کد خبر: 210688
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۶

«شما وقتی می‌خواهید کسی باشید، یک فراری می‌خرید، اما لامبورگینی را وقتی می‌خرید که واقعا کسی شده باشید.» این جمله یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های هنری قرن بیستم است که اوج ماشین‌باز بودن را به تصویر می‌کشد. این ستاره کسی نیست جز فرانک سیناترا.

به گزارش« اخبار خودرو » ، فرانک سیناترا یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینما و البته عالم موسیقی در قرن بیستم و شاید تمام قرن‌ها شناخته می‌شود. او در دوران حرفه‌ای خود در ۶۰ فیلم نقش‌آفرینی کرد و هزاران ترانه از خود به جای گذاشت.

سیناترا در ۱۲دسامبر سال ۱۹۱۵ در نیوجرسی به‌دنیا آمد. پدرش بوکسور آماتور و مامور آتش‌نشانی و مادر ایتالیایی‌تبارش، یک فعال نیمه‌وقت سیاسی بود. سیناترا از سال ۱۹۳۹ وارد عرصه هنر شد. بازیگری درخشان او در تئاتر پارامونت در نیویورک سبب شد سیناترا به الگویی برای نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

[caption id="attachment_210699" align="aligncenter" width="692"]خودروهای فرانک سیناترا خودروهای فرانک سیناترا[/caption]

به گفته برخی کارشناسان و رسانه‌ها سیناترا با صدای ویژه و منحصر‌به‌فردش توانست رنگی خاص و بی‌نظیر به شماری از ترانه‌های مشهور و کلاسیک آمریکایی ببخشد.

سیناترا به‌خاطر بازی در فیلم «مردبازوطلایی» نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد. بازی سیناترا به علت تنوع در نقش‌ها و مهارت‌های وی مورد توجه بسیاری از طرفداران دنیای سینماست. او با بازی در نقش‌های گوناگون و فیلم‌هایی شامل موسیقی و آواز توانست موفق شود. فعالیت او در بازیگری تا حدودی با خوانندگی هم‌زمان است. سیناترا به‌همان اندازه که خواننده موفق و مشهوری است، بازیگر فوق‌العاده‌ای هم به حساب می‌آید.

وی اولین‌بار در ۱۹۵۴ به‌عنوان بهترین بازیگر نقش‌دوم فیلم «از اینجا تا ابدیت» اسکار گرفت و در همان سال برای همین فیلم گوی‌طلایی نیز به او اهدا شد. در سال ۱۹۵۸ برای فیلم «رفیق جوی» بار دیگر گوی‌طلایی را از آن خود ساخت.

سیناترا چندبار مدال، جایزه و تقدیرنامه از محافل داوری هنری و سینمایی دریافت کرد. این هنرمند محبوب، اهل کمک به مردم هم بود و میلیون‌ها دلار کمک‌های خیریه انجام داد.

یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیت سیناترا اینکه وی مخالف نژادپرستی بود و با کمک او یک هنرمند سیاهپوست به‌نام سمی‌دیویس‌جونیر به موفقیت رسید. سیناترا ۱۴مه ۱۹۹۸ در ۸۳سالگی در وست‌هالیوود، کالیفرنیا درگذشت.

در میان همه ابعاد زندگی پرهیاهوی سیناترا اما علاقه او به خودرو و ماشین‌سواری کمتر موردتوجه قرار گرفته است. سیناترا، عاشق مجموعه خودروهایی بود که در سال‌های مختلف سوار آنها می‌شد. در این گزارش با بهترین‌های این مجموعه آشنا می‌شویم.

کرایسلر محبوب

[caption id="attachment_210697" align="aligncenter" width="1024"]کرایسلر‌ کانورتیبل فرانک سیناترا کرایسلر‌ کانورتیبل فرانک سیناترا[/caption]

کرایسلر، ماشین محبوب سیناترا در دهه ۳۰میلادی بود. سیناترا زمانی که کرایسلر‌ کانورتیبل را سوار می‌شد، به‌شهرت و آوازه رسید. اگرچه پس‌از رسیدن به شهرت هم وفاداری خودش را به کرایسلر حفظ کرد.

کرایسلرهای سیناترا امروز خوراک بسیار خوبی برای مزایده ماشین‌های قدیمی هستند و با اعداد و ارقام بالایی هم به‌فروش می‌رسند. او در سال‌های بعد یعنی در دهه۸۰ باز هم به کرایسلر رجوع کرد و انواع دیگری از آن را هم خرید.

فورد، برای تفریح با دوستان

[caption id="attachment_210689" align="aligncenter" width="1024"]فورد تاندربرد فرانک سیناترا فورد تاندربرد فرانک سیناترا[/caption]

فوردتاندربرد ماشین محبوب سیناترا در دهه ۵۰میلادی بود بود. سیناترا یک فورد تاندربرد نسل اول سیاه‌رنگ را در همان دهه ۵۰ خریداری کرد. به‌گفته خودش این فورد را برای معاشرت با دوستانش خرید و عکس‌های زیادی از او با این فورد موجود است.

کانتیننتال لوکس

[caption id="attachment_210690" align="aligncenter" width="1024"]کانتیننتال لوکس فرانک سیناترا کانتیننتال لوکس فرانک سیناترا[/caption]

فرانک سیناترا در اواسط دهه ۵۰میلادی، برند دوم قاره اروپا در خودروسازی در آن دوران، یعنی یک کانتیننتال لوکس را به‌قیمت ۱۰هزاردلار خرید که دو برابر قیمت یک کادیلاک بود. این خودروی متعلق‌به سیناترا نیز یکی از بهترین‌های مجموعه بزرگ خودروهای لوکس او به شمار می‌رفت.

کادیلاک رویایی

[caption id="attachment_210691" align="aligncenter" width="757"]کادیلاک سیناترا کادیلاک سیناترا[/caption]

در سال ۱۹۵۸ سیناترا یک کادیلاک به‌قیمت ۱۳۰۰دلار خرید. این خودرو، بسیار لوکس و رویایی بود. از کادیلاک سیناترا تنها ۳۰۴ خودرو تولید شده است. این ماشین در سال ۲۰۰۹ در یک حراجی به مبلغ ۳۷۵‌هزار دلار فروخته شد.

لامبورگینی به جای فراری

[caption id="attachment_210696" align="aligncenter" width="1024"]لامبورگینی میورا فرانک سیناترا لامبورگینی میورا فرانک سیناترا[/caption]

سیناترا در سال ۱۹۶۹ و در آستانه ۵۴‌سالگی یک لامبورگینی میورا خرید که به‌عنوان اولین ماشین سوپرکار جهان شناخته شده است. وقتی از او پرسیدند چرا به‌جای این ماشین، یک فراری نخریدید، پاسخ داد: «شما وقتی می‌خواهید کسی باشید یک فراری را می‌خرید، اما لامبورگینی را وقتی می‌خرید که واقعا کسی شده باشید.»

جگوار هدیه

[caption id="attachment_210698" align="aligncenter" width="1024"]جگوار XJS فرانک سیناترا جگوار XJS فرانک سیناترا[/caption]

زندگی فرانک سیناترا در کنار موسیقی و فیلم، فراز‌و‌نشیب‌های بسیاری داشته است و خودروهای مورد علاقه او هم ردپایی در رویدادهای زندگی او داشتند.

یکی از این اتفاق‌های زندگی او که خودرو هم جزئی از آن است، در سال ۱۹۷۵رخ داد. سیناترا در چهارمین و آخرین ازدواجش به‌عنوان بخشی از هدیه عروسی یک جگوار XJS مطابق با رنگ چشمش دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =