کد خبر: 210725
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴

به گزارش« اخبار خودرو » ، خودروهای شاسی‌بلند یا همان اس‌یو‌وی‌ها در دو سبک کراس‌اوور یا آنرود و آفرود طراحی و تولید می‌شوند. یکی از کمپانی‌های مطرح که در طراحی و تولید خودروهای اس‌یو‌وی آفرود موفق بوده و بالغ بر چند دهه نسبت به دیگر خودروسازان موفق‌تر ظاهر شده، تویوتاست.

تویوتا لندکروزر

لندکروزر مدلی آشنا و معروف برای ما ایرانیان است، زیرا بالغ بر چند دهه در بازار حضور داشت و به دلیل کیفیت بالا و استهلاک بسیار پایین میان مردم کشورمان آوازه خاص و اعتماد ویژه‌ای را به‌دست آورد، همین امر سبب شد در بازار خودروهای وارداتی کشورمان موفق‌تر از آنچه از یک خودروی آفرود ژاپنی برمی‌آید، موفق شود. تویوتا لندکروزر در سال ۲۰۰۸ دستخوش تغییرات طراحان کمپانی تویوتا قرار گرفت و در اواخر همان سال مدل جدید این خودروی آفرود با استایل به‌روز راهی بازار کشورمان شد.

در همان سال‌های ورود به کشور و سال‌های بعد از آن یعنی قبل از تصویب قانون ممنوعیت خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰سی‌سی قیمت این خودرو نسبت به مشخصات فنی و آپشن‌‎هایی که در اختیار سرنشین و راننده می‌گذاشت، معقولانه بود.

اما پس از تصویب قانون ممنوعیت خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی و تصویب قانون جدید ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۴۰ هزار‌دلار، حال قیمت این خودرو در بازار در بازه قیمتی ۹۰۰ میلیون‌تومان معامله می‌شود.

این درصورتی است که لندکروزر دارای حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰سی‌سی است و باتوجه به این موضوع قیمت این خودرو از حباب قیمت برخوردار است و اگر نرخ ارز و دلار کاهش یابد یا قانون واردات دستخوش تغییرات شود شاید قیمت این اس‌یو‌وی فول‌سایز ژاپنی نیز کاهش یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =