کد خبر: 210540
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

با توسعه تنها کارخانه تولید رینگ اسپرت آلومینیومی در ایران، خودروسازان داخلی از واردات رینگ اسپرت در سال آینده بی‌نیاز خواهند شد.

به گزارش اخبار خودرو ، در‌حال‌حاضر تمام نیاز ایران‌خودرو و درمجموع ۶۰درصد از نیاز خودروسازان داخلی توسط کارخانه رینگ‌اسپرت نور نی‌ریز تامین می‌شود.

محمد‌حسین مربی، مدیرعامل شرکت رینگ‌اسپرت نور نی‌ریز به‌عنوان تنها تولیدکننده رینگ‌های اسپرت آلومینیومی کشور در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» از خودکفایی کشور در زمینه تامین رینگ‌های اسپرت موردنیاز بازار خبر داد و گفت: درحال‌حاضر شرکت نی‌ریز تمام تمرکز خود را روی تامین نیاز خودروسازان گذاشته است تا بتواند نیاز خودروسازان داخلی را به‌صورت OEM تامین کند. اکنون حدود ۹۹درصد از ظرفیت تولید به‌صورت مستقیم در خطوط تولید خودروسازان استفاده می‌شود و امیدواریم با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال آینده،تمام نیاز خودروسازان داخلی توسط محصولات نی‌ریز یزد تامین شود.

وی ایران‌خودرو را اصلی‌ترین مشتری رینگ‌های اسپرت آلومینیومی در ایران دانست و اعلام کرد: تمام نیاز این خودروساز توسط مجموعه نی‌ریز یزد تامین شده و بیش‌از ۸۵درصد از تولیدات این مجموعه تولیدی به‌صورت مستقیم به ایران خودرو فروخته می‌شود.

مربی با اشاره به تاسیس کارخانه نور نی‌ریز در سال ۸۶گفت: در نخستین سال فعالیت این کارخانه، روزانه تنها ۵۰حلقه رینگ اسپرت تولید و روانه بازار می‌شد اما در‌حال‌حاضر این رقم به ۵هزار و ۵۰۰حلقه در روز رسیده است.

وی همچنین از افزایش تولید مجموعه نور نی‌ریز در سال ۹۷خبر داد و گفت: تولیدات رینگ اسپرت در این مجموعه از سالانه دو میلیون حلقه به ۱۰میلیون حلقه در سال ۹۷افزایش خواهد یافت که با این اتفاق علاوه‌بر تامین نیاز خودروسازان داخلی، بخش عمده‌ای از نیاز بازار نیز توسط محصولات باکیفیت داخلی تامین خواهد شد.

وی تنوع محصولات رینگ اسپرت نی‌ریز را شامل سایزهای ۱۳تا ۱۹ دانست و گفت: تمام محصولات در ۴۰طرح مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. ضمن اینکه پیش‌از این محصولات تحت‌لیسانس رونال آلمان تولید می‌شدند که با تلاش متخصصان داخلی و بومی‌سازی تکنولوژی تولید رینگ اسپرت در داخل کشور، کلیه محصولات با تکنولوژی بومی و ایرانی تولید و به‌صورت OEM توسط خودروسازان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مجموعه رینگ اسپرت نور نی‌ریز به‌عنوان یک مجموعه خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی و بانکی، تاکنون موفق به تامین رینگ آلومینیومی موردنیاز بزرگ‌ترین خودروساز خاورمیانه کرده است و براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده حداکثر تا یک‌سال آینده علاوه‌بر بازار داخلی راه خود را به‌سوی بازارهای بین‌المللی نیز باز خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    با سلام در یک دیدگاه توسعه پایدار ، ایجاد صنایع در قلب مناطق کویری مانند یزد یک اشتباه فاحش و نابخشودنی است چه برسد به توسعه ان . لطفا به مسائل ملی با دیدگاهی فراتر از صنعت خودرو نگاه فرمایید
  • احمد ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    بعید می دونم تا زمانی که چین هست تکنولوژی بومی را دنیا پرستی اجازه دهد وارد میدان شود. قبلا المان بوده و حالا به احتمال بالای ۹۰ درصد چینی و بی کیفیت شده.
  • فامیل دور ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    نی ریز یزد؟ تا جایی که ما در جغرافیا خوانده ایم نی ریز در استان فارس است
  • سعید ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    بخش خصوصی انجام دااده باسرمایه خودش دیگه به کسی ربط ندا ره کارخونه کجا افتتاح شده

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =