کد خبر: 210557
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷

معیارهای زیادی برای رتبه‌بندی خودروهای لوکس وجود دارد، اما هفته‌نامه اتوکار بر این کار سخت فائق آمده و توانسته لیستی از این خودروها ارائه کند.

به گزارش اخبار خودرو ، مزیت خودروهای لوکس به‌غیر از اجرای درست تعاریفی چون نگهداری از سرنشینان مثل یک لابی هتل، ارائه سطح بالایی از تکنولوژی و امکانات است. در کنار تمام این موارد خودروهای لوکس پرستیژی برای مالک به‌ارمغان می‌آورند که در هیچ خودروی دیگری نمی‌توان آن را یافت.

در این لیست قصد داریم به معرفی خودروهایی از این‌دست بپردازیم. خودروهای لوکس همیشه باید امکانات بسیاری را در اختیار سرنشینان و راننده قرار دهند، از سیستم تعلیقی که نگذارد آب در دلتان تکان بخورد تا سیستم‌های ایمنی که به‌غیراز جلوگیری از رخ‌دادن تصادف، کاری می‌کنند که حتی اگر وسیله نقلیه دیگری به شما برخورد کرد، بدون کوچک‌ترین خراشی از خودرو خارج شوید.

همچنین این خودروها برای سرگرم‌کردن سرنشینانی که وقت باارزش خود را در اختیار راننده قرار داده‌اند تا آن‌ها را به مقصد برسانند، سیستم‌هایی را ارائه می‌کنند که می‌توانند ساعت‌ها شمارا در صندلی‌هایتان نگه دارند، بدون اینکه احساس کسلی کنید. بنابراین معیارهای زیادی برای رتبه‌بندی خودروهای لوکس وجود دارد، اما هفته‌نامه اتوکار بر این کار سخت فائق آمده و توانسته لیستی از این خودروها ارائه کند.

مرسدس‌بنز S-کلاس با ظاهر جدید

[caption id="attachment_210560" align="aligncenter" width="900"]مرسدس‌بنز S-کلاس با ظاهر جدید مرسدس‌بنز S-کلاس با ظاهر جدید[/caption]

در زمانی که مسئولین مرسدس‌ نسل جدید لوکس‌ترین کابین خود را معرفی می‌کردند، گفتند لوکس‌ترین خودروی جهان را ساخته‌اند. این حرف قابل‌قبول بود چراکه آن‌ها در تولید خودروهای لوکس، سال‌ها سابقه داشتند و باید اذعان کرد این خودرو با ظاهر جذاب جدیدش واقعا لوکس‌ترین خودروی دنیا لقب می‌گیرد.

از لحاظ راحتی سرنشینان می‌توان این خودرو را با رولزرویس فانتوم و بنتلی مولسان مقایسه کرد که به نظر می‌رسد مرسدس در این رقابت در اکثر موارد پیروز باشد.

رنج‌روور

[caption id="attachment_210561" align="aligncenter" width="900"]رنج‌روور رنج‌روور[/caption]

آخرین نسل از رنج‌روور را می‌توان تداعی‌کننده نسل چهار این خودرو دانست. اما با وجود ظاهر تاریخی این خودرو، برای کاهش وزن آن از ساختار آلومینیومی بهره‌ گرفته شده تا علاوه‌بر امکانات لوکس، توان فنی زیادی را به‌دست دهد.

این خودرو را می‌توان بهترین گزینه پیشنهادی برای افرادی دانست که علاقه‌مند هستند فضای کابین خودروهای لوکس را در ارتفاعی بیشتر تجربه کنند.

بریتانیایی‌ها اگرچه نتوانستند لوکس‌ترین سدان را بسازند، اما در تولید شاسی‌بلندهای لوکس کاملا موفق عمل کرده‌اند. اتاق این خودرو سرشار از کیفیت و تجهیزات لوکسی است که بریتانیایی‌ها آن را به آپشن‌های جدید ترجیح می‌دهند.

تسلا مدل اس

[caption id="attachment_210563" align="aligncenter" width="900"]تسلا مدل اس تسلا مدل اس[/caption]

تسلا با طراحی مجدد مدل اس کاری کرده است که این خودرو تماما لوکس به‌‌نظر برسد و با توجه به اینکه متعهد است در محصولات خود از جدیدترین فناوری‌ها استفاده کند، نمی‌توان جایگاهی غیر از خودروهای لوکس برای مدل اس جدید پیدا کرد.

برقی بودن موتور این خودرو نیز آرامش بیشتری را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. از نظر توان حرکتی این خودرو با چهار بسته باتری ۱۰۰کیلووات‌ساعتی خود می‌تواند ۴۱۵اسب‌بخار را به هر چهار چرخ بفرستد. تسلا در نسل جدید مدل اس به خوبی جایگاه قیمتی این خودرو را درک کرده و تمام آنچه را که موردنیاز بوده در اختیار مشتریانش قرار داده است.

آئودی A8

[caption id="attachment_210564" align="aligncenter" width="900"]آئودی A8 آئودی A8[/caption]

آخرین نسل از سوپرلوکس آئودی، از شاسی‌ پیشرفته‌ای بهره می‌برد که به همراه مجموعه پیشرانه این خودرو باعث شده حتی از مرسدس اس کلاس نیز جلوتر باشد. در بین خودروهای این لیست، پس‌از تسلا سدان آئودی قرار دارد که به‌روزترین سطح از فناوری خودران را ارائه می‌دهد.

مهندسان آئودی با وجود اینکه در موتور این خودرو از سیستم توربوشارژ بهره برده‌اند، برای حذف تاخیر توربوها از موتورهای ۴۸ولتی برقی استفاده کرده‌اند تا بتوان نسل جدید این خودرو را به نوعی هیبرید دانست.

داخل کابین این خودرو شاهد کابین لوکسی هستیم که در دیگر آئودی‌ها شاهد بودیم، اما با ارتقاهای فراوانی که بسته به سگمنت متفاوت این خودرو اعمال شده است.

ب‌ام‌و سری هفت

[caption id="attachment_210565" align="aligncenter" width="900"]ب‌ام‌و سری هفت ب‌ام‌و سری هفت[/caption]

از زمان معرفی سری هفت در سال ۱۹۷۷ این خودرو مثل سایه، اس کلاس را دنبال کرده است، اما در آخرین نسل از این خودرو، باواریی‌ها متوجه شده‌اند باید چه چیزی بسازند و در کنار ارائه تمام تجهیزاتی که باعث می‌شود کابین این خودرو لوکس به نظر برسد، حس رانندگی اسپرتی را ارائه کنند که در هیچ کدام از خودروهای این لیست موجود نیست.

به‌هرحال هرکسی در هر سنی علاقه دارد با خودروی شخصی‌اش در جاده‌ها کمی شیطنت کند. برای تجربه این شیطنت‌ها بهترین گزینه برای کسانی که می‌خواهند آسایش خانواده خود را نیز در نظر داشته باشند، سری هفت جدید ب‌ام‌و است.

جگوار XJ

[caption id="attachment_210566" align="aligncenter" width="900"]جگوار XJ جگوار XJ[/caption]

سری XJ از سال ۱۹۶۸ به‌عنوان یکی از نمادهای سدان‌های لوکس بریتانیایی شناخته شده است و در آخرین نسل از این خودرو حس اعتمادبه‌نفس و اطمینان از آینده در طراحی خارجی این خودرو گنجانده شده است.

البته جگوار نیز مسیری مشابه با ب‌ام‌و را در پیش گرفته است و هر دوی این خودروها می‌توانند در توان حرکتی برای اس کلاس شاخ و شانه بکشند. برای تعریف لذت رانندگی این خودرو می‌توان چیزی بین مازراتی کواتروپورته و ب‌ام‌و سری هفت را متصور شد. در فضای داخلی، XJ مثل همیشه سنتی عمل کرده و با دوری جستن از برخی آپشن‌ها اصالت خود را به رخ می‌کشد.

ب‌ام‌و سری ۶ گرند توریسمو

[caption id="attachment_210567" align="aligncenter" width="900"]ب‌ام‌و سری ۶ گرند توریسمو ب‌ام‌و سری ۶ گرند توریسمو[/caption]

وجود دو خودرو از ب‌ام‌و نشان می‌دهد که با وجود موفقیت فردی اس کلاس، درمجموع این باواریایی‌ها هستند که رضایت مشتریان لوکس‌سوار خود را بیشتر جلب می‌کنند. هاچ‌بک پنج دری که به‌عنوان جایگزین سری پنج جی‌تی برگزیده شده، گزینه‌ای جذاب و البته لوکس از آب درآمده است.

این خودرو از فاصله بین محوری مشابه با سری هفت بهره می‌برد، اما ارتفاع کم صندلی‌های سری پنج جی‌تی را حفظ کرده است. پیشرانه ۳۰۰اسب‌بخاری و سیستم چهارچرخ‌متحرک این خودرو باعث می‌شود به رقبای این خودرو مثل آستون‌مارتین حتی فکر نکنید.

همچنین این خودرو به عنوان یک گرند تورر به غیر از فضای کافی، امکانات پیشرفته‌ای در اختیار مسافران با کلاس اروپایی قرار داده است.

لکسوس LS

[caption id="attachment_210568" align="aligncenter" width="900"]لکسوس LS لکسوس LS[/caption]

تنها سامورایی موجود در این لیست، خودرویی است که از همه جدیدتر بوده و حتی شایعاتی وجود دارد که به زودی نسخه رودستر آن نیز معرفی خواهد شد. لکسوس در این خودرو سعی کرده مدرن‌ترین طراحی را برای فضای داخلی این خودرو پیاده‌سازی کند.

همچنین چهار تریم مختلف در اختیار مشتریان قرار گرفته تا حق انتخاب بیشتری داشته باشند. امکاناتی که لکسوس در این خودرو ارائه داده است باعث می‌شود مسئولین فروش ب‌ام‌و سری هفت و آئودی A8 کار سختی برای توجیه قیمت مناسب‌تر LS داشته باشند. البته نباید فراموش کرد که لکسوس در این خودرو کیفیت را فدای قیمت پایین‌تر نسبت به رقبا نکرده است.

مازراتی کواتروپورته

[caption id="attachment_210569" align="aligncenter" width="900"]مازراتی کواتروپورته مازراتی کواتروپورته[/caption]

ایتالیایی‌ها با افزایش فاصله بین دو محور این خودرو در نسل جدید، حالا آن را تبدیل به یک لیموزین کرده‌اند که می‌تواند سرنشینان خود را به پرواز درآورد. با وجود طول زیاد، سطح رانندگی اسپرتی که این خودرو ارائه می‌دهد غیرقابل باور است.

البته با تمام این اوصاف کواتروپورته در زمینه کیفیت و فضای داخلی نسبت‌به رقبای آلمانی خود در یک قدم عقب‌تر قرار می‌گیرد. اما ایتالیایی‌دوستان باز هم می‌توانند به وجود این خودرو افتخار کنند. بنابراین نمی‌توان آن را در لیست بهترین لوکس‌های دنیا قرار نداد.

هیوندای جنسیس

[caption id="attachment_210570" align="aligncenter" width="900"]هیوندای جنسیس هیوندای جنسیس[/caption]

سال‌ها است که هیوندای سعی می‌کند خود را وارد جرگه لوکس‌سازان کند، به‌نظر می‌رسد با جدا شدن برند جنسیس از هیوندای، این رویا به حقیقت پیوسته است.

جنسیس جدید به کابینی مجهز شده که قابل‌مقایسه با هیچ خودروی کره‌ای نیست. به‌غیراز بحث طراحی، کیفیت و امکانات ارائه‌شده در این کابین را می‌توان منطبق با استانداردهای رقبای آلمانی دانست.

اما ظاهر جوان‌پسندانه‌تر این خودرو باعث می‌شود مشتریان خاص‌تری حاضر شوند برای این خودرو هزینه کمتری را نسبت به گزینه‌های آلمانی بپردازند.

درزمینه توان فنی نیز جنسیس برای بازار اروپا موتور ۳.۸لیتری را در نظر گرفته است که به کمک‌گیربکس هشت‌سرعته دقیقش، خاطره تمام خودروهای کره‌ای فراموش خواهد شد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    اگه چشم نخوریم ما هم تا سال ۳۰۱۸ این ماشینارو می سازیم
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    اگه چشم نخوریم چیه اقا،، شماخبرنداریم مااین خودروهارو ساختیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =