متاسفانه با تغییر هیات‌ مدیره لاستیک دنا و تعاونی لاستیک و روغن، کارخانه تایرسازی دنا هرگونه بدهی به تعاونی را انکار کرد و حتی مراجع قضایی هم لاستیک دنا را برنده این دعوا اعلام کردند.

به گزارش« اخبار خودرو » ، رئیس سابق اتحادیه لاستیک و روغن تهران ادعا کرد: نزدیک به هزار و ۵۰۰واحد صنفی عضو تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر تهران که به پیشنهاد مسئولان تعاونی اقدام به اخذ وام‌های میلیاردی از بانک و خرید مواد اولیه تولید تایر برای مشارکت با تایرسازان داخلی در ساخت این محصول کرده بودند، با ۱۳میلیارد‌تومان ضرر، مسیر کوتاهی تا ورشکستگی در‌پیش دارند.

[caption id="attachment_210731" align="aligncenter" width="505"]تایر فروشان 13میلیارد تومان از سرمایه‌ گذاری در تولید تایر زیان کردند تایر فروشان ۱۳میلیارد تومان از سرمایه‌ گذاری در تولید تایر زیان کردند[/caption]

تعاونی لاستیک، روغن و فیلتر که با مشارکت هزارو۵۰۰واحد صنفی فروش تایر، روغن و آپاراتی در تهران شکل گرفته بود، این روزها وضعیت نابسمانی را به خود می‌بیند.بدهی‌های میلیاردی به بعضی بانک‌های عامل هر روز فشار مضاعفی را بر توان مالی اعضای این تعاونی وارد می‌کند.

عباس سماواتی، رئیس سابق اتحادیه لاستیک و روغن تهران با بحرانی توصیف کردن وضعیت واحدهای صنفی فروش تایر و تعویض روغن در تهران به «دنیای‌خودرو» گفت: تعاونی لاستیک و روغن که با سرمایه اعضای اتحادیه تشکیل شده، این روزها به دلیل برخی مشکلات، با بحران روبه‌رو است و اعضای تعاونی با ضررهای میلیاردی مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به دریافت وام ۴میلیاردتومانی تعاونی از بانک سپه در سال‌های قبل به‌بهانه واردات مواد اولیه تایر و مشارکت با لاستیک دنا برای تولید تایر ، گفت: متاسفانه با تغییر هیات‌ مدیره لاستیک دنا و تعاونی لاستیک و روغن، کارخانه تایرسازی دنا هرگونه بدهی به تعاونی را انکار کرد و حتی مراجع قضایی هم لاستیک دنا را برنده این دعوا اعلام کردند.

این درحالی است که تعاونی درمجموع ۷میلیاردتومان مواد‌اولیه تولید تایر خریداری و وارد کشور کرده است تا با مشارکت با لاستیک‌ دنا به تولید محصول بپردازد. اما متاسفانه درحال‌حاضر با تغییر مدیریت این کارخانه و هیات‌مدیره تعاونی، پرونده مطالبات اعضای تعاونی سرنوشت نامعلومی پیدا کرده است و زیان اصلی این اتفاق را اعضای تعاونی متحمل شده‌اند.

سماواتی باتاکید بر اینکه رکود در بازار تایر ، حاشیه سود بسیار پایین و ضرر ۱۳میلیاردتومانی، ادامه فعالیت برای اعضای این صنف را با مشکل مواجه کرده است، گفت: سوءمدیریت منابع موجود در تعاونی باعث شده است فعالان این صنف نه‌تنها سودی از محل سرمایه‌گذاری خود در لاستیک نبرند بلکه با بحران مالی پیش‌رو در‌ آستانه ورشکستگی قراربگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =