹۵، سالانه ۳۳۰هزاردستگاه خودرو تولید می‌شد. این میزان تولید در سال ۲۰۰۷ به ۵میلیون‌و‌۳۸۰ هزار دستگاه رسید که این رقم در حال حاضر با احتساب تعداد خودروهای مونتاژی به حدود ۲۱ میلیون دستگاه خودرو در سال رسیده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    عین کشور ما کره صنعت خودروش پیشرفت کرده یعنی از کشور ما کپی برداری کرده
  • احمد ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    به ما چه؟ سی ساله داریم فرقون سازیمون رو با کره مقایسه می کنیم! شرم اوره. کدام شرکت کره ای تا حالا دلالی شرکتهای چینی را کرده. خودرو سازی ما یک پدیده است. و غیره قابل مقایسه است با دیگر شرکتها.
  • احمد ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    میشه بگید از این هفت.مرحله لگن سازهای ما در کدام مرحله هستند؟ اینکه از چین و کره خودرو میاریم و می فروشیم. ایا کره هم در مرحله ای از مراحلهاش دلالی کرده؟ خواهشا جمع کنید این بساط را. خسته شدیم در ارزوی سوار شدن به یک خودرو معمولی و استاندارد پیر شدیم.
  • سعید ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    اصلا خودروساز ما نمیخاد حذف از مرحله باشه لگن سازیه
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    کشورماروباکره مقایسه نکنید کره متحدآمریکاس وما دشمن آمریکاوهمسایهامون

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =